کد مطلب: ۳۲۶۵۸۱

جاسوسی از هزاران کاربری که بازی دانلود کردند!

جاسوسی از هزاران کاربری که بازی دانلود کردند!

به گفته یک پژوهشگر امنیتی، بالغ بر نیم میلیون کاربر با دانلود اپلیکیشن‌های بازی در فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور در معرض یک جاسوس افزار قرار گرفته‌اند.

لوکا استفانکو به عنوان یکی از پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آن دسته از کاربرانی که اپلیکیشن و برنامه‌های بازی بخصوص ماشین بازی موبایلی را از درگاه و فروشگاه آنلاین و اینترنتی دانلود کرده‌اند، در حقیقت یک بدافزار جاسوسی را روی دستگاه الکترونیکی و گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز،این محقق امنیتی که نتایج یافته‌های خود را روی صفحه کاربری خود در توییتر به نماش عموم کاربران گذاشت، در ادامه به تمامی کاربرانی که بازی‌های موبایلی روی گوشی‌های خود نصب و دانلود کرده‌اند، هشدار داد که هرچه زودتر نرم‌افزار مربوطه را از گوشی پاک کرده و با نصب آنتی ویروس و مراجعه به متخصصان امنیتی برای پاک کردن تمامی ردپاهای موجود بدافزار مربوطه، خطر دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود را از بین ببرند.

وی در گزارش خود از ۱۳ بازی موبایلی نام برد و به جزئیات آنها اشاره کرد که حاوی بدافزار و جاسوس افزارهای پیشرفته‌ای هستند که توسط بیش از ۵۸۰ هزار کاربر دانلود و دریافت شده اند.

به گفته وی، تمامی کاربرانی که این بازی‌های دردسرساز و مشکل‌دار را دانلود کرده، گفته است که پس از نصب پیغامی روی صفحه مبنی بر مشکل نرم‌افزاری گوشی هوشمند و عدم تطابق نسخه‌های مورد استفاده آنها نمایش داده می‌شد که بعد از باز کردن آن خود به خود از برنامه بیرون می‌آمد.

این در حالی است که در پشت پرده این برنامه، در اصل یک کد از دامنه‌ای دیگر هم‌زمان با دانلود اپلیکیشن دانلود می‌شده و جاسوس‌افزار مربوطه نیز روی گوشی نصب می‌شده است تا بتواند به هکرها و مجرمان سایبری پشت پرده ساخت و طراحی این برنامه، اطلاعات مورد نیازشان را تحویل دهد.

هنوز معلوم و مشخص نشده است که این هکرها چه کسی هستند و با چه هدفی قصد دارند اطلاعات کاربران و قربانیان را به سرقت ببرند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.