کد مطلب: ۲۶۱۷۷۸

دیجی‌کالا وارد عرصه فین‌تک شد

دیجی‌کالا وارد عرصه فین‌تک شد

در این نشست خبری که با عنوان «دیجی‌کالا و حمایت از تولید ملی» برگزار می‌شد برنامه‌هایی نیز برای حمایت از برند‌های ایرانی از سوی این فروشگاه اینترنتی معرفی شد. مسئولان این فروشگاه، حمایت از تولیدات ملی در سال حمایت از کالای ایرانی را از وظایف و برنامه‌های خود عنوان کردند. همچنین در جریان این نشست خبری، دیجی‌کالا رسما وارد عرصه فین‌تک شد.

نشست خبری دیجی‌کالا در تاریخ بیست و دوم خرداد سال جاری برگزار شد و این شرکت به معرفی پلتفرم‌ها و خدمات جدید خود پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این نشست خبری که با عنوان «دیجی‌کالا و حمایت از تولید ملی» برگزار می‌شد برنامه‌هایی نیز برای حمایت از برند‌های ایرانی از سوی این فروشگاه اینترنتی معرفی شد. مسئولان این فروشگاه، حمایت از تولیدات ملی در سال حمایت از کالای ایرانی را از وظایف و برنامه‌های خود عنوان کردند. همچنین در جریان این نشست خبری، دیجی‌کالا رسما وارد عرصه فین‌تک شد.

بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی مدیران دیجی‌کالا، در سال ۱۳۹۷ حدود هزار و ۵۰۰ برند و کالای ایرانی در این فروشگاه آنلاین قرار دارد. همچنین بر اساس این گزارش‌ها در حال حاضر حدود ۱۱ هزار کسب و کار ایرانی در مارکت پلیس (Market Place) دیجی‌کالا قرار گرفته و مشغول فعالیت هستند.

ادغام دی‌جی‌کالا و هماپی

دیجی‌کالا برای گسترش خدمات خود و ورود به عرصه فین تک، همکاری مشترکی را با استارت‌آپ «هماپی» آغاز کرده است. بر اساس ادغام دیجی‌کالا با استارت‌آپ هماپی قرار است خدماتی تحت عنوان «دیجی پی» در اختیار کابران قرار بگیرد.

کارشناسان این ادغام را به عنوان ورود رسمی دیجی‌کالا به حوزه فین تک قلمداد کرده‌اند. در نتیجه هماپی در گروه دیجی‌کالا ادغام و برند دیجی‌پی در نتیجه آن ایجاد شد. به گفته مدیران دیجی‌کالا ادغام استارت‌آپ هماپی در گروه دیجی‌کالا در راستای سیاست حمایت از استارت‌آپ‌های موفق و ورود گروه دیجی‌کالا به حوزه‌های گوناگون صورت پذیرفته است.

ورود به عرصه‌های جدید

دیجی‌کالا علاوه بر ورود به عرصه فین‌تک در سال جاری به عرصه‌های دیگری چون FMCG نیز وارد خواهد شد. این بخش به مواد غذایی و کالاهای تند مصرف مرتبط می‌شود. همچنین این فروشگاه معروف ایرانی قصد دارد در بخش مواد غذایی به حمایت از کشاورزان و دامداران ایرانی بپردازد و در راستای حمایت از تولید ملی به عرضه محصولات این حوزه‌ها مشغول شود.

پلتفرم سوپرنوا نیز که پلتفرم و زیرساخت فناورانه نامیده می‌شود نیز در این نشست خبری معرفی شد. گفته می‌شود که این پلتفرم حاصل تلاش یک ساله مهندسان و دانشمندان جوان ایرانی است. طراحی این پلتفرم با تمرکز بر گسترش‌پذیری و قابلیت سرویس‌دهی همزمان به میلیون‌ها کاربر انجام گرفته است.

کالا4 کالا3

کالا2 کالا کالا5

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.