کد مطلب: ۴۴۴۹۵۱

شتاب‌دهنده‌ها به کمک کسب‌وکارها می‌آیند

شتاب‌دهنده‌ها به کمک کسب‌وکارها می‌آیند

ویروس کرونا همه کسب‌وکارها از جمله استارتاپ‌ها را با مشکل مواجه کرده است که به نظر می‌رسد فعالان این حوزه در برخی از فعالیت‌های خود به مشکل برخورده‌اند و نیاز به حمایت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا هفته پیش که کرونا به مدت حدود دو ماه تمام بازارهای سنتی کشور را به تعطیلی کشانده بود، حتی بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین نیز متاثر شدند به مثلا استارتاپ‌های خرید و فروش بلیت سفر یا رزرو هتل به طور کلی با ضرر مواجه شدند؛ اما در این بین فروشگاه‌های اینترنتی کمی وضعیت بهتری داشتند.

در این مدت به علت تهدید مبتلا شدن به بیماری کرونا بسیاری از مردم خریدهای ضروری خود را از طریق اینترنت انجام دادند؛ بنابراین به نظر می‌رسد در این فضا نقش کسب‌وکارهای نوین و استارتاپ‌ها روشن‌تر شد و به نوعی شاید بتوان گفت احتمالا در آینده پس از کرونا کارآفرینان بیشتری در حوزه حضور داشته باشند.

از آنجایی که استارتاپ‌های و کسب‌وکارهای نوین بر بستر وب فعالیت می‌کنند، شاید بتوان گفت یکی از اجزای شروع یک کسب‌وکار آنلاین وجود شتاب‌دهنده‌هاست.

عادل طالبی، فعال استارتاپی در آذر ماه سال ۹۵ در خصوص شتاب‌دهنده‌ها گفت: وجود شتابدهنده‌ها برای شکل‌گیری اکوسیستم کارآفرینی به خصوص در حو.زه آی تی الزامی است. بعدا که همین شتاب‌دهنده‌های ما تجربه کسب کردن و بالغ شدند می‌توان بررسی کرد که کدام شتاب‌دهنده خوب است و کدام بهتر عمل کرده‌است.

اگر چه فضای استارتاپی و شرکت‌های حامی آن در سال گذشته با حاشیه‌هایی همراه بوده‌اند، اما این شتاب‌دهنده‌ها نقش اساسی در شکل‌گیری استارتاپ‌های موفقی مثل دیجی‌کالا داشته‌اند.

یکی از این شتاب‌دهنده‌ها وینوهاب است که بستری گسترده و مقیاس‌پذیر برای شتاب‌دهی و توانمندسازی استارتاپ‌ها و تیم‌های نوآوریدر هر نقطه کشور است که فراخوان چهارم خود را به تازگی برای جذب ایده‌ها، خدمات و محصولات فناورانه و نوآورانه متناسب با شرایط بحران داده است.

یکی از محورهای آن دسترسی به منابع محدود شامل امکانات بهداشتی، دارویی، امکانات حمل اضطراری، تشخیص و درمان است که به نظر می‌رسد در شرایط کنونی کاربردی باشد.

کمک به کسب‌وکارها برای حل مشکلات کسب‌وکاری که با وجود کرونا به شکل دورکاری درآمده‌اند، تسهیل شرایط زندگی روزمره و کاهش دغدغه‌هایی مثل خرید روزانه و خدمات پرداختی و همچنین تسهیل شرایط زندگی در وضعیت بحران از دیگر محورهای این فراخوان است.

به نظر می‌رسد در آینده کسب‌وکارهای آنلاین و به طبع شرکت‌های کمک‌کننده به فضای استارتاپی بیشتری در کشور به وجود آیند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.