کد مطلب: ۵۸۲۶۷۵

گزارش تجارت‌نیوز از پیام‌های مردم:

دردسر جدید کسب‌وکارهای اینترنتی / فیلترینگ نان مردم را آجر می‌کند

دردسر جدید کسب‌وکارهای اینترنتی / فیلترینگ نان مردم را آجر می‌کند

به گفته برخی از کاربران با قطع شدن سرورهای فیلترشکن‌ها در ایران، کسب و کار و دیگر جنبه‌های زندگیشان با مشکل مواجه می‌شود. اما دغدغه اکثر کاربران این است که فیلترینگ اینترنت، کسب‌وکار و منبع درآمد آنها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد طرح صیانت از فضای مجازی در حال اجراست. در چند روز گذشته کاربران بسیاری اعلام کرده‌اند حتی با فیلترشکن هم نمی‌توانند از پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام استفاده کنند.

تا پیش از این کاربران بسیاری، فیلتر اینترنت را با فیلترشکن دور می‌زدند اما حالا این امکان هم از دست رفته و برخی از فیلترشکن‌ها هم فیلتر شده است. حالا مردم نگرانند این مساله روی کسب و کار و دیگر جنبه‌های زندگی‌شان تاثیر بگذارد.

علیرضا نظری نماینده مجلس در این باره به تجارت‌نیوز گفت: قطع شدن فیلترشکن‌ها برای ایجاد یک شبکه ملی ارتباطات صورت می‌گیرد. زیرا افراد با شبکه ملی اطلاعات دیگر نیازمند استفاده از فیلترشکن نیستند.

اما بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در ایران حدود ۱۱ میلیون شغل وابسته به اینترنت است و محدود کردن فضای مجازی یعنی به مخاطره انداختن اشتغال ۱۱ میلیون ایرانی.

این مساله با واکنش کاربران بسیاری مواجه شده است. آنچه در ادامه می‌آید بخشی از پیام‌های مخاطبان است.

بیکار می‌شویم!

بخش مهمی از انتقادات مربوط به کاربرانی است که از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینترنت درآمد کسب می‌کنند. آنها نگرانند که با قطع و یا مسدودسازی اینترنت کسب‌وکار آنها به مشکل بخورد.

«هفت روزه سه تا فیلترشکنم که پولی بودن، قطع شدن و چندین بار سرورهاشون رو تا اومدن آپدیت کنن سریع فیلتر شده. نمی‌تونم درست وصل بشم.»

«ما که برنامه نویس هستیم به فیلترشکن نیاز داریم چرا دارید ما رو بیکار میکنید.»

«من کلی برای شروع یک کسب و کار امید داشتم از وقتی این خبر رو شنیدم نابود شدم و دیگه هیچ امید و انگیزه ای ندارم. هم تحریم داخلی هستیم و هم خارجی. قطع اینترنت دیگه چه کاری بود؟»

«مدتی هست که دارم رو پروژه کسب کاری کارمیکنم که در زمینه خریداز سایتهای خارجیه.ما که نمی خوایم از فیلترشکن استفاده کنیم شما ما رو مجبور کردید. حالا هم خودتون فیلترش کردید. من ناراحتی جسمی دارم میخواستم کسب وکار اینترنتی راه بندازم که انگار نمیشه!»

«کار خیلی از ماها با اینترنت بین المللی است و از این راه نون می خوریم اینترنت رو فیلتر نکنید نون مارو آجر نکنید!»

«تمام آموزش های خوب و بروز توی یو تیوب هست. چرا اینکارو می کنید با مردم؟»

«خود بنده دارم با دوستانی که توی کشور دیگه هستن همکاری می کنم که اینحقوق های پایین جبران بشه … خیلی از کارامو مجبورم فیلتر شکن بزنم. با این کار شما ، این فرصت از ما گرفته می شه.»

ضرر مالی در بازارهای مالی

در حال حاضر بازار‌های ارز دیجیتال و رمز ارزها، محبوبیت زیادی در میان افراد سراسر جهان پیدا کرده است. مسدودسازی فیلترشکن‌ها به این بازارها در کشور نیز ضربه می‌زند.

«بدبخت شدیم با فیلتر شکن حدود ۱۵۰ میلیون تومن توی حوزه رمز ارز داشتم به لطف دوستان دیگه نمیتونم وارد سایت بشم.»

«من فعال حوزه ارز دیجیتال هستم و با وی پی ان باید وصل بشم به صرافی و دچار مشکل شدم.»

در دنیای نوین امروزی و به اشتراک‌گذاری یافته‌های علمی در سراسر جهان، عده‌ای با دسترسی به این اطلاعات علمی تحصیلات خود را ادامه می‌دهند و اطلاعات خود را به روزسانی می‌کنند.

دانشجویان هم به مشکل می‌خورند؟

با وجود تحریم‌های جهانی که علیه ایران صورت گرفته، بسیاری از سایت‌ها برای ایرانیان قابل دسترسی نیست و افرادی که بخواهد به اظلاعات دست پیدا کنند باید از فیلترشکن استفاده کنند. با فیلترشدن فیلترشکن‌ها این موضوع دیگر ممکن نیست.

«من برای درسم مجبورم از فیلترشکن استفاده کنم برای دسترسی به برخی از سایت‌ها. اما حالا فیلترشکن‌ها فیلتر شده و امکان دسترسی به این سایت‌ها رو ندارم. چه کنم؟ هم از داخل تحریم شدیم و هم خارج.»

اینترنت ماهواره ای تو راه هست ..جلو تکنولوژی ..نمیشه گرفت دوستان شاید گرون باشه اما دیگه ..مجبوریم …هزینه کنیم ..

با توجه به نظرات کابران، مسدودسازی سرور فیلترشکن‌ها و وی پی ان‌های موجود در کشور، می‌تواند برای بسیاری از جنبه‌های زندگی افراد مشکلی ایجاد کرده که قابلیت جبران نداشته باشد.

برای اطلاع از جزئیات فیلتر فیلترشکن‌ها گزارش « طرح صیانت از فضای مجازی آغاز شده است؟ / سرور فیلترشکن‌ها در حال مسدود شدن » را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    این طور ها هم نیستش که میگی فیلترشکن اگه کارش درست باشه که از کار نمی افته اینقدر جو بیخود نده ‌

  • ناشناس

    من که بدون فیلترشکن از تلگرام استفاده می کنم.درد تجارت نیوز فقط فیلترشکن هست?

  • احسان

    سایتهای حوزه باز میشن دیگه چی میخواهید …

  • محمد مهدی

    من یه سوالی دارم.دوستان واقعا فیلتر.شکناتون قطع شده؟من دوتا رایگان دارم تو گوشیم هیچ مشکلی نداره…احتمالا پولی هارو اول شناسایی کردن قطع کردن

    • ناشناس

      سیسکو سروراش کاملا خراب شده… فیلترشکنای گوشی خیلی متنوعند و زیاد برای همین نمیرسن همشونو فیلتر کنند، اما فیلترشکنای ویندوز و مخصوصا مک کلا بهم ریخته و فقط با فیلترشکنای دو سه میلیونی میشه وصل شد

  • امیر محمد

    دیگه وقتشه بگیم صد رحمت به دولت روحانی

  • ناشناس

    تو ایران تنها کسای که اصلا بهش اهمیت ندادن مردم هستن.برا منافع خودشون منافع مردم اصلا براشون ارزش نداره

  • ناشناس

    من نمیدونم چرا فقط به کسب و کار اینترنتی میپردازید،من زن ۵۰ ساله هستم و دلم میخواد از یوتیوب برنامه‌های مختلف آموزشی ببینم،یا تو توییتر باشم و بخونم،حالا من نه دانشجو‌ام و نه صاحب کسب و کار،نه پولی برای سفر و ولخرجی دارم نه خونه و باغ و باغچه، حتی یه سرگرمی و علاقه مندی کوچیک هم نمی‌تونم داشته باشم

  • ناشناس

    این دولت مستقر نشده نان ما رو آجر کرده، خدا به خیر کناد.

  • بی نام

    مخه ایجاد کسب و کار ندارید ماهم که دوزار نون برا زنو بچمون در می یاریم می خواید بدبخت کنید بابا بکشید بیرون از ما بکنید تو یکی دیگه که گنجایش داره ما دیگه نداریم…….