کد مطلب: ۴۱۶۸۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اسنپ و تپسی پس از گرانی بنزین / کاهش راننده‌ها و افزایش احتمالی قیمت‌ها

اسنپ و تپسی پس از گرانی بنزین / کاهش راننده‌ها و افزایش احتمالی قیمت‌ها

اظهارات برخی از رانندگان تاکسی اینترنتی حاکی از ریزش رانندگان این صنف دارد و براساس سخنان مدیرعامل اسنپ، تاکسی‌های آنلاین به دنبال افزایش قیمت کرایه‌ها مطابق با افزایش قیمت بنزین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود یک ماه قبل، از ساعت 24 روز 24 آبان ماه قیمت بنزین گران شد و قیمت این سوخت پرمصرف رشد 200 درصدی کرد.

قیمت هر لیتر بنزین آزاد از هزار تومان به سه هزار تومان رسید. دولت علت گرانی بنزین را برای جلوگیری از قاچاق شدن آن، تناسب قیمت با کشورهای دیگر و به خصوص کشورهای همسایه، پایین آوردن بنزین و آلودگی هوا عنوان کرد.

در خصوص بنزین مصرفی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی قرار شد مجموع پیمایش آن‌ها در تاکسی‌های اینترنتی محاسبه و تا سقف ۳۰۰ لیتر پرداخت می‌شود؛ به نحوی که برای پیمایش هرصد کیلومتر، دولت هفت لیتر بنزین به رانندگان تخصیص می‌دهد.

در همان روزهای ابتدایی گران شدن بنزین پیش‌بینی می‌شد به علت ماهیت فعالیت تاکسی‌های آنلاین، این بخش از حمل و نقل بیشترین تاثیر را متحمل شود.

میلاد منشی‌پور، مدیر عامل شرکت تپ‌سی در همان زمان برای حمایت از رانندگان مشغول فعالیت در این شرکت گفت: به دنبال افزایش قیمت بنزین و نگرانی رانندگان این شرکت از افزایش هزینه‌های جاری به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای حمایت از آنها، بخشی از درآمد خود را به آنها اختصاص دهیم.

اختصاص یک سوم درآمد از سفرها به مدت یک هفته به سفیران از جمله اقدامات این شرکت بود. تپسی همچنین در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ آبان، برای کمک به به رانندگان مشغول به کار در این تاکسی اینترنتی، به ازای هر لیتر مصرفی، مبلغ ۱۵۰۰ تومان به صورت وام و ۵۰۰ تومان پاداش بلاعوض اختصاص می‌دهد.

براساس خبرهای دریافت شده از اسنپ، این شرکت نیز از روز اعلام سهمیه‌بندی بنزین تا زمان واریز اولین سهمیه، برای حمایت از رانندگان خود طرح اعطای کمک‌هزینه بنزین را در پیش گرفت؛ در این طرح حمایتی، اسنپ کمک‌هزینه‌‌ای را به صورت وام برای جبران افزایش قیمت بنزین به حساب کاربران راننده خود واریز کرد.

همچنین اسنپ به رانندگانی که هنوز واجد شرایط دریافت بنزین نشده‌اند، تا زمان واریز سهمیه سوخت، کمک‌هزینه خرید بنزین خواهد داد.

یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنت به تازگی گفته است: «با این قیمت بنزین دیگه نمی‌صرفه که تو این کار بمونیم. من چند تا از راننده‌ها رو می‌شناسم که به خاطر گرون شدن بنزین این کا رو رها کردند.»

به نظر می‌رسد تعداد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در طول یک ماه اخیر کاهش یافته است اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز برای اطلاع‌رسانی این شرکت‌ها از وضعیت تعداد رانندگان به نتیجه نرسید.

اما ژوبین علاقبند، مدیر عامل اسنپ، در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: در مورد افزایش منطقی کرایه‌ها با وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال صحبت و مذاکره هستیم تا به اندازه تاثیر افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت داشته باشیم. این موضوع از سوی مسئولان در حال بررسی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حق‌گو

    بنزی۳۰۰درصدگران‌شده‌حالا۲۰درصدخیلیه.حداقل‌کرایه‌ها۲برابر‌بشه‌‌‌‌تا‌جبران‌افزایش‌قیمت‌بنزین‌بشه

  • امیر

    با سلام گرانی بنزین در لوازم یدکی خودرو تأثیر گذاشت لنت 206میخردم 90تومان الان قیمتش شده170تومان دیگه برای راننده. به خاطرهزینه های استحلاک واقعا نمی صرفه تاکسی های اینترنتی کار کنه همش ضرررررر

  • ناشناس

    سلام کار کردن دیگه فایده ای نداره ما هر چقدر کار میکنیم بنزین میزنیم هیچی نمونه که پس انداز کنیم اسعلاک ماشین داریم خرج خونه اجاره قسط اون موقع که بنزین ۱۰۰۰بود کرایه ها خوب بود ولی حالا با بالا رفتن بنزین کرایه ها کمتر هم شده چرا به خاطر رقابت اسنپ وتپسی اصلا فکر راننده نیستن فقط حق به جانب مسافر وخودشون میدن راننده شده ذلیل بدبخت خیلی کرایه ها کمه خدا کنه یکی این قیمتها رو نظارت کنه هرچی رو برای خود میپسنده برای راننده های بدبخت مسافرکشهای اینترنتی داشته باشه واقعا خیلی سخته که جلوی خانواد هات شرمنده باشی من اگه کار خوب داشتم هیچ وجه ممکن نمیومدم به این شرکتهای بی عدالت

  • شهاب

    درآمدمون نصف شده.اصلا فایده نداره .دولت و شهرداری نتونستند ببینن یک عده دارن پول در میارن ،سریع خودشونو شریک کردند.

  • وحید

    قبل از گرونی بنزین اسنپ و تپسی قیمت مفت حالا که بنزین گرون شد صلواتیش کرده رفته

  • ناشناس

    اسنپ خدافظ.. بنزین گرون شد قطعات گرون شد کرایه ها از روز اول صلواتی تر شد. هر چی دربیاریم‌باید پول بنزین و خرج ماشین کنیم دیگه فایده نداره ۲ درصدم که عوارض شهرداری اضافه شد!!!

  • ناشناس

    با سلام، یه موضوع رو هم من از تپسی و اسنپ بگم حدود دوماه هست که راننده هارو بابت سهمیه بنزین سر کار گذاشتند هفته اول از واریز سهمیه بنزین با پیمایش بیش از ۴۷کیلومتر وعده دادند بعد از گذشت دوماه که هیچ سهمیه ای نریختند خبر از واریز سهمیه بنزین با صلاح دید وزارت کشور بصورت یک ماهه وعده داند تازه بین این همه سرکار گذاشتن خبر شماره شبا یا حساب اشتباه است یا به نام شخص دیگریست یا پلاک انتظامی شما از نظر پلیس راهور معتبر نمیباشد میدهند در صورتی که خود من هم تسویه آخرین خلافی خود رو را ارائه دادم هم شماره حساب و شبای مورد تأیید بانک رو تحویل دادم بازم خبر میدن نامعتبر می‌باشد اگه نامعتبر هست چطور عملیات بانکی بین من و مشتری و شرکت و افزایش اعتبار انجام میشه خداییش اینا چی فکر میکنند؟! اگه نمیخواین بنزین بدید بگید ،چرا مردم روسر کار میزارید. یادش بخیر!چوپان دروغگو.

  • ناشناس

    تپسی و اسنپ از تاکسی تلفنی معمولی کرایه را گرانتر می گیرند. چه خبره؟ مسخره کردین با تاکسی آنلاین؟

  • ناشناس

    منم دیگه کار نمیکنم با این قیمت بنزین خ خرحمالی برای دولت است همش دروغ میگن بنزین هم نمیدن تازه بدن ۱۵۰۰ هیچی نمیماند بهتر است مفت کار نکنیم

  • پارسا

    از ده صبح تا یازده . دوازده شب سگ دو میزنم دویست پنجاه نهایت سی صد هزار تومان کار میکنم .. پنجاه هزار تومان که اسنپ کمسیون میگیره . میمونه دویست و پنجاه هزار تومان . سی لیتر بنزین میزنم برای فردا میشه نود هزار تومان . برام میمونه صد و شست هزار تومان .. بیست هزار تومان هم یه نهار و چایی فقیرانه میخورم میشمونه صد و چهل هزار .. خداوکیلی اونم باید بدم به استهلاک ماشین مثل روغن و بیمه و لاستیک و تسمه و سرویس و خرابی ماشین .. بخدا همه چیز ده برابر گرون شده . انصاف نیست با کرایه پارسال کارکنیم .. چند روزه گردشی و خطی کار میکنم همینو در میارم عوضش کمسیون نمیدم . اصلا نمیسرفه اسنپ و تبسی کار کنی با این کرایه ها . یه فکری بکنید تروخدا