کد مطلب: ۵۶۷۲۵۰

عقب‌نشینی جدی مجلس در طرح صیانت/ قالیباف توضیحات جدید داد

عقب‌نشینی جدی مجلس در طرح صیانت/ قالیباف توضیحات جدید داد

رئیس مجلس درباره طرح موسوم به «صیانت حقوق کاربران شبکه‌های اجتماعی» توضیحاتی را در صفحه اینستاگرام خود ارائه کرد و نوشت: مسدوسازی پلتفرم‌های پرکاربردی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ، در برنامه مجلس نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر قالیباف، در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیونی از منتخبین کمیسیون‌ها بصورت علنی بررسی خواهد شد. عمده ادعاها درباره طرح خلاف واقع است. مسدودسازی اینستا و واتس‌اپ برنامه مجلس نیست.

او افزوده است: تصمیم‌گیری درباره پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتس‌اپ که ده‌ها میلیون نفر از آنها استفاده می‌کنند و هزاران کسب‌وکار در آنها جریان دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است و پیچیدگی‌های فراوانی دارد و باید در خصوص آنها متغیرهای زیادی را مدنظر قرار داد.

رئیس مجلس نوشته است: لذا طرح‌ باید بگونه‌ای اصلاح شود که تصمیم‌گیری‌ نهایی درباره این پلتفرم‌ها مبتنی بر منطقی عقلانی به‌صورت مستقیم توسط شورای عالی فضای مجازی صورت گیرد (فارس).

photo 2021 07 29 10 43 43

عقب‌نشینی عجیب مجلس

به گزارش تجارت‌نیوز، رسیدگی به این طرح دیروز در شرایطی در مجلس صورت گرفت، که قالیباب در سفر به سوریه به سر می‌برد و ریاست جلسه بر عهده نائب‌رئیس او قرار داشت.

با وجود اینکه نمایندگان مجلس رای به اصل ۸۵ شدن این طرح دادند تا در کمیسیون فرهنگی در این مورد تصمیم‌گیری و حتی به صورت آزمایشی این طرح اجرا شود اما مرکز پژوهش‌های مجلس نیز خبری جدید از طرح صیانت را اعلام کرده است که نوعی عقب‌نشینی به نظر می‌رسد.

این مرکز در اطلاعیه خود نوشته است: صبح ۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» را در دستورکار قرار دادند و با رأی موافق نمایندگان مقرر شد براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح مذکور برای بررسی به کمیسیون مشترک و ویژه‌ای که در مجلس تشکیل خواهد شد، ارسال شود.

سوءتفاهم شده است!

در شرح این مصوبه قابل ذکر است، آنچه که به تصویب رسیده، صرفاً تعیین «نحوه بررسی طرح» در مجلس است که به اشتباه در برخی از خبرگزاری ها به عنوان «تصویب طرح فضای مجازی» منعکس شد. بر این اساس، طرح مذکور به کمیسیون مشترکی متشکل از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بازگردانده خواهد شد تا پس از مدت زمانی مشخص (یک تا دو ماه) با حضور صاحب‌نظران، فعالان فضای مجازی و کارشناسان دولت و بخش خصوصی بررسی‌های لازم در مورد آن انجام پذیرد.

روند بررسی طرح به این نحو خواهد بود که هر حکم تصویبی از سوی این کمسیون به طور عمومی و روزانه انتشار پیدا خواهد کرد و پس از مهلت یک تا دو ماه، طرح مجدداً به صحن علنی ارجاع خواهد شد تا در صورت موافقت نمایندگان، مهلت آزمایشی بودن آن تعیین و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام بخدا تمام خواست ما مسدود سازی شبکه های اجتماعی و جمع کردن بساط کسانی است که دارند خوب ازین سفره می خورند خواهش میکنم اگر به فکر مردم هستید این طرح را با قدرت پیگیری کنید و از اعتراض خیلی سیر ها نترسید

    • ناشناس

      شما عقل داری نرو بدنبالش این افکار افراطی و مخوان مردم رو محدود کنند

    • ناشناس

      کسی که داره اجناس دست سازش را از این شبکه ها میفروشه و هیچ کاری به سیاست شماها نداره چرا باید بسوزه؟
      آدم هایی که دارند نون بازوشون را میخورند نباید پاسوز یه عده بشوند که شماها را قبول ندارند و بر ضد شما حرف میزنند برید اونا را بگیرید

    • ناشناس

      شما چون لیاقت و علم استفاده از این فضارو ندارید چرا چوب تو نون بقیه می‌کنید؟ خجالت نمی‌کشید که دوست دارین میلیون‌ها نفر بی‌کار بشن؟ انصاف هم چیز خوبیه

    • سهند - تبریز

      جنابعالی از کدام سفره می خوری که نمی خواهی دیگران یک لقمه نان برای خانواده خود دربیاورند ؟ بله دقیقا نخاله زاده ها و مفت خورها و رانت خورها و کاسبان تحریم از هر چه فشار و محدودیت و تحریم است خوششان میاید چون باعت رنگین تر شدن سفره خود و خالی شدن سفره مردم می شود

    • یک ایرانی

      شما لازم نیست از طرف مردم نظر بدی مردم خودشون زبون دارن

    • ناشناس

      خب درست با گوگل چکار دارن؟ خودشون چرا حسابهای توییتر دارن بعد فیلتره؟

    • هادی

      شما داری میسوزی که این حرفو میزنی

    • ناشناس

      تو هم از جنس همین آدمها هستید حتما منافعت در خطر افراطی

    • ناشناس

      این چه سمی بود. الان کسایی که کسب و کارشون از طریق شبکه های اجتمایی هست سیر هستند؟

    • گل

      خیلی بهت فشار اومده که عرضه نداری خودت کسب درامد کنی ازاینجا بی خاصیت

    • ناشناس

      میشه بیشتر توضیح بدید ؟

    • آرارات

      شما ماها کی هستید که اینقدر دیسلایک خوردید؟؟؟؟؟
      جای خودت حرف بزن نه جای آحاد مردم ? میلیون ها نفر با این طرح بیکار میشن! تو چطور آدمی هستی از بیکاری و فقر هموطنانت خوشحالی ؟؟؟؟؟
      تو کز مهنت دیگران بی غمی
      نشاید که نامت نهند آدمی

    • آرارات

      این طرح اگر اجرا بشه اپراتورهای موبایل ورشکست میشن چون عملا هیچ کس بابت اینترانت و سروش و آی گپ پول بسته نمیده? مردم کم کم با خرید دستگاه ها و رسیورهای مخصوص و خرید اشتراک به اینترنت آزاد ماهواره ای متصل خواهند شد

    • مجید

      آقا طرح صیانت رو مردم نمی خواهن به چ زبانی بگن به شما
      خوزستان آب نداره اصفهان برق 5 ساعت قطع میشه کمبود واکسن کرونا هست بیکاری جوان ها این مشکل ها رو حل کردید ؟ نهیک نفر با چاقو زده یک نفر دیگه رو کشته پس مردم باید از چاقو استفاده نکنن دیگه

    • ناشناس

      تو کی هستی که اینو میگی
      خواست ما جمع کردن بساط کسانیه که کوچکترین حق انسانیت
      که آزادی اونه ازش بگیرن
      بحث کسب و کار که در این فضا برای عده زیادی از جوانان بکار
      این حق ماست که بتونیم بدون محدودیت دسترسی به اندک روزنه به سمت جهان داشته باشیم
      تو دوست نداری استفاده نکن!

    • م

      چی زدی ؟

  • سامان

    واقعا فکر می کردین اینترنت مسدود میشه؟ دولت به جای ساخت کارخانه و ایجاد اشتغال پایدار مردم را با مشاغل سرکاری همچون خرده فروشی در اینستاگرام سرگرم کرده تا آمار بی کاری رو الکی بیاره پایین. مردم هم با همین بازی ها سرگرمن و خیال می کنن با استوری گذاشتن تو اینستا بیل گیتس شدن. پس چرا دولت باید این ابراد فدرتمند سرکار گذاشتن مردم رو مسدود کنه؟ امت استوری پرور ایران! کاش به جای مطالبه در مورد اینستا و تلگرام در مورد ساخت کارخانه و ایجاد اشتغال پایدار مطالبه گری می کردید. آخه عکس گذاشتن و فالوور فروختن که نشد کار!

  • ناشناس

    من موندم برقو ابو اقتصاد صیانت نمیخواد اینترنت صیانت میخواد؟

  • ناشناس

    حالت خوبه؟..
    چی واسه خودت میگی
    ینی چی که باید مسدود شه
    مگه میشه اسن
    تو این کشور تنها دلخوشیمون همین اینترنتو گوشی بود که لااقل با دوستامون میتونیم باشیم از راه دور
    بد کسایی مث تو میخان این دل خوشیو بگیرن
    اگه تو از اینترنت راضی نیستی استفاده نکن هر چند میدونم که نمیتونی
    حق نداری نظرتو به بقیه تحمیل کنی
    درضمن اگ این طرح اجرا بشه از کل دنیا عقب میمونیم
    کل دنیا با تکنولوژی سرپاس
    و اینایی که میگن بجای برنامه های خارجی از ایرانی استفاده کنید باید بگم که ایرانیا یه برنامه مث شاد درس کردن که ریدس
    پس بهتره دهنتونو ببندینو خودتون از برنامه های ایرانی استفاده کنید

  • Boy

    مشکلات مهم تر باید در اولویت باشد.
    مشکل اقتصاد، بیکاری……