خبر مهم:

کد مطلب: ۷۰۶۷۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نکاتی برای ساخت یک برند جهانی توسط استارتاپ‌ها در دوران رکود

نکاتی برای ساخت یک برند جهانی توسط استارتاپ‌ها در دوران رکود

رکود جهانی در حال پیشروی، یک سوال دشوار برای استارتاپ‌ها به وجود می‌آورد؛ آیا تلاش‌های بازاریابی خود و هزینه‌ها را باید محدود کنند؛ یا به بازارهای جدید ورود کرده و کانال‌های جدیدی را برای رشد نام تجاری خود آزمایش کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت‌ها همواره به دنبال راه‌حل‌هایی برای ادامه حیات در دوران رکود به ویژه رکود جهانی و فراگیر هستند. این موضوع برای شرکت‌های استارتاپی اهمیت دوچندان دارد زیرا نوپا بودن و سابقه کم فعالیت، آن‌ها را در ادامه راه متزلزل می‌کند. در ادامه چهار نکنه مطرح شده است. این نکات می‌تواند برای ساخت و ایجاد یک برند جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش وب‌سایت سایفتد، این چهار نکته از سوی هانا ویکس، مدیر ارشد بازاریابی در Ecosia، سزکی سیم، معاون ارشد برند، بازاریابی و ارتباطات در هیئت توسعه اقتصادی سنگاپور، سارا کیفر، مدیر ارشد بازاریابی در Pitch، کلر گرینتون، مدیر برند و خلاقیت در وایز مطرح شدند.

برندهای شجاع در رکود جهانی به خرج کردن ادامه می‌دهند؛ اما الویت بندی یک نیاز است

همه اعضای گروه موافق بودند که فرصت‌هایی برای رشد برندها، حتی در دوره‌ سختی‎‌های اقتصادی (رکود جهانی) وجود دارد. گرینتون اشاره کرد که اغلب هزینه‌های سنگین‌تری در مقابل با عدم هزینه برای برند‌ها وجود دارد. او گفت شرکت‌هایی که اقدامات را جدی‌تر دنبال می‌کنند، می‌توانند با عملیات شجاعانه‌تر، مشتریان وفادار در بازارهای جدید ایجاد کنند.

برای کاهش برخی از خطرات گسترش بازار، او پیشنهاد کرد که بنیانگذاران بازارهایی را که برندشان از قبل تناسب خوبی با آن‌ها دارد (که از طریق تحقیق و توسعه به آن‌ها پی‌برده است) اولویت بندی کنند. با این حال، گرینتون همچنین روشن کرد کسب و کارهایی که با بودجه‌های محدودتر کار می‌کنند باید روی اولویت‌های خود کار کنند؛ به ویژه در رکود جهانی.

استفاده از شراکت برای درک بازار جدید فارغ از رکود جهانی

قبل از ورود به یک بازار جدید، استارتاپ‌ها باید با اکوسیستم آن کشور یا شهر آشنا شوند. تماس با VCها، سایر شرکت‌ها یا شتاب دهنده‌هایی که در یک بازار جدید فعالیت می‌کنند، می‌تواند فرصت‌های ارزشمندی را ایجاد کند و تصویر بهتری از نیازهای مخاطبان هدف جدید آن‌ها بسازد. این موضوع در وضعیت رکود جهانی مهم‌تر هم می‌شود.

لیم گفت ایجاد پیوندهای مناسب می‌تواند به سرعت به رشد شبکه کاری شرکت‌ها کمک کند. گرینتون اضافه کرد که این دانش می‌تواند به تولید محتوا نیز کمک کند. با دسترسی به داده‌ها و تخصص یک بازیکن معتبر در یک بازار، می توان محتوای خود را تقریباً به شکل فوری تنظیم کرد.

استفاده از داده ها برای ایجاد استراتژی محلی

ویکس گفت برای برندهای فناوری، رشد اغلب در بازارها اتفاق می‌افتد قبل از اینکه استراتژی مناسبی را تنظیم کنند. او به دو مثال اشاره کرد: اولاً، قبل از اینکه نتفلیکس حتی در استرالیا راه اندازی شود، سه میلیون کاربر داشت که ادعا می‌کردند در ایالات متحده مستقر هستند تا به این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

مورد دیگر این است که Ecosia اخیرا شاهد افزایش کاربران در فیلیپین به دنبال طوفان‌های ماه می بود؛ بسیاری از کاربران برای تحقیق در مورد طرح‌های درختکاری به موتور جستجوی سبز روی آوردند.

در حالی که این رشد ناگهانی ممکن است بخشی از برنامه اصلی نباشد، داده‌هایی را در اختیار قرار می‌دهد تا به طور موثر یک استراتژی در آن بازار ساخته شود.

برای شرکت‌هایی که لزوماً چنین شروعی ندارند، انجام تحقیقات کامل بازار لازم است. سپس کمپین‌های آزمایشی می‌توانند به آن‌ها در درک فعالیت‌های مخاطب هدفشان کمک کنند.

فکر جهانی و اقدام محلی

یکی از ظریف‌ترین اقدامات متعادل کننده در ساخت یک برند جهانی ، توانایی حفظ لحن واضح از صدا و هویت برند است که حتی این موضوع در رکود جهانی سخت‌تر می‌شود. کیفِر نمونه‌ای از دوران کاری خود در Spotify را عنوان کرد. آگهی‌ها اغلب با استفاده از تصاویری ساخته می‌شدند که در سطح جهانی شناخته قابل تشخیص بودند، قبل از اینکه به تیم‌های بازاریابی فردی آزادی داده شود تا نسخه‌های مناسبی را برای مکان‌هایشان تنظیم کنند.

این بدان معناست که برخی از عبارات یا اصطلاحات که به خوبی ترجمه نمی‌شوند می‌توانند توسط افراد بومی بازنویسی شوند و کمپین‌هایی ایجاد کنند که با مردم محلی صحبت و صدای برند را حفظ کنند. چنین مثالی منجر به این سوال از مخاطبان شد: زمان مناسب برای استخدام تیم های بازاریابی در بازارهای جدید چه زمانی است؟

کیفِر گفت که همه‌گیری همه چیز را آسان‌تر کرده است، زیرا تحقیقات در بازارها می‌تواند از راه دور انجام شود. اما در نهایت، باید تخصصی در رکود جهانی تقویت شود که بازار آن‌را به طور ذاتی درک می‌کند تا به رشد در یک مکان جدید کمک شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.