خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۶۲۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا استارتاپ‌ها به افکار عمومی توجه نمی‌کنند؟

چرا استارتاپ‌ها به افکار عمومی توجه نمی‌کنند؟

ایده‌هایی که منجر به ایجاد استارتاپ‌ها می‌شوند، معمولا از دل نیاز‌های عموم جامعه هستند، اما این کسب‌وکارها پس از مدتی افکار عمومی را نادیده می‌گیرند. دلیل این مساله چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمان کوتاهی از تولد اکوسیستم (زیست‌بوم) استارتاپی ایران می‌گذرد. در همین مدت کم نام بسیاری از استارتاپ‌‌ها به شد ت میان عموم مردم رواج پیدا کرده و افراد زیادی از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند.

این در حالی است که دلایل فراگیری این نام‌ها به شکل تخصصی مورد بررسی قرار نگرفته است و نیاز به تمرکز و مطالعه بیشتر در این حوزه احساس می شود.

استارتاپ‌ ها معمولا شروع طوفانی دارند ، آن‌ها یک نیاز و خواست را در جامعه شناسایی می‌کنند و با توسعه محصول یا خدمتی در جهت پاسخگویی به آن نیاز ، مورد توجه قرار می‌گیرند و خود را به وسیله ابزار متفاوت و شیوه‌های مختلف بازاری ابی و روابط عمومی در سطح جامعه معرفی می‌کنند.

روزهای نخست کاری به شکایات رسیدگی می‌کنند و انتقادی را بی‌پاسخ نمی‌گذارند. نشست‌های خبری تشکیل می‌دهند و در معرض سوال‌های بی‌پرده خبرنگاران قرار می‌گیرند. اما رفته رفته از این تلاش‌ها کاسته می‌شود و تنها به تبلیغات یک سویه یا کارزارهای تبلیغاتی و بازاریابی غیرتعاملی می پردازند.

تبلیغات برای آن‌ها تبدیل به روشی سریع در جذب کاربر و کسب سود حداکثری می‌شود. اکثر استارتاپ‌ها از ابزارهای تعامل دو سویه با افکار عمومی غافل می‌شوند و حتی سوال خبرنگاران را بی پاسخ می گذارند و گاهی تماس‌های ایشان ، برای مدتی طولانی بدون جواب می‌ماند.

گاهی اخباری به گوش می‌رسد که حاکی از گزینش سوال‌های مخاطبان است و تنها سوال‌ها و پیشنهادات مثبت روی صفحات مجازی این نوع کسب و کارها منتشر می‌شود و بیشتر انتقادات حذف می‌شود یا بی پاسخ می‌ماند.

آنچه مسلم است ماندگاری یک شرکت نوپا و دوام آوردن آن در طول زمان به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ، جایگاه یک شرکت میان افکار عمومی است.

شاید امروز مردم بنا بر دلایل گوناگون مجبور به استفاده از یک خدمت یا محصول باشند، اما در طول زمان به سمت خدمات یا محصولات جایگزین یا ارائه شده از سمت دیگر رقبا روی می‌آورند.

شرکت های نوآور و دانش بنیان بسیاری در راه ورود به بازار هستند و رقابت روز به روز سخت‌تر می شود. بنابراین غفلت از افکار عمومی می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به شرکت‌های بی‌تفاوت به این موضوع مهم وارد آورد.

ارتباط مستمر با فعالان رسانه ‌ ای و پاسخگویی در برابر نقدها و پرسش‌ها می‌تواند استارتاپ‌ها را بیش از پیش میان افکار عمومی قابل اعتمادتر و مسوولیت‌پذیرتر معرفی کند؛ مردم شفافیت بسیار بیشتری از کسب و کارهای نوپا انتظار دارند و این شفافیت زمینه ساز پایداری و ماندگاری هر چه بیشتر این نوع شرکت‌هاست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.