کد مطلب: ۳۴۰۳۲۴

گشت‌وگذاری «طلایی» در فضای مجازی / خرید و فروش آنلاین جواهر چقدر موفق بوده است؟

گشت‌وگذاری «طلایی» در فضای مجازی / خرید و فروش آنلاین جواهر چقدر موفق بوده است؟

صرفه‌جویی مردم در تایم و زمانشان به دل مشاغل سنتی کشیده شده و بسیاری از گالری‌ها فروش آنلاین طلا و جواهر را به خدمات خود اضافه کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ، تا همین چند سال پیش خرید و فروش طلا و جواهر صرفا به صورت سنتی شکل می‌پذیرفت اما با گسترش استفاده از فضای مجازی به نظر می‌رسد رقبای جدیدی وارد بازار شده‌اند.

ظاهرا این روزها، در پی استفاده‌های مداوم و زیاد مردم و ساخت و شکل‌گیری مارکت‌پلیس‌های معتبر، فضای رقابت متفاوت‌تر شده و مردم برای صرفه‌جویی در زمان خود سعی دارند از این موضوع استفاده کرده و خرید اینترنتی را در زمینه خرید جواهرات و طلا نیز تعمیم دهند. تجارت‌نیوز با گشت‌و‌گذاری اینترنتی در صفحات مجازی گزارشی از فعالیت این گالری‌ها تهیه کرده است که در ادامه می‌خوانید.

صفحات اینستاگرام

برای شروع گشت و گذاری «طلایی» کافیست در دل صفحات اینستاگرام چرخی کوتاه بزنید. از خرید و فروش انواع برلیان‌ها گرفته تا سرویس‌‌های جواهر متفاوت از جمله این لوازم زینتی را تشکیل می‌دهند. این خرید و فروش از زمانی که سایت‌هایی مانند دیجی‌کالا به‌طور رسمی در زمینه طلا و جواهر شروع به فعالیت کرده‌اند، شکل جدی‌تری به‌خود گرفته و اثرات استارتاپ‌ها بر فضای کاری مشاغل سنتی کاملا مشهود و مشخص است.

در نگاهی دقیق‌تر به این موضوع باید این فرهنگ جدید را به نوعی وابسته به اعتمادی دانست که یک‌سری از سایت‌های معتبر برای عموم مردم دست‌و‌پا کردند. از طرفی سایت‌هایی که مربوط به گالری و جواهرات معروف ایرانی به‌ویژه در دل پایتخت است، با ساخت وب‌سایت‌های مخصوص این نوع از خرید را برای مردم عمومی قابل توجیه کرده است. کسب‌وکارهای اینترنتی این روزها در دل مشاغلی سنتی که پای اعتماد مردم در آن نقش اساسی دارد نیز اثر گذاشته و مردم به شکلی جمعی به سمت خرید اینترنتی سرازیر شده‌اند.

ردپای سلبریتی‌ها

در کنار پلتفرم‌های آنلاین و مورد اعتماد نقش یک‌سری از سلبریتی‌ها را در این میان نباید دست‌کم گرفت! شنتیا هزارخانی، مسئول فروش یکی از گالری‌هایی که فقط در زمینه خرید و فروش طلا و جواهر به‌صورت آنلاین مشغول فعالیت است در این زمینه می‌گوید: بالطبع در اول مسیر چون صرفا از طریق اینستاگرام تبلیغ داشتیم و فروشمان فقط به شکل آنلاین بود، یک‌سری آدم «خاص» به ما اعتماد کردند و در نتیجه فروش اینترنتی طلاهای تولیدی ما استارت خورد. برای استارت نه سیاست خاصی به خرج دادیم و نه قوانینی در زمینه دپارتمان فروشمان وضع کردیم. تا اینکه بعد از مدتی توانستیم با یکی از سلبریتی‌ها وارد همکاری شده و پس از آن بود که تقریبا به گالری شناخته‌شده‌ای تبدیل شدیم.

هزارخانی با اشاره به اینکه حدود چهار سال است در این زمینه مشغول فعالیت هستند، می‌گوید: این روزها سیاست ما در حول و محور استفاده و جلب رضایت برخی سلبریتی‌ها دور می‌زند و تقریبا برای این مورد سعی کرده‌ایم نه‌تنها یک برابر که 20 برابر کیفیت کار خود بالاتر باشد و خدماتی که آنلاین عرضه می‌کنیم به حدی دارای کیفیت متمایز باشد که خرده‌ای بر کار ما وارد نباشد.

وی در ادامه اضافه می‌کند: در این مورد باید بگویم بعد از استفاده از چهره‌های به‌نام عملا فروش ما چندین برابر شده است و مردم به‌گونه دیگری به ما اعتماد دارند. به جرات می‌توانم بگویم در نوع خودمان و فروشمان رقیبی جدی برای فروش گالری‌هایی هستیم که به‌صورت سنتی در این زمینه مشغول فعالیتند.

فروش اینترنتی طلا و جواهر و اعتمادی که حاصل از خرید مردم است می‌تواند خبرهای خوبی برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای سنتی باشد و نگاه کلی‌ تغییرناپذیری که مشاغل سنتی دورتادور خود پیچیده بودند با دید جدید استارتاپی ترکیب شده و نتایج جدیدی در پی داشته باشند. نتایجی که از دل مشاغل سنتی راهی به سمت دنیای استارتاپ‌ها، فضای فروش آنلاین و کسب‌و‌کارهای اینترنتی می‌گشاید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    البته باز خرید سنتی طلا و جواهر به نظرم بهتره، چون خیلی از این پیج‌ها اصلا معلوم نیست چی به چی هستن