کد مطلب: ۵۷۴۱۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکسیناسیون رانندگان اسنپ و تپسی لغو شد؟

واکسیناسیون رانندگان اسنپ و تپسی لغو شد؟

مدتی پیش با وجود وقفه‌ در واکسیناسیون عمومی، واکسیناسیون رانندگان تاکسی‌های اینترنتی آغاز شد اما روند این واکسیناسیون، مدام به علت‌های متفاوت به تعویق می‌افتد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه طرح واکسیناسیون رانندگان حمل‌و‌نقل حدود سه هفته است که آغاز شده، اما واکسیناسیون رانندگان اسنپ و تپسی که امروز بخش مهمی را از حمل و نقل کشور را به عهده دارند و در ارتباط مستقیم با افراد هستند، دچار تعویق یا عقب افتادن نوبت واکسیناسیون خود شده‌اند.

تکلیف رانندگان اسنپ و تپسی چیست؟

عقب افتادن تزریق واکسن و لغو شدن نوبت‌های پیشین باعث نگرانی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از لغو دوباره واکسیناسیون این صنف شده است.

در راستای این اتفاق روابط عمومی تپسی اعلام کرده است که سازو‌کار جدیدی برای نوبت‌دهی به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته و بر این اساس نوبت‌های پیشین که لغو شده، به زودی طبق الویت‌بندی جدیدی که این شرکت به وزارت بهداشت اعلام کرده است؛ نوبت جدیدی به رانندگان داده می‌شود.

به رانندگانی که تعداد سفر بیشتری انجام می‌دهند و سن بالاتری دارند بصورت جداگانه، جهت ثبت‌نام مجدد در سامانه تپسی اطلاع رسانی خواهد شد.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ در این باره به تجارت‌نیوز گفت: از زمانی که بحث واکسیناسیون و اولویت‌بندی مشاغل در ایران مطرح شد مذاکرات و پیگیری‌های خود را آغاز کردیم و معتقدیم که واکسیناسیون رانندگان و موتورسوران اسنپ نقش بسیاری مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه از حدود ده روز پیش واکسیناسیون کاربران راننده اسنپ آغاز شد، اما متاسفانه در برخی شهرها با مشکلاتی در زمان‌بندی و نوبت‌دهی مواجه شدیم و در نهایت طی نامه‌ای واکسیناسیون عده‌ای به آینده موکول شد.

خلج با تاکید بر اینکه بروز مشکلات در نوبت‌دهی مراکز واکسن از حیطه اختیارات اسنپ خارج است، گفت: تمام هماهنگی‌های لازم از طرف تیم اسنپ برای واکسیناسیون رانندگان با سازمان‌های مربوطه انجام شده بود و تا پایان واکسیناسیون ناوگان اسنپ از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات و مسائل احتمالی فروگذار نخواهیم کرد.

واکسیناسیون گروهی یا عمومی

از چهارم مرداد ۱۴۰۰ واکسیناسیون رانندگان حمل‌و نقل عمومی آغاز شده و اگر روند تامین واکسن به خوبی پیش رود احتمالا تا اواخر شهریور کار واکسیناسیون رانندگان این صنف به پایان می‌رسد.

در خصوص واکسیناسیون رانندگان پس از کش و قوس‌های فراوان در ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ پس از اعلام ثبت‌نام واکسیناسیون و نوبت‌دهی، عده زیادی از رانندگان به مراکز مربوطه برای تزریق واکسن مراجعه کردند.

اما با افزایش ناگهانی تقاضا، ازدحام و عدم همکاری بعضی از مراکز و تداخل‌‌های پیش آمده در برخی از مراکز واکسیناسیون رانندگان اسنپ و تپسی انجام نشد.

در خصوص واکسیناسیون گروه‌های مختلف یک نکته حائز اهمین است، در شرایطی که بسیاری از بیماران و گروه‌های سنی بالاتر هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند. گروه‌هایی مثل طلاب، کارمندان شرکت نفت، خبرنگاران و … واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وام ویژه اسنپ برای مبتلایان کرونا

اسنپ از اسفند ۹۸ در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، حمایت و همکاری با وزارت بهداشت را برای شناسایی و غیرفعال کردن موقتی رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود را آغاز کرد.

مدیر عامل اسنپ در پایان اظهار کرد: رانندگانی را که در مسیر خدمت‌رسانی به کرونا مبتلا می‌شوند شناسایی و تا زمان بهبود کامل غیرفعال می‌کنیم و در این مدت حمایت‌های مالی در قالب وام‌های بدون بهره را به این عزیزان ارائه می‌دهیم.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دهروز رفتم اومدم اخرشم گفتن نمیزنیم

  • ناشناس

    چرا برای کارمندان دولت که معمولا هفته ای یکبار هم سر کار نمرند واکسن دارید ولی برای رانندگان و خواربار و میوه فروشی که در ارتباط مستقیم و روزی چند صد نفر ارتباط دارند واکسن ندارید . واقعا برای این حکومت و نه فقط دولت که هیچ مدیریتی ندارندو به وضوح اعلام میکنم هیچ مدیریتی نمیفهمند متاسفم

  • رضائی

    والا ماهم راننده اسنپ هستیم روزی 7 یا 8 سفر هم میرم ولی هیچ است ام اسی برای واکسن برام نیومده و به پشتیبانی هم زنگ میزنم میگه برات میاد است ام اسش ولی الان یه ماهه که نیومده .منم فعلا یه مدت کار نمیکنم تا برای واکسن بهم اعلام کنند چون واقعا خیلی خطرناکه

    • مصطفی

      من که یه مسافر بردم بیمارستان دقیقا به هفت روز نرسیده دلتا گرفتم و تمام عهد و عالم هم گرفتن با نوعی قرض که بگیم ربا سه نفرمون ۱۴ میلیون بدون بستری خرجمون شد . اینها واکسن بزنن؟ دادا تا نوبت شه اس ام اس بیاد دو سه باری کرونا میگیری بعد تازه پیامش میاد که اون موقع هم نوبت خودمون رسیده. در صورتی که تمام اونا که پروانه تاکسی دارن حتی تاکسی ندارن یا کار نمیکنن واکسن زدن.

  • م م

    به ولله اگه فقط پشیزی واکیناسیون ما رانندها برا اسنپ و این دولت مهم باشه ، روزی ۲ ۳ مسافرمون و حتی بیشتر به بیمارستانهای شهره ، بخدا قسم از نداری داریم تو این شهر دنده میزنیم ، اون اقا و مسئولی که ذره ی برات مهم نییت جون ما راننده ، یه روزی چه مرده چه زنده ورق برمیگرده . حالا هم دایورت کنین واکسیناسیون رانندهارو

  • حرف حساب

    یعنی چی؟؟؟ اولویت بندی به سفر زیاد؟؟؟ یعنی راننده باید بیست مرحله سفر رد کنه تو بازی اینا برنده بشه، بعد اگه از غول آخر گذشت و زنده موند تازه بهش اولویت بدن؟؟؟ خیلی خنده داره، به نظر من اون راننده اصلا واکسن نیاز نداره، راننده ای که بعد از چهل پنجاه تا سفر کرونا نگیره و زنده بمونه دو حالت داره یا معجزه است، یا بدنش اینقدر مقاومه که دیگه عین خیالش هم نیست، البته طلاب فعلا واجب ترن، خخخخخخخخ، بنده خدا ها زحمتشون خیلی بیشتره، البته اگه فاصله شش متری از بالای منبر تا زمین رو حساب نکنیم، خیلی بیشتر از راننده های بنده خدا در گیرن، بالاخره اون ها هم مارو می خوان به مقصد نیک و آخرت برسونن،خخخخخخخخ، به خدا خطرناک ترین قشر تو مملکت بعد از کرونا دو قشره، یک راننده، دو ویزیتور های مواد غذایی و سوپر مارکت ها، حالا هی بازی در بیارید، مسئول گرامی خیالت راحت این ویروس در خونه خودت هم یه روز می زنه، حتی اگه واکسن هم زده باشی شیوع و موج های پی در پی و جهش های متنوعی که بعد از هر سه سرایت ایجاد می کنه، دیگه اون واکسنی که اول خودت و خوانوادت زدی ، هم نمی تونه جلوش رو بگیره، واکسن ها تا یه تعداد جهش خاص رو می تونن جلوگیری کنن، الان با لامبدا و دلتا به مشکل خوردن، حالا هی پشت گوش بندازید، تا یه جهش تازه هم از ایران در بیاد، البته هر کدوم از ما بمیریم چهل و پنج هزار تومن یارانه، در صندوق دولت عزیز شما صرفه جویی می شه، خخخخخخخخ اگه واقعاً به فکر جون رانندگان نیستید به فکر جون خوانواده خودتون باشید چون اگه جلوی این قضیه گرفته نشه با جهش های پی در پی خوانواده عزیز خودتون هم با وجود واکسن حتی فایزر دیگه ایمن نیستند، واکسن ها بر مبنای کدهای ژنتیکی و هر نوع جهش خاص ساخته می شن، چرا شما بعد واکسن آنفلانزا، باز هم سرما می خورید و یا مریض می شید؟؟‌ چون سال بعدش روی جهش جدید ویروس اون واکسن دیگه تاثیر نداره، حالا جهش سرما خوردگی ویروسش سالی و فصلی هستش، اما کرونا بعد هر سه سرایت جهش پیدا می کنه، یعنی اگه کسی از من بگیره و همون ویروس رو به کسی انتقال بده و جلوش گرفته نشه برای سومین شخص که به نفر چهارم می خواد انتقال بده می شه جهش، برید کمی مطالعه کنید بد نیست، و از هر صد جهش یه جهش کشنده ایجاد می شه، که تو بعضی از بانک های اطلاعاتی واکسن ها برای مقابله وجود نداره، پس خواهشاً تا جهش کرونای اسنپی و تپسی کرونا هم در نیومده،خخخخخخ یه فکری به حال این قشر زحمتکش و عزیز بکنید، که شاید روزی مسافرشون عزیزای خود شما مسولین محترم باشه، اگه دیر بشه هیچ واکسنی نمی تونه جلوی جهش های جدید رو بگیره

  • ناشناس

    امروز سه شنبه با ۱۹۰ تماس گرفتم علت توقف واکسیناسیون رانندگان اسنپ را نبود واکسن کرونا اعلام کردن پس چطور اگر واکسن ندارن متولدین ۱۳۵۰ روهم به لیست واکسن اضافه کردن چرا سلامتی رانندگان اسنپ وتپسی برای کسی اهمیت نداره

    • مصطفی

      اینها فقط کمیسیون گرفتن بلدن جون و سلامتیه سفیران اصلا براشون مهم نیست

  • مصطفی

    آقایون بی تدبیری که حتی واکسیناسیون ناوگان‌های رو نمی‌توانید مطالبه کنید من با قوانین شما کرونا گرفتم به همراه من همسروپسرم ۱۴ میلیون خرج رو دستم گذاشتید تا واکسن رو نزنید کار کردن برای شما حرام و تمام.

  • ناشناس

    با سلام
    از چهار _ پنج سال پیش عضو ناوگان اسنپ هستیم و خاک این کار رو خوردیم ، اما چند وقته که به خاطر شرایط نتونستم کار کنم حالا که نوبت واکسن شده الویت بندی سفر رو برای واکسن زدن لحاظ میکنید!!!!!

  • ناشناس

    شما بنزین مارو نمیریزید ، بعد الان میگید حمایت مالی میکنید؟
    واقعا خنده داره

    • ناشناس

      چنین وظیفه ای ندارن، پولشو از مسافر میگیری دیگه

  • رضا ش

    اشتباه کردم برای واکسن در اسنپ ثبت نام کردم ولی متاسفانه لغو شد چون زمان ثبت نام نوبت دهی کد ملی ثبت شده هیچ جا دیگه نمی تونم برای واکسن ثبت نام کنم میگه این کد ملی قبلا ثبت شده
    لطف کد ملی حذف کنید ما بتونیم از طرق دیگه بتونیم ثبت نام کنیم