کد مطلب: ۵۷۱۷۰۸

افزایش قیمت ۱۳۳ درصدی آب هویچ در روزهای اخیر؛

یک لیتر آب هویج، گران‌تر از یک پرس چلو کباب

یک لیتر آب هویج، گران‌تر از یک پرس چلو کباب

به نظر می‌رسد پیک پنجم کرونا تاثیر خودش را روی برخی از کالاها گذشته است، چرا که با افزایش قیمت هویج در بازارهای میوه و تره بار، قیمت آب هویج به لیتری ۷۰ هزار تومان رسید که این قیمت از یک پرس چلو کباب بیشتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که در روزهای گذشته، قیمت فروش هر کیلو هویج در میادین میوه و تره‌بار به بیش از ۲۵ هزار تومان رسیده بود، دیروز (شنبه ۲۳ مرداد) مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه اعلام کرد قیمت کنونی هر کیلوگرم هویج در میدان مرکزی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان است. اما در حال حاضر یک لیتر آب هویچ را به قیمت ۷۰ هزار تومان می‌فروشند.

سایت‌های آنلاین به دنبال گران کردن محصولات

البته هنوز نمی‌توان با این قیمت هویج را در بازار پیدا کرد و با همان کیلویی ۲۰ هزار تومان می‌توان این محصول را تهیه کرد. بعضی از سایت‌های خرید آنلاین میوه هم وجود دارد که آگهی دهندگان آن قیمت این محصول را تا ۳۰ هزار تومان هم درج کرده‌‌اند اما نکته قابل توجه ماجرا این است که قیمت هویج آبگیری از دیگر انواع هویج ارزان‌تر است.

تا قبل از بالا رفتن قیمت هویج، معمولا برای تهیه یک لیتر آب هویج حدود ۳۰ هزار تومان هزینه می‌شد. اما حالا این قیمت از ۳۰ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسیده است. در واقع یک لیتر آب هویچ طی روزهای اخیر افزایش ۱۳۳ درصدی داشته.

افزایش غیر عادی قیمت آب هویج

برای تهیه یک لیتر آب هویج، به یک و نیم تا دو کیلو هویج آب گیری نیاز است. با توجه به قیمت ابلاغ شده به میادین تره بار، اگر قیمت هر کیلو هویج را ۱۵ هزار تومان در نظر بگیریم، برای تهیه یک لیتر آب هویج بین ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

آب هویج گران‌تر از زرشک پلو با مرغ

ولی برخی سایت‌های فروش آنلاین یک لیتر آب هویج را با قیمت ۶۰ یا ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند. البته تا دو هفته پیش همین محصول در همین اندازه، با قیمت لیتری ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شد که حالا قیمت آن دو برابر شده است.

این افزایش قیمت و فروش آب هویج، با قیمت لیتری ۷۰ هزار تومان، تقریبا ۲۰ هزارتومان گران‌تر از خرید یک پرس چلو کباب کوبیده با قیمت گوشت کیلویی ۱۳۷ هزار تومان یا یک پرس زرشک پلو با مرغ است.

هویج

همچنان دلیل این افزاش قیمت و شوک ناگهانی وارد شده به بازار مشخص نیست. اما ممکن است این افزایش ناگهانی به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا باشد، چرا که متخصصان این حوزه می‌گویند آبمیوه به بهبود کرونا کمکی جدی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این هم از مردم ایران!
    می بینن نیاز ضروری چیه همون رو گرون می کنن یعنی کثیف تر از بازاری نداریم

  • ناشناس

    تقبل الله

  • دکتر DBA

    اقتصاد خرد قانون عرضه و تقاضا ، البته باید دلال بازی بخش خصوصی هم که خیلی براشون میچربه در نظر گرفت

  • احسان

    همون بهترکه کرونا هرچه سریعتربیادماروببره.مردم نون شب ندارن بخورن بیان هویچ کیلویی۳۰تومن روبخورن.این هم ازدولت سیزدهم که وعده ارزونی میدادن.علی برکت الله

  • ناشناس

    ملت ایران خودشونم به خودشون رحم نمیکنن

  • ناشناس

    خیلیم عالی

  • ناشناس

    خون آشامها فقط تو فیلما نیستن ایران پر از خون آشامای از خدا بی خبره

  • ناشناس

    به جای اینکه چیزی که بهدرمان مردم کمک کند ارزون به مردم بفروشن گرانترش کردن