کد مطلب: ۵۸۴۶۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هشدار تلگرام جعلی به کاربران / تلگرام کاربران را مسدود می‌کند؟

هشدار تلگرام جعلی به کاربران / تلگرام کاربران را مسدود می‌کند؟

پیامی به تازگی برای برخی از کاربران تلگرام ارسال می‌شود با این مضمون که اکانت شما بنابر دلایلی به زودی حذف خواهد شد. این پیام واقعیت دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به تازگی برای کاربران تلگرام با حساب کاربری به نام تلِگرام برای کاربران پیامی با این مضمون ارسال می‌شود که شما کاربری آزار دهنده گزارش شده است و اکانت شما به زودی مسدود و حذف خواهد شد. آیا این پیام واقعیت دارد؟

در نگاه نخست همه چیز طبیعی به نظر می‌آید، اما با کمی دقت می‌توان به این نتیجه رسید که این حساب کاربری، حساب اصلی تلگرام نیست و این پیام جعلی می‌باشد.

IMG 3312

اولین چیزی که جعلی بودن این حساب را اثبات می‌کند نام این حساب کاربری است، چرا که نام شناسه تگلرام Telegram است نه Telegeram!

شناسه اصلی تلگرام اجازه بلاک یا اضافه کردن به مخاطبان را نمی‌دهد، اما این حساب کاربری دارای این ویژگی است که خلاف شناسه اصلی تلگرام عمل می‌کند.

به نظر می‌رسد این یک این شیوه جدید کلاه برداری و هک است. کاربر برای جلوگیری از حذف حساب خود اقدام به دادن اطلاعات شخصی خود به یک حساب جعلی کرده و در صورت این همکاری، حساب کاربری در اختیار این سودجویان قرار می‌گیرد.

زمانی که کاربران چنین پیام‌هایی را از سوی سودجویان دریافت می‌کنند بهتر است که حتما روی گزینه report spam یا block user کلیک کنند تا این کاربران مورد پیگرد ناظرین تلگرام قرار بگیرند.

مهم‌ترین اخبار مربوط به حوزه استارتاپ و تکنولوژی را در صفحه تخصصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.