کد مطلب: ۲۰۴۷۵۷

تدوین نظام رصد و پایش فناوری و نوآوری انرژی‌های تجدیدپذیر

تدوین نظام رصد و پایش فناوری و نوآوری انرژی‌های تجدیدپذیر

تدوین نظام رصد و پایش علم، فناوری و نوآوری انرژی‌های تجدیدپذیر با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی انجام می‌شود تا شناسایی دقیق از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها، منابع مالی و انسانی، توانمندی‌ها و قابلیت‌های کشور در این حوزه صورت گیرد.

یکی از پیش نیازهای برنامه‌ریزی برای توسعه فناوری‌های راهبردی از جمله فناوری‌های تجدیدپذیر شناسایی دقیق از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها، منابع مالی و انسانی، توانمندی‌ها و قابلیت‌های کشور در آن حوزه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در واقع بدون اطلاع از توانمندی‌های درونی کشور و پیشرفت‌های صورت گرفته هم در عرصه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، هم عرصه تولید دانش (دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها) و هم عرصه تولید کالا و خدمات (صنعت) نمی‌توان برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه این فناوری‌های راهبردی انجام داد.

به عبارت دیگر پیمایش سطح علم، فناوری و نوآوری هم در سطح ملی و هم بین‌المللی پیش از برنامه‌ریزی ضروری است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این راستا با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی تدوین نظام رصد و پایش علم، فناوری و نوآوری انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته است تا به شیوه‌ای روشمند این مسیر پیموده شود.

همچنین انجام این فعالیت علاوه بر سیاست‌گذاری از انجام فعالیت‌های تکراری، بی‌هدف و هزینه‌زا جلوگیری می‌کند. در این زمینه مطالعات ادبیات موضوع، ضرورت انجام طرح و متدولوژی تدوین کار به صورت دقیق استخراج شده است. همچنین ساختار اجرایی این طرح تدوین شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.