کد مطلب: ۳۸۳۵۰۶

گفتگو با رضا جوکار، مدیر ارشد تاکسی آنلاین «کارپینو»:

قیمت کارپینو بعد از طرح ترافیک جدید چه تغییری می کند؟

قیمت کارپینو بعد از طرح ترافیک جدید چه تغییری می کند؟

رانندگان تاکسی‎های آنلاین به تدریج متاثر از اجرای طرح ترافیک جدید در پایتخت می‌شوند و این مساله که درآمد آنها متاثر از پرداخت عوارض روزانه تردد خواهد شد، نمود بیشتری می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس طرح جدید ترافیک در تهران تردد خودروها حتی در محدوده زوج و فرد مشمول پرداخت عوارض روزانه خواهد شد و رانندگان به جز 20 روز در هر فصل باید روزانه هفت هزار تومان عوارض تردد در طرح پرداخت کنند.

تاکسی‌های اینترنتی هنوز به طور مشخص برنامه‌ای برای این هزینه که از جیب رانندگان باید پرداخت شود، ندارند اما تجربه نشان داده این مساله به زودی تحت تاثیر افزایش هزینه‌های جانبی قرار گرفته و سیاست گران شدن هزینه سفر یکی از احتمالات در منحنی تغییرات هزینه تاکسی‌های آنلاین خواهد بود.

رضا جوکار، مدیر ارشد «کارپینو» در این خصوص به تجارت‌نیوز، اعلام کرد: اگر تقاضا برای درخواست تاکسی‌های اینترنتی کم شود چون درخواست‌ها کمتر شده و درآمد کمتری نصیب راننده می‌شود، احتمال افزایش قیمت از سوی بازار وجود دارد.

او با اشاره به اینکه قیمت خدمات تاکسی‌های آنلاین، بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و ما تعیین کننده قیمت نیستیم، تاکید می‌کند: بر این اساس قبل از آغاز طرح نمی‌توان گفت که اجرای این طرح بر قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت یا نه. همه چیز به نحوه اجرای طرح و تاثیرات آن باز می‌گردد.

جوکار ادامه می‌دهد: اگر این طرح، استفاده از خودروی شخصی را کاهش و تقاضا برای استفاده از تاکسی‌های آنلاین را افزایش دهد، احتمالا قیمت‌ها در محدوده کنونی باقی می‌ماند اما اگر تقاضا کم شود چون درخواست‌ها کمتر شده و درآمد کمتری نصیب راننده می‌شود، احتمال افزایش قیمت از سوی بازار وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.