کد مطلب: ۶۱۹۹۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گوشی‌های ارزان هواوی در ایران/ تحریم هواوی به کجا رسید؟

گوشی‌های ارزان هواوی در ایران/ تحریم هواوی به کجا رسید؟

با وجود اینکه امکان استفاده از سرویس‌های جهانی به خصوص گوگل در گوشی‌های برند هواوی وجود ندارد، اما تعدادی از محصولات این شرکت‌ به دلیل قیمت و کیفیت مناسب همچنان در بازار ایران به فروش می‌رسند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تولید گوشی‌های هواوی به واسطه تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه این شرکت وضع شده، به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و روند کاهشی داشته است. با وجود این برخی از محصولات این برند همچنان طرفداران خود را دارد.

تا قبل از تحریم‌‎های آمریکا علیه برند هواوی، این شرکت روند پیشرفت خوبی را پشت سر می‌گذاشت و به یکی از رقبای اصلی سامسونگ تبدیل شده بود. اما پس از تحریم شدن، فروش گوشی‌های هواوی در بازار جهانی کاهش یافت.

با توجه به شرایط اقتصادی نابسامان اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید مردم، تعدادی از گوشی‌های میان‌رده این شرکت با قیمت و کیفیت مناسب در بازار ایران به فروش می‌رسند. این مدل‌ها برای افرادی که فعالیت‌های روزمره با موبایل دارند، مناسب است.

در حال حاضر دو دسته از گوشی‌های هواوی یعنی سری Y و سری Nova با قیمت‌های زیر ۱۰ میلیون تومان در بازار ایران وجود دارند.

قیمت‌های موجود در بازار

تحریم هواوی به کجا رسید؟

تقریبا دو سال از آغاز تحریم هواوی توسط آمریکا می‌گذرد. در این مدت، هواوی به دلیل فشارهای گسترده، نمی‌تواند مانند گذشته تعداد زیادی گوشی و تبلت تولید و روانه بازار جهانی کند.

هواوی به دلیل تحریم‌ها، در کنار از دست دادن امکان تولید تراشه‌های پیشرفته، برای استفاده از تراشه‌های شرکت‌های دیگر هم با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو شده و به عنوان مثال نمی‌تواند از تراشه‌های تکنولوژی ۵G در گوشی‌های خود استفاده کند.

در نتیجه‌ تحریم‌ها، تمامی شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل از همکاری با هواوی منع شدند. این باعث شد این شرکت چینی نتواند در مدل‌های جدید محصولات خود از سرویس‌های گوگل استفاده کند.

با جود این کاربران هواوی می‌توانند، سرویس‌های گوگل را در گوشی‌های هواوی خود نصب کنند.

براساس گزارش‌هی به دست آمده، هواوی قصد دارد برای دور زدن تحریم‌ها با شرکت‌های Xnova و TD Tech همکاری کند. این دو شرکت با استفاده از طرح‌های هواوی، گوشی‌ تولید خواهند کرد و سپس با نام برند خود راهی بازار می‌کنند.

با اینکه هواوی‌ تا حدود دو سال قبل یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان بود. اما با وجود تلاش‌های هواوی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، این برند در بازار چین هم دیگر حرف زیادی برای گفتن ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.