کد مطلب: ۶۴۸۲۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش «دیوار» به انتقاد کاربران از افزایش هزینه درج آگهی

واکنش «دیوار» به انتقاد کاربران از افزایش هزینه درج آگهی

هزینه‌های درج آگهی در پلتفرم دیوار افزایش پیدا کرده است، موضوعی که انتقاد کاربران و مخاطبان تجارت‌نیوز را در پی داشت اما دیوار دلایلی را برای این اقدام به ما اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به وجود آمدن پلتفرم خرید و فروش دیوار باعث شد تا فروشندگان با پرداخت هزینه‌های کم به راحتی بتوانند کالا و خدمات خود را در معرض دید عموم مردم در سراسر کشور قرار دهند.

همچنان آگهی برای مردم عادی در دیوار به شکل رایگان منتشر می‌شود. اما آن دسته از افرادی که از دیوار به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند و در دیوار به عنوان یک کسب‌وکار شناخته می‌شوند، نیازمند پرداخت هزینه ثبت آگهی هستند.

هزینه‌ای که البته برای همه کسب‌وکارها یکسان نیست. دیوار براساس شهر محل آگهی، محله آن و دسته‌بندی آن در بخش‌های متفاوت، هزینه‌های متفاوتی نیز در نظر گرفته‌است. البته باید این نکته را در نظر داشت که فروشندگان تنها برای بهتر دیده شدن آگهی، باید هزینه‌ای پرداخت کنند.

براساس گزارش‌های موجود؛ افزایش کیفیت و بازدید آگهی‌ها و همچنین جلوگیری از ثبت آگهی‌های بی‌کیفیت و تکراری موجب بالا رفتن هزینه‌های ثبت اگهی دیوار می‌شود. از سوی دیگر همزمان با بالا رفتن تورم در اقتصاد کشور، طبعاً هزینه‌های جاری (تجهیزات و منابع انسانی) از جمله عوامل تاثیرگذار بر تعرفه‌های دیوار است. اما چرا تورم تا این حد باید بر روی هزینه‌های یک پلتفرم ثبت آگهی نیز تاثیر داشته باشد؟

افزایش نرخ ثبت آگهی دیوار بر چه اساسی است؟

آنطور که مخاطبان تجارت‌نیوز اعلام کردند؛ نرخ تعرفه‌های ثبت آگهی در سایت دیوار، مدتی است که تغییرات نسبتا زیادی داشته است. این روند افزایش نرخ ثبت آگهی دیوار موجب نارضایتی بعضی از کاربران شده‌است. به عنوان مثال هزینه ثبت آگهی فوری یک خودرو در همه شهرهای کشور به ۵۳ هزار تومان در سال جدید رسید.

موضوعی که سبب شد تا تجارت‌نیوز از این شرکت موضوع را پیگیری کند. روابط عمومی دیوار با تایید اینکه هزینه نردبان کردن و ثبت آگهی در برخی از دسته‌بندی‌ها افزایش داشته‌است، به تجارت‌نیوز می‌گوید: با شروع سال جدید، این تصمیم در جهت بهبود کیفیت و بازدهی آگهی‌ها و همچنین به‌دلیل افزایش هزینه‌های دیوار گرفته شده است.

طبق تحقیقات دیوار، با این تغییر، آگهی‌های با کیفیت افزایش می‌یابد و تعداد و کیفیت تماس‌هایی که روی آگهی‌های کاربران برقرار می‌شود، بیشتر خواهد شد. با توجه به «دستورالعمل نرخ‌گذاری کالا و خدمات صنفی» مصوب سال ۱۳۹۱ برای نرخ‌گذاری و چگونگی تعیین قیمت کالا و خدمات صنفی ضوابطی مشخص شد.

همچنین، با نظر اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی به عنوان نهاد متولی، قیمت‌گذاری در دیوار و کسب‌وکارهای مشابه با توجه به مولفه‌های مختلفی از جمله هزینه‌های زیرساختی، نیروی انسانی و سایر هزینه‌ها انجام می‌شود. در نهایت ذکر این نکته ضروری است که دیوار برای کاربران عادی همچنان رایگان است و این اعمال تعرفه فقط برای افراد و کسب‌و‌کارهایی است که استفاده تجاری از دیوار دارند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا که شورشو در آوردن با این اوضاع و احوال داغون مردم به جای اینکه تشویق کنن به کار فقط سنگ میندازن

  • کاربر

    هیچ پلتفرمی جایگزین وات ساپ نخواهدبود.همه کاره
    یه بسته میگرفتی تااخرماه همه کارمیکردی
    ای کاش برای عموم برمیگشت.برعکس تاکسی های اینترنتی
    جالبه اسنپ نمیگه تورم هس کرایه بایدافزایش پیداکنه؟!بیچاره راننده های اسنپ که ماشیناشون اوراق میکنند
    ولی حق کمیسیونش باتورم پیش میبره.

  • علی

    دیوار ای مردم عزیز با مانع کردن کلاه برداری کد ملی شما رو گرفت تا کل سیم کارت ها را کنترل کن که هر کس بیشتر از دو آگهی گذاشت حالا فرق نمیکنه؟ چه نو چه دست دو پول بگیره بعد سریال گوشی شما ام هک میکنه با یه تست می تونید بفهمید اگر سیم کارت شما مسدود یا انتظار پرداخت هست با یک خط که اصلا بنام شما نیست و هیچ آگهی گذاشته در همون دسته با همون موبایل مسدود یا انتظار پرداخت بزارید سریع باز مسدود می شید در حالی که وقتی زنگ بزنید بگید قبول نمیکنند میگن ما به گوشی کار نداریم من اینو وقتی فهمیدم که یک گوشی کارکرده خریدم که مسدود شده بود قبلا من نمیدونستم سیم کارت انداختم سریع مسدودم کرد و فهمیدم و دیوار کل اطلاعات گوشی هک میکنه وقتی هم هر وقت میخواد اطلاعات را به هر نهادی یا ارگانی میده پس همه باید این آپ که امنیت نداره تحریم و به اپلیکشن های امنیت دار بریم؟

  • شهاب

    بروید سمت شیپور

  • بنده خدا

    منم رفتم شیپور بای دیوار

  • ناشناس

    فحش فقط باید داد رفت

  • ناشناس

    راه حل این دیوار حذف کنید و آگهیفای و دادچی و شیپور را نصب کنید

  • حسین بیاتی

    یک معادله بیشتر وجود نداره : دیوار پول زور میگیره + همه دیوار رو حذف میکنن + برای اونایی که پول میدن چون مخاطبی دیگه نیست شاید روزی یک تماس هم گرفته نشه = دیوار از بین میره ، نهایتا سال دیگه…
    اگر جنسم رو نتونم بفروشم، مبلغ گرفته شده برای حداکثر ۵۰ بازدید در هفته، دیوار پولمو پس میده؟ صد البته با دو یا سه‌تا آگهی جنسم نمیره.
    اکثر مخاطبین دیوار کارگر و اقشار ضعیف جامعه هستند، اگر این مبالغ روزانه پرداخت بشه (روزی۳تا۵۰تومان مثلا) برم مغازه بگیرم خیلی اشرف‌تره. سزای گران‌فروشی نخریدن است

  • ناشناس

    هزینه های ثبت آگهی دردیوارخیلی خیلی بالارفته درهمین هفته ای که گذشت چرابایدهزینه ثبت آگهی درپنل املاک ۱۷۰درصدافزایش پیداکند؟ ایاکسی هست پاسخ گوباشد؟

  • اهوازی

    دیوار قبلأ هر آگهی رو بخوای رایگان منتشر میکنه ولی الان همه رو هزینه میگیره تا یه مدت دیگه هر کس بخواد استفاده کنه باید هزینه ورود به دیوار رو هم باید پرداخت کنه که وارد بشه ، کاشکی قانونی وجود داشت که بشه از دیوار شکایت کرد خداکنه شیپور مثل این برنامه دیوار مزخرف نشه

  • ناشناس

    دروغ میگن یه سینک دست دوم گذاشتم نوشت پولی هست

  • ناشناس

    اصلا انصاف نیست روزهای اول با آگهي های همین مردم معروف شده الان انتظار پول درشت میکنه این پولها حرام است

  • ناشناس

    همه برید بسمت شیپور

  • دیدا

    تو قسمت فروشگاه دیوار ثبت نام کردم برای هر آگهی 30 هزار تومان میگیره خنده دار نیست؟
    من سودم رو هر محصول ده تومان 20 تومانه بعد برای هر آگهی سی هزار بدم به دیوار که اگر یه نفر ازم خرید کنه تازه هزینه اولیه اگهی درمیاد! بعد من فروشگاه یکی دوتا آگهیه ممکنه ده ها جنس داشته باشی برای هر کدوم میخواد 30 تومان بگیره
    این دیگه رسما سر گردنه است...
    آگهی شخصی ام که فقط روز اول دیده میشه بعدش باید حذفش کنی دوباره بذاری و الا میره پایین دیگه کسی نمی بینه که بخواد تماس بگیره اونم محدودیت داره چندتا آگهی میذاری دیگه نمیشه گذاشت و باید باز 30 تومن بدی...
    جنس دست دوم و محصول فروشگاهی که داری با سود کم می فروشی واقعا ارزشش و نداره بخوای انقدر پول بدی تو دیوار آگهی بزنی... تازه تو سرچ گوگلم که نمیاد...

  • محمد مهدی محمدی

    خدا لعنتتون کنه فقط همینو میتونم بگم

  • محمد مهدی محمدی

    ویزیت دکتر که ادم شاید سالی یبارم‌بیشتر نیازش نباشه بره دکتر ارزون تر از نردبون دیواره جنگه مگه

  • ناشناس

    چرادنو اسنپ که راننده ها از روی ناچاری کار میکنن مبلغ کمتر شده ولی دیوار واسه یک آگهی ساده مبلغ را بالا برده یا دیوار دستش به بالا وصله یا اسنپ واقعا هیچ ارزشی نداره .

  • ناشناس

    خدایا حق ما رو از دیوار بگیر

  • بیکار بدبخت

    این بالا بردن ناگهانی قیمت نشان دهنده نبود مدیریت در دیوار و رفتار هیجانی که در نهایت منجر به ضرر کردن خود دیوار خواهد شد .
    بنده ۷ تا آگهی خدمات فنی دارم تو دیوار که روزی ۲ بار هر کدوم نردبان میکردم الان که قیمت ۲ برابر کردن هیچ کدوم ارتقا ندادم خیلی از افراد هم مثل من هستن واقعا به صرفه نیست اونم برای آگهی که ۵ دقیقه بعد کلا دیگه بازدید نداره

  • ناشناس

    دیوار کاری کرد این سال جدید زحمت از ما درامد مال دیوار شد 😐😐
    خدایییی خیلی گران کردن فقط برا خریدار خوب شده نه دلار

  • ناشناس

    بیایین برنامه شیپور اونجا رایگانه خدا حافظ دیوار

  • ناشناس

    بخدا خیلی زور داره،من راننده نیسان هستم مگه چقدر درامد در میارم، یک نردبان از 24هزار تومن شده 40هزار تومن،اخه این چ انصافی هست،لعنت بهشون امیدوارم این پول رو خرج دوا و درمان خانوادهاشون کنن،لعنت بهشون

  • ناشناس

    هیچی نمیگم هرچی تو دلتون هست انشالله نصیبشون بشه . مارو به فلاکت رسوندن با این هزینه ها و این سطح زندگی

  • ناشناس

    تو کشور ما انگار کسی چشماش باز نیست تخلفات رو ببیته ‌...دیوار تو با اگهی ما معروف شدی از هیچکدوم از خدمات بهترشدن اگهی استفاده نکنید اصلا تغییری در دیده شدن نداره فقط چاپیدن یاد گرفتن

  • ناشناس

    ۵۳ هزار تومان کجا بود
    شده ۱۰۰ هزار تومن هزینه اگهی
    گندش رو دراورده دیوار‌کسی هم نظارتی نداره

  • ناشناس

    نمی دانم مگه مملکت بی صاحبه ، کسی نیست که به هزینه دیوار نگاهی بندازه. آخه چند درصد گرانی