کد مطلب: ۵۷۲۵۳۵

ورود پلیس فتا به موضوع اپلیکیشن روبیکا

ورود پلیس فتا به موضوع اپلیکیشن روبیکا

پلیس فتا ناجا در پی حواشی به وجود آمده برای اپلیکیشن روبیکا که اقدام به جعل اکانت‌های افراد در این برنامه کرده بود، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دلیل حواشی مطرح شده در خصوص اپلیکیشن روبیکا پلیس فتا در این باره بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

مستند بر رصد‌های صورت گرفته و گزارشات متعدد مردمی به پلیس فتا از سوی کاربران عادی و تعداد زیادی از چهره‌های مطرح شده هنری و ورزشی مبنی بر استفاده غیر مجاز از اطلاعات شخصی کاربران و ایجاد حساب کاربری بدون اطلاع و اجازه افراد کلیه موارد و تخلفات مربوطه هم اکنون در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است.

در این باره ضمن استخراج ادله دیجیتال مرتبط با تخلفات صورت گرفته مراتب در حال پی گیری است و نتیجه اقدامات متعاقبا اعلام خواهد شد.

ماجرای جعل اکانت‌ها و سوء‌استفاده در روبیکا چیست؟

آشفته بازار ایجاد گسترده اکانت‌های جعلی به نام افراد معروف، پرمخاطب و حتی کم مخاطب در اپلیکیشن روبیکا نشان می‌دهد که به قانون مشخصی برای صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نیاز است که بتواند حق آنها را هم در شبکه‌های داخلی و هم در شبکه‌های خارجی احقاق کند.

آنچه که بار دیگر این شرکت را بر سر زبان ها انداخته است، ماجرای عجیب جعل گسترده اکانت های معروف، پرفالوور و کم فالوور اینستاگرام در این شبکه است که کاربران مدعی هستند این اکانت ها بدون اجازه آنها ساخته شده و حتی در مواردی بدون اجازه آنها محتوا در آن کپی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سامان

    چرا اینارو بهانه میکنید برای تصویب طرح صیانت؟ خودتون تخلف میکنید و خودتون هم میخواید صیانت کنید؟ :))) اونم از اپلیکیشن خودتون که از بهمن 99 داره تخلف میکنه. ببندینش راحت. هیچکس هم ناراحت نمیشه.
    بعد به اپلیکیشن های خارجی هم ربطش میدید؟ دستتون رو شده دیگه. هر ترفندی هم به کار ببرید هیچکس نمیاد توی این اپلیکیشنهای داغون. هیچکس هم موافق طرح صیانت نیست. راستی امضای کارزار لغو طرح صیانت از یک میلیون گذشته!

    • ایرانی

      مجبورمون میکنن که بریم
      هم میخان از درامد اینستا مالیات بگیرن همینکه دارن سرعت اینترنت اینستا و امثال اون رو کم میکنن
      به اعتراض و حرف مردم هم هیچ توجه ندارن

    • ناشناس

      شما ایرانی اصیل باشی در مقابل اپلیکشن تحمیلی وا میسی. الان از مالیات میترسونی پولشو میدن از اینستا نمیان تو اپ کلاهبردار ایرانی روبیکا