خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۰۳۱۵

پشت پرده اخراج کارمند توییتر

پشت پرده اخراج کارمند توییتر

شینید مک‌سویینی، یکی از کارمندان توییتر با حکم دادگاه از اخراج خود جلوگیری کرد، اما هنوز حساب کاری او فعال نشده و آینده‌اش نامعلوم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایلان ماسک با خرید توییتر توفانی در این شرکت به راه انداخت. به‌طوری که روزی بدون خبر از این شبکه اجتماعی محبوب نمی‌گذرد.

ماسک در همان ابتدا اقدام به اخراج گسترده کارمندان توییتر کرد. او این کار را با روشی جدید انجام داد.

ایلان ماسک به همه کارمندان این شرکت ایمیل فرستاد اما تنها کسانی که از حساب کاری‌شان ایمیل مدیرعامل جدید را دریافت می‌کردند اجازه داشتند فعالیتشان را در توییتر ادامه دهند.

اما این بار یکی از کارمندان در مقابل سیاست‌های ایلان ماسک به دادگاه شکایت کرده است.

کارمند توییتر با حکم دادگاه ماندنی شد

به نقل از دیجیاتو، معاون سیاست‌های عمومی توییتر در ایرلند ظاهرا با حکم موقت دادگاه عالی دوبلین مانع از اخراج خود شده است.

خانم «شینید مک‌سویینی» می‌گوید به‌خاطر پاسخ‌ندادن به ایمیلی که ایلان ماسک برای کارمندان ارسال و آنها را به توییتر 2.0 دعوت کرده بود، دسترسی به اکانت‌های خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری The Irish Times، خانم مک‌سویینی به ایمیل ماسک جواب مثبت نداده بود چون در این ایمیل مشخص نشده بود که انتظارات دقیق مدیرعامل جدید شرکت از کارمندانی که قصد ماندن در این کمپانی را دارند، چیست.

از سوی دیگر، بسته مالی قطع همکاری با توییتر ظاهرا با مفاد قرارداد او همخوانی نداشت. در نتیجه، او اصلا به این ایمیل جواب نداد و بعد از قطع دسترسی‌های خود به دادگاه رفت.

حالا اگرچه وکلای توییتر گفته‌اند که مک‌سویینی می‌خواهد در این شرکت بماند و آنها دسترسی‌های او را برمی‌گردانند، ولی مک‌سویینی همچنان به حساب‌هایش دسترسی ندارد و نمی‌تواند کار کند.

قاضی «برایان اومور» در حکمی اعلام کرده است که توییتر نمی‌تواند این کارمند را اخراج کند، اما اشاره‌ای به دسترسی‌های مجدد او نشده است. دادگاه هفته آینده دوباره این پرونده را بررسی خواهد کرد.

شینید مک‌سویینی

آینده نامعلوم کارمندان و مدیران در توییتر

مک‌سویینی تنها مدیر توییتر نیست که آینده‌ای نامعلوم در این شرکت داشته است.

رابین ویلر، رئیس بخش فروش تبلیغات این شرکت چند هفته پیش استعفا کرد. ماسک در واکنش به این اتفاق ابتدا از او خواست در شرکت باقی بماند، اما بعد وی را اخراج کرد. مک‌سویینی هم می‌گوید از ماسک پیام‌های مبهمی دریافت کرده که حاکی از اخراج و استخدام مجدد نیروها بدون هیچ منطق مشخصی است.

ماسک از زمان ورود به توییتر بخش عمده کارمندان این شبکه اجتماعی را اخراج کرده، ولی برخی از آنها را دوباره به محل کار فراخوانده است. او حالا با کمتر از یک‌سوم تعداد نیروهای قبلی به اداره این شرکت می‌پردازد و اعلام کرده که آماده جذب نیروهای جدید است. ایلان ماسک حتی از یکی از مخالفان خود برای حل دو مشکل در توییتر کمک گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.