کد مطلب: ۷۳۲۳۲۸

جریمه ۵۰ میلیون دلاری اپل بابت کیبورد پروانه ای مک بوک

جریمه 50 میلیون دلاری اپل بابت کیبورد پروانه ای مک بوک

پس از سال‌ها کشمکش، درنهایت قاضی فدرال تأیید کرد پرونده شکایت اپل بابت کیبورد پرو‌انه‌ای با پرداخت غرامت ۵۰ میلیون دلاری بسته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از سال‌ها کشمکش، درنهایت قاضی فدرال تأیید کرد پرونده شکایت اپل بابت کیبورد پرو‌انه‌ای با پرداخت غرامت ۵۰ میلیون دلاری بسته شود.

گروهی از کاربران اپل در کالیفرنیا، فلوریدا، ایلینوی، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک و واشنگتن در سال ۲۰۱۸ به‌صورت گروهی از اپل شکایت کردند.

شاکیان این پرونده مدعی بودند که اپل آگاهانه این حقیقت را مخفی کرده که کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک‌ها مستعد خراب‌شدن است، ولی به فروش دستگاه‌های خود ادامه داده و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ با علم به این موضوع بسیاری از کاربران چنین دستگاه‌هایی را خریداری کرده‌اند.

membrane macbook pro 2019 1024x512 1

پرونده شکایت کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک اپل بسته می‌شود

کاربران می‌گفتند به دلیل مشکل کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک‌ها اذیت شده‌اند و حتی با ورود مقدار کمی گرد و غبار به کیبورد، تایپ‌کردن با صفحه کلید بسیار سخت می‌شود. شاکیان پرونده به این موضوع نیز اشاره کرده بودند که خدمات پس از فروش اپل نیز نتوانسته مشکل آن‌ها را برطرف کند و حتی با تعویض کیبورد و استفاده از کیبورد جدید، این مشکل کماکان به قوت خود باقی مانده است.

اواخر تیرماه سال جاری، اپل در دادگاه فدرال سن خوزه کالیفرنیا پذیرفت تا برای خاتمه‌دادن به شکایت گروهی از کاربران بابت کیبورد پروانه‌ای مک‌‌بوک‌ها، ۵۰ میلیون دلار جریمه بپردازد. برای اجرای این توافق لازم بود یک قاضی آن را تأیید کند تا اجرایی شود. اکنون بعد از گذشت ماه‌ها قاضی فدرال جریمه ۵۰ میلیون دلاری اپل را تأیید کرد تا این پرونده بسته شود.

%DA%A9%DB%8C%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF %D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87 %D8%A7%DB%8C

گفتنی است اپل حدود سه سال تلاش کرد تا مشکل مربوط به کیبورد پروانه‌ای را حل کند. اما درنهایت این اتفاق نیفتاد و آن‌ها در برطرف کردن مشکل موفق نبودند.

شاکیان پرونده مربوط به هفت ایالت هستند و اپل توافق کرده بود به تناسب مشکلاتی که برای آن‌ها به ‌وجود آمده است، غرامت پرداخت کند.

اواخر تیرماه توافق پرداخت جریمه ۵۰ میلیون دلاری مطرح شد و اپل آن را پذیرفت و اکنون با تأیید قاضی اجرایی می‌شود.

منبع: دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.