کد مطلب: ۱۶۳۱۵۲

حمایت از تولید ملی تلفن همراه

حمایت از تولید ملی تلفن همراه

به گفته وزیر صنعت قرار شد تا بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تولید ملی با اولویت موضوع مربوط به تلفن همراه حمایت شود.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز پس از نشست مشترک با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست کمرگ و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جلسه مشترک با مجموعه دست‌اندرکاران تنظیم امور صادرات و واردات کالا گفت: قرار شد تا بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تولید ملی با اولویت موضوع مربوط به تلفن همراه حمایت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، او با بیان اینکه در این جلسه همه اعضای ذیربط با مسئله گوشی‌های تلفن همراه حضور داشتند، گفت: کارگروهی با ریاست وزارت ارتباطات تشکیل شد تا راهبری امر ثبت و ضبط کلیه تلفن‌های همراه را در یک پروسه زمانی با اطلاع‌رسانی کافی و در نظر گرفتن همه مشکلات احتمالی فرماندهی کنند.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه نحوه فروش خرد محصولات موبایلی با این کمیته همکاری خواهد داشت، اضافه کرد: وزارت صنعت با همه دستگاه‌های ارائه‌دهنده تلفن همراه در کشور همکاری کامل خواهد داشت تا شرایط مناسب برای تولید داخلی در کشور فراهم شود.

وی افزود: باید با ایجاد انضباط در واردات محصولات خارجی و ارائه استانداردهای بالا برای محصولات داخلی هم به ایجاد اشتغال برسیم و هم رضایت مردم را به دست بیاوریم.

وزیر صنعت با بیان اینکه ممکن است در اجرای طرح رجیستری موبایل مشکلاتی به وجود بیاید، گفت: مشکلاتی که ممکن است در اجرای چنین طرحی رخ داده شود در نظر گرفته شده است. طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به منظور ساماندهی بازار تلفن همراه و حمایت از تولید و اشتغال‌زایی اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.