کد مطلب: ۵۲۸۹۷۸

پیش از خرید ارزدیجیتال این گزارش را بخوانید

پیش از خرید ارزدیجیتال این گزارش را بخوانید

خرید ارزدیجیتال نیاز به چه مهارت‌ها و دانشی دارد؟ چه ریسک‌هایی در این بازار وجود دارد؟ اگر قصد خرید ارزدیجیتال دارید این توصیه‌ها را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرید ارزدیجیتال نیاز به چه مهارت‌ها و دانشی دارد؟ چه ریسک‌هایی در این بازار وجود دارد؟ اگر قصد خرید ارزدیجیتال دارید این توصیه‌ها را بخوانید.

گروه مدیریت سرمایه فاینوست در تحلیلی به این سوال پاسخ داده که برای ورود به رمز ارزها چه چیزهایی را باید بلد باشیم؟

امیرحسین سلمانی، تحلیلگر این گروه در تحلیلی برای تجارت‌نیوز نوشته است: بازار رمزارزها یا کریپتو کارنسی علاوه بر جذابیت‌های فراوانی که برای سرمایه‌گذاری و کسب سود داراست، ریسک‌ها و تهدیدهایی هم دارد که ما به عنوان فردی که خواستار ورود به آن هستیم، باید اطلاعات و دانش کافی در این زمینه را داشته باشیم. چرا که در صورت عدم دانش و مهارت کافی در این زمینه، تمام سرمایه ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چه بسا کل پول ما در کمترین زمان ممکن است از دست برود!

پس ما برای ورود باید مولفه‌هایی را بدانیم:

۱)تحلیل تکنیکال:

شاید بیشترین وزن را در این بازار، تحلیل تکنیکال دارا باشد. دانستن این تحلیل و از همه مهمتر نحوه معامله‌گری با استفاده از دانش کسب شده از اهمیت بسزایی برخوردار است. شیوه معامله و استراتژی هر معامله‌گر با توجه به دید سرمایه‌گذاری و معامله‌گری خود کاملا فرق می‌کند.

۲)مدیریت سرمایه :

مدیریت سرمایه و دارایی در کریپتو، بیشتر از سایر بازارهای مالی (مثل بورس ایران) به چشم می‌آید! شما بدون مدیریت سرمایه در این بازار دوام نمی‌آورید. ترجیح تیم ما این است که ۱۰ تا ۱۵ درصد سرمایه مازاد خود(یعنی سرمایه‌ای که با از دست دادن آن فشاری به وضع درآمدی یا زندگی شما وارد نمیکند) را به این بازار اختصاص دهید.

۳)روانشناسی فردی :

به دلیل نوسانات و هیجانات بیش از حد این بازار، شاید هر تیپ شخصیتی مناسب این بازار نباشد! ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری خود را بشناسید و سپس وارد این بازارها شوید. برای مثال افرادی که طمع بالایی دارند، به نیت های عجیب و غریب ممکن است وارد این بازار شوند اما نه‌تنها سود نخواهند کرد بلکه سرمایه مازاد خود را هم از دست خواهند داد. طمع بیش از حد سبب عدم تعهد و پایبندی به حد سود و حد ضرر خواهد شد. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند و توانایی کنترل احساسات من باب از بین رفتن درصدی از سرمایه خود را دارند، در این بازار غالبا موفق‌تر خواهند بود.

۴)توجه به بنیاد کوین‌ها و پروژه‌ها

به قول بورسی‌ها، دانستن تحلیل بنیادی لازمه موفقیت در هر بازاری است! بر خلاف عقیده خیلی‌ها که اصول بنیادی این بازار را مهم نمی‌دانند اما توجه به چشم‌انداز هر توکن، کوین و پروژه‌هایی که در دست اقدام و انجام است، از الزامات است! برای مثال بعضی از رمزارزها در حوزه تکنولوژی، هوش مصنوعی، گردشگری و … در حال انجام پروژه‌های بسیاری هستند.

۵)کیف پول و صرافی

شناسایی کیف پول‌ها و صرافی‌های معتبر و جهانی، عامل دیگری است که ما باید قبل از ورود به رمز ارزها بدانیم!

کیف پول‌ها به صورت کلی به دو دسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های سخت‌افزاری از امنیت بیشتری برخوردارند و به تبع هزینه خریداری آنها نیز بیشتر است. صرافی‌ها هم خصوصا صرافی‌های بایننس و کوینکس با توجه به ارزش معاملات و حجم معاملات بالایی که دارند، اعتبار بالایی دارند. همچنین صرافی‌های ایرانی مثل نوبیتکس و والکس هم در این حوزه فعال هستند اما هیچ کدام تاییدیه بین‌المللی ندارند.

۶)آشنایی با منابع مرتبط

منابع بسیار زیادی (خصوصا در فضاهای مجازی) وجود دارند اما شناسایی این که کدام منبع معتبر است و دانش ما را زیاد می‌کند آسان نیست.

در مقاله‌های بعدی به تحلیل و بررسی بیشتر و مفصل‌تر از تمامی رمزارزها می‌پردازیم و جزئیات بیشتری نیز ارائه خواهیم داد. همچنین در خصوص شیوه درآمدزایی از این بازار ها هم به نکات قابل توجهی اشاره خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نکته مهم برای ما ایرانیان اینه که میدونیم چهل سال هرچیزی بالا رفته قیمتش پایین نیومده و همین طور در حال پروازه که این مدت اخیر که باسرعت جت نه سرعت نور داره بالا میره ،پس ارز دیجیتال در ایران هم با گرون شدن دلار گرون میشه خود ارز هم که داره گرون میشه ، پس نترسید و نترسید ،مگه بورس ایرانه ؟

  • ناشناس

    دوستان درسته ریسک داره ولی یه دونه ارز نیست که۴۰۰۰ تا ارزه من خودم از ماه پیش دوبرابر شده پولم ولی خودمم میدونم ممکنه بریزه ولی تا اینجا هرچی ریخته برگشته دوباره ولی اره خیلی ریسک داره من توصیه نمیکنم تمام سرمایتونو بزارید توش مثلا اگه ۵۰ میل داری ۲ میلشو بزار که اگه ریخت اتفاق خاصی برات نیوفته

  • حجت

    سلام من مقداری ارز uniswap finance خریداری کرده بودم دیروز که میخواستم بفروشم دیدم تو تراست والت از گزینه های چنج حذف شده است، الان نه می توانم بفروشم و نه می دانم که کدام صرافی یا کیف پول این زهر ماری منو پشتیبانی میکنه که انتقال بدم بفروشم، آیا از اساتید کسی هس کمکم کنه، دست بوس همه عزایزان هستم مرسی

    • ناشناس

      صرافی نصب کن

  • ناشناس

    خداروشکر زورتون به دستوری کردن ارزهای دیجیتال نمیرسه وگرنه الان اینم تو کف قیمتی صف فروش میکردید
    شما برو کشکتو بسابون

  • ناشناس

    من نمیدونم این آقایان تحلیل گر موقع بورس کجا بودن ۸۰ درصد سرمایه ام از دست رفت . بدبخت شدیم

  • حسین

    یک مشت چرت پرت بلدند همه جا آنرا تکرار می کنند

  • آبادی

    بنظرم منطقی وعالی بود. بیشترش بکنین لطفا

  • حامد

    هر کسی میخواد بیاد تو این کار بهش پیشنهاد میکنم دید بلند مدت داشته باشه برای مثال من ارزهایی که پارسال داشتم رو اگه خرید و فروش نمی‌کردم الان سرمایه ام حداقل دو برابر میشد

  • ناشناس

    گول ارز دیجیتال رو نخورید چون هیچ سند وپشتوانه ای نداره با سود کذایی مردم وگول میزنن این ارز به جای شرکتهای حرمی ظهور کرده. اگه شاخه های اصلی پولشو بالا بکشن ادم دستش به هیچ جا بند نیست.

  • بیژن‌خدام

    زدی‌کنندخیلی‌بداست،ردن‌اینترنت‌است.