کد مطلب: ۶۶۹۷۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شکایت رانندگان از تاکسی‌های اینترنتی/ قیمت‌ها را کاهش دهید!

شکایت رانندگان از تاکسی‌های اینترنتی/ قیمت‌ها را کاهش دهید!

گروهی از رانندگان اوبر و لیفت، دو استارتاپ تاکسی اینترنتی در آمریکا، از آنها به دلیل کنترل قیمت سفرها شکایت کردند. رانندگان می‌خواهند خودشان قیمت سفرها را معلوم کنند و در فضایی سالم با هم رقابت داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گروهی از رانندگان استارتاپ تاکسی اینترنتی اوبر و لیفت روز سه‌شنبه این دو شرکت را به کنترل قیمت سفرها متهم کردند. آنها در شکایت آنتی‌تراست (ضد انحصارطلبی) خود به دادگاه ایالت کالیفرنیا مدعی شدند که اوبر و لیفت به طرز ناعادلانه‌ای میزان کرایه‌های خود را تعیین می‌کنند.

به نقل از رویترز ، شاکیان در این دادخواست گروهی که باید در دادگاه عالی سانفرانسیسکو رسیدگی شود، مدعی نقض قوانین ضد انحصارطلبی کالیفرنیا و قوانین این ایالت مبنی بر ممنوعیت اعمال ناعادلانه در کسب و کار شدند.

رانندگان در این دادخواست مدعی شدند که اگر خودشان بتوانند قیمت‌های پایین‌تری را به مسافران پیشنهاد بدهند، می‌توانند در دریافت پاداش با هم رقابت کنند. اما اوبر و لیفت از این کار جلوگیری می‌کنند و باعث می‌شوند که رقابت هم در بازار کار و هم در بازار مشتریان آسیب ببیند. به این ترتیب هم مشتریان پول بیشتری پرداخت می‌کنند و هم درآمد رانندگان کمتر می‌شود.

سخنگوی اوبر در بیانیه‌ای گفت که در این شکایت از واقعیت‌ها و قوانین مربوطه سوء برداشت شد است و ما بر این اساس از خود دفاع می‌کنیم. اما نماینده لیفت هیچ نظری در خصوص بیان نکرده است.

اوبر و لیفت رانندگان خود را تحت عنوان پیمانکاران مستقل می‌شناسد و به آنها عنوان کارمند نمی‌دهند که همین بخش اصلی بسیاری از چالش های حقوقی در سال‌های اخیر در دادگاه‌های ایالتی و فدرال در سراسر آمریکا است. رانندگان شاکی می‌گویند که اوبر و لیفت با تثبیت قیمت سفرها، آنها را از استقلال مالی محروم می‌کند.

وکلای این گروه از رانندگان، شرکت توواردز جاستیس و ادلسون هستند. یکی از وکلای آنها می‌گوید که نزدیک به ۱۰ سال است که اوبر و لیفت می‌خواهند از هر دو طرف نفع ببرند. آنها می‌خواهند مسئولیت‌های استخدام کارمند را نداشته باشند اما همزمان تراکنش‌های رانندگان را کنترل می‌کنند. که این مساله با عنوان پیمانکاران مستقلی که به رانندگان خود داده است مطابقت ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا اینجا طرف میگه 150 هزار تومن ورودی باید بده مسافر
    یکی هم گفته بود 40 تومن باید ورودیش باشه!
    اخه 150 هزار تومن بدی پراید اسقاطی مدل 80 سوار شی؟
    هیترو تاکسی که vip هست اینقدر کرایه نمیده که تو میخای
    ماکه رفتیم سراغ هیترو تاکسی و تاکسی تلفنی

  • راننده اسنپ

    باید زندگی ما هم بگذره،هر چند با این قیمت ها هم نمی گذره