کد مطلب: ۵۴۱۱۴۱

هم‌بنیان‌گذار دوج‌کوین: 

ایلان ماسک یک «کلاهبردار خودشیفته» است

ایلان ماسک یک «کلاهبردار خودشیفته» است

هم‌بنیان‌گذار رمزارز محبوب دوج‌کوین در مجموعه توئیتی که حالا پاک شده، مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک را یک «کلاهبردار خودشیفته» خواند و گفت حضور وی در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live «چندش‌آور» بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جکسون پالمر، هم‌موسس دوج‌کوین که مدت‌ها سکوت کرده بود، پس از اعلام خبر لغو پذیرش بیت‌کوین توسط تسلا در چند توییت با کلمات عجیبی به ایلان ماسک حمله کرد.

او در توییتی نوشت: «یادتان نرود: ایلان ماسک یک کلاش خودشیفته است و همیشه همین گونه خواهد بود.» پالمر که می‌گوید از زندگی آرام و بی‌سروصدای خود لذت می‌برد، در ادامه نوشت: «قسمت جدید SNL چندش‌آور بود.»

دقایقی بعد، این توییت‌ها از صفحه شخصی پالمر حذف شد. او در وب‌سایت خود اعلام کرده که اکانت توییترش «پارک شده» و در حال حاضر هیچ توییتی در صفحه او یافت نمی‌شود.

پالمر همچنین در وب‌سایتش اعلام کرده که سال‌هاست در پروژه دوج‌کوین یا فضای رمزارزها دخالتی ندارد. او در سال ۲۰۱۳ به همراه «بیلی مارکوس» دوج‌کوین را به عنوان یک شوخی خلق کرد.

ایلان ماسک در چند وقت اخیر روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. حضور او در برنامه SNL با انتقادات کاربران روبه‌رو شد و از آن زمان تاکنون وی ۲۰ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است. اعلام خبر لغو پذیرش بیت‌کوین توسط تسلا نیز باعث شد کاربران او را مورد انتقادات سخت و شدیدی قرار بدهند.

در بیانیه تسلا که از طریق حساب کاربری ماسک به اشتراک گذاشته شد، آمده است: «رمزارزها از بسیاری جهات ایده خوبی هستند و باور داریم که آینده درخشانی پیش رویشان است، ولی این هدف نمی‌تواند در ازای آسیب‌رسانی به محیط‌ زیست محقق شود.»

تسلا مدعی است مصرف انرژی بیت‌کوین در طول چند ماه گذشته «دیوانه‌وار» بوده است.

ماسک پنج‌شنبه هفته گذشته در توییتی گفته بود مشغول کار با توسعه‌دهندگان دوج‌کوین است تا کارآمدی سیستم تراکنش‌های این پروژه را بهینه‌سازی کند.

چهار توسعه‌دهنده دوج‌کوین در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Decrypt تایید کرده‌اند که از سال ۲۰۱۹ مشغول کار با ماسک هستند. آن‌ها می‌گویند پیشنهاد کمک مالی وی را نپذیرفته‌اند ولی خواستار کمک او در زمینه بهینه‌سازی این سیستم شدند.

اثرگذاری زیست‌محیطی دوج‌کوین در حال حاضر هشت درصد بیت‌کوین است و تلاش‌ها برای کاهش این تاثیر ادامه دارد. هدف بعدی توسعه‌دهندگان این است که هزینه تراکنش‌های دوج‌کوین را از ۰.۴ دلار به ۰.۰۱ دلار برسانند.

jackson palmer Tweet

منبع: دیجیاتو

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.