کد مطلب: ۵۴۱۶۲۲

در گفتگو با یک یک متخصص امنیت رمزارزها مطرح شد:

تکلیف فعالان بازار رمزارزها چه می‌شود؟ / سرمایه مردم بلوکه شد؟

تکلیف فعالان بازار رمزارزها چه می‌شود؟ / سرمایه مردم بلوکه شد؟

در حالی که ۱۲ میلیون ایرانی در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کردند قرار است تمام صرافی‌های رمزارز در کشور بسته شوند. تکلیف فعالان بازار رمزارزها چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدت‌ها است که ما ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌ها از حضور در بازارهای جهانی محروم شدیم اما بالاخره در کشور ما همیشه راه فراری برای تحریم پیدا می‌شود و این بار هم صرافی‌های داخلی مسوول دور زدن تحریم‌ها برای مردم بودند.

بعد از سقوط شاخص کل بازار سهام از محدوده دو میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بسیاری از کسانی که در بورس زیان کرده بودند به سمت بازار رمزارزها روانه شدند و به گزارش رسانه‌ها در این اواخر ارزش معاملات رمزارزها در ایران به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. حالا هم به دستور مجلس و بانک مرکزی باید جلوی فعالیت تمام درگاه‌های پرداخت غیرمجاز معاملات رمزارزها گرفته شود.

امروز هم در جریان همین دستور مدیرعامل صرافی کریپتولند بازداشت شد. اما سوال اصلی اینجاست که با وجود اینکه هیچ کدام از صرافی‌های داخلی مجاز به فعالیت نبودند چرا از درگاه‌های معتبر بانک مرکزی استفاده می‌کردند؟

ایوب ترابی، متخصص امنیت رمزارزها در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تصمیم بانک‌مرکزی در رابطه با رمزارزها گفت: متن صریح قانون می‌گوید خرید و فروش رمزارزها جرم است و فعالیت در بازار رمزارزها یا باید قانونی و یا جمع‌آوری شود.

این متخصص در رابطه با بستن صرافی‌های غیرمجاز گفت: بستن صرافی‌های غیرمجاز کار نادرستی نیست و دولت به دلیل عملکرد کند خودش در رابطه با سازماندهی این بازار مقصر است. به نظرم باید فعالیت در این بازار قانونی شود.

ترابی در رابطه با فعالیت سازمان‌ها و شرکت‌ها در بازار کریپتو گفت: فعالان اصلی بازار رمزارزها در ایران شرکت‌های خصوصی و برخی سازمان‌های وابسته به نهادهای دولتی و غیردولتی هستند که اغلب استخراج رمزارزها نیز از سوی آنها انجام می‌شود. به نظرم دولت بدش نمی‌آید از این حوزه درآمد کسب کند و احتمالا فعالیت رمزارزها را تحت کنترل خود درمی‌آورد و فعالان در صورت پذیرش شرایط دولت مجاز به فعالیت در این بازار می‌شوند.

پول بلوکه شده در خارج

تمام کسانی که در بازار رمزارزها فعالیت می‌کنند مجبورند برای تبدیل رمزارز خود به ریال حتی با وجود کارمزد بالا از صرافی‌های داخلی استفاده کنند اما حالا دیگر تمام درگاه‌های نقل و انتقال داخلی قرار است بسته شوند و با این اقدام سرمایه‌ زیادی در کیف پول‌های خارج از کشور بلوکه می‌شود.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بسته شدن صرافی‌های داخلی گفت: هنوز جزئیات این تصمیم اعلام نشده است اما به نظرم در مدت کوتاهی این بازار سازماندهی خواهد شد زیرا در صورت بسته بودن صرافی‌های داخلی سرمایه زیادی در خارج از کشور بلوکه می‌شود.

این کارشناس در ادامه گفت: بازار رمزارزها همیشه باعث خروج ارز نیست و در کشور جوانانی هستند که از این فرصت استفاده کردند و از این بازار ارز آوری دارند. با توجه به کسری بودجه دولت، وضعیت اشتغال و بلوکه شدن سرمایه مردم احتمالا به زودی این بازار سازماندهی و قانونی می‌شود و بهتر است در این شرایط تصمیمات هیجانی نگیریم.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار رمز ارز ها جدیدترین تندروترین کلاه برداری است که توسط تعدادی از ثروتمندان طراحی شده تا بوسیله فیلترهای پیشرفته پول مردم را از دستشان در بیاورند به صورتیکه افراد با سرمایه گذاری در این بازار به نوعی به این بازار اعتیاد پیدا می کند و زمانی چشم باز میکند که تمام سر مایه خود را از دست داده ولی همچنان به فکر سرمایه گذاری است

  • محمد علی احمدی

    افترا نزدیم واقعیته لطفا چاپ کنید

  • محمد علی احمدی

    باشه چاپ نکن خدای مردم هم بزرگه

    • ناشناس

      دقیقا از کدوم خدا داری صحبت میکنی خداوند بخشنده بیخیال

  • ناشناس

    وقتی که درنده ها تو جنگل برای شکار میروند یکی گله رو به یه سمت فرار میده وچندتا هم بین راه که کمین هستند شکار میکنند واز اخر باهم میخورند دولت با مردم همین کار رو میکنه. دعوت به بورس بالا پایین کردن دلار. افزایش وکاهش نرخ سود بانک. وقاچاق اعلام کردن رمز ارز. درصورتی که مزارع استخراج با مجوز های خودشون بسیار زیاد…..یک ادم که دزدی کنه میشه جلوشو جکومت بگیره ولی وقتی یک دولت دزدی میکنه اونهم از مردمش. باید دولتهای دیگر جلوشو بگیرند

  • مهدی

    اگر بشود رمز ارزهای معتبر را در بورس خودمان زیر نظر دولت و سازمان بورس فعالیتش رو قانونی بکنند خیلی خوب میشه هم برای مالیات که برای دولت درآمد زایی داره و هم اینکه پولی که از ارز دی میاد در کنارش مستقیما بورس هم رونق میگیره اگر کارشناسان خبره و نخبه رو این قضیه کار بکنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود هر کارخانه ای هم که با کسری بودجه مواجه باشد جبران میشه این به کمک تولید داخلی میاد

  • مملی

    درصورت گرفتن سود ازطرف دولت اوامل مثل عمل کردبورس آزاد خواهد شد زیراتحمل بی پولی واحد پول زورازمردم کاردیگری ندارند

  • مملی

    به نظر من مردم راه پول درآوردن را پیدا می‌کنند و عوامل سودجو چون راه پول درآوردن وپیش بردن اقتصاد را یاد ندارند از آن استفاده می کنند

  • حسن عجمیان

    با سلام
    بستن صرافی ارزی کریپتولند با تنها یک نامه آقای رئیس مجلس و عدم اطلاع به کاربران این پلتفرم ارزی موجب نابودی سرمایه همه ما کاربران شده ، چرا دولت به کریپتولند مجوز فعالیت داده ؟ با توجه به اینکه برای انجام دسترسی و معادل سازی ارزی کریپتولند احراز هویت سفت وسختی داشت و مطمئنا برای شناسایی کارت ملی و حسابهای بانکی و شماره تلفن ما به ابزار و سیستم بانک مرکزی و دیگر سیستمهای سجلی و هویتی کشور دسترسی داشته ، چرا با این همه باید بسته شود و ما می بایست سرمایه اندک خود را باید در بورس ایران نابود شده بدانیم یا در صرافی که پلتفرم ایرانی دارد . اگر از پلتفرم های خارجی استفاده می کردیم و فیلترشکن نصب می کردیم ارشش از کسب و کار وطنی و ایرانی خیلی بهتر و با ارش تر بود . چرا کاری می کنید که همیشه گند بزنید ، واقعا خوشا بحال آنهایی که برای تجارت ، سرمایه گذاری و کسب وکار با اجنبی ارش بیشتری قائلند . اجازه بدهید سرمایه مان را از کریپتولند خارج کنیم ،با توجه به روند دوساله بورس کشور و صرافی مثلا برتر سال۹۹ وطنی کریپتولند، لعنت بر من و ما که دیگر به شما و سیستم های شما اعتماد کنیم .
    حسن عجمیان
    خوزستان , ماهشهر

  • ناشناس

    سرمایمونوتو صرافی کرپتولند که درگاهشو بستین
    پس بدید

  • ایراندوست

    تکلیفشان را تجارت نیوز معلوم کند که وعده بازنشستگی در ۲۵ سالگی را به ملت می داد!!