کد مطلب: ۴۱۱۸۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اسنپ و تپسی پس از گرانی بنزین چه کردند؟

اسنپ و تپسی پس از گرانی بنزین چه کردند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش قیمت بنزین روی رفتار شرکت‌های تاکسی آنلاین تاثیر گذاشته و اسنپ دستورالعمل نظارتی و پرداخت عوارض به شهرداری را پس از مقاومت‌های بسیار پیش از گرانی بنزین امضا کرد و تپسی نیز برای رانندگان خود امتیازاتی در نظر گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک ماه پیش شرکت تاکسی اینترنتی تپسی بر اساس اطلاعیه‌ای که وزارت کشور به تاکسی‌های آنلاین ابلاغ کرده بود، با شهرداری تهران قرارداد امضا کرد.

براساس این دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی پس از عقد قرارداد باید عوارض دو درصدی به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

در آن زمان که تپسی این دستورالعمل را امضا کرد، اسنپ نسبت به آن واکنش تندی نشان داد. اما در هفته‌ای که سپری شد، با گران شدن بنزین خبر امضای این دستورالعمل توسط ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ نیز منتشر شد.

ژوبین علاقبند، مدیرعامل شرکت خدمات هوشمند مسافر«اسنپ»، نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از امضای قرارداد همکاری با شهرداری تهران تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی نقش عمده‌ای در حمل‌ونقل شهری دارند، مواردی در دستورالعمل دارای ابهام بود که طی جلسات متعدد با وزارت کشور و معاونت علمی رئیس‌جمهور رفع ابهام شده و امروز دستورالعمل فوق، ابلاغ و اجرایی شده است.(ایسنا)

وضعیت سهمیه‌بندی بنزین نیز برای تاکسی‌های اینترنتی به گفته شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران؛ مابه‌التفاوت قیمت نخست و دوم در مقدار پیمایشی که تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌دهند، به صورت اعتبار در کارت بانکی راننده این تاکسی‌های اینترنتی شارژ خواهد شد.

با توجه به مقاومت شرکت اسنپ نسبت به امضای این دستورالعمل در گذشته و سپس عقد این قرارداد دو روز پس از افزایش قیمت بنزین، به نظر می‌رسد شرکت‌های تاکسی اینترنتی و رانندگان آن از افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های خود نگران هستند.

در این خصوص تپسی اطلاعیه‌ای با هدف حمایت مالی و کاهش نگرانی رانندگان درباره افزایش قیمت بنزین منتشر کرده است.

در این اطلاعیه آمده که در روزهای اخیر با ابلاغ طرح سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت این حامل انرژی، رانندگان تاکسی‌های آنلاین با نگرانی‌هایی در ارتباط با افزایش هزینه‌های جاری‌شان روبه رو شده‌اند. به همین دلیل تپ‌سی برای حمایت از رانندگان خود و کاهش نگرانی آنها، یک سوم درآمدش را به آنها اختصاص می‌دهد.

براساس این اطلاعیه به نقل از میلاد منشی‌پور، مدیر عامل شرکت تپ‌سی، آمده است: به دنبال افزایش قیمت بنزین و نگرانی رانندگان این شرکت از افزایش هزینه‌های جاری به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای حمایت از آنها، بخشی از درآمد خود را به آنها اختصاص دهیم.

به گفته منشی‌‌‌پور، با اجرای این تصمیم، تپ‌سی حداقل به مدت یک هفته، با کاهش کمیسیون دریافتی خود، یک سوم درآمدش از سفرها را به سفیران اختصاص می‌دهد. به این ترتیب کمیسیون این شرکت از ۱۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته و ۵ درصد باقی مانده به درآمد رانندگان اضافه می‌شود.

پیش‌تر نیز این شرکت، اعلام کرد که در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ آبان، برای کمک به به رانندگان مشغول به کار در این تاکسی اینترنتی، به ازای هر لیتر مصرفی، مبلغ ۱۵۰۰ تومان به صورت وام و ۵۰۰ تومان پاداش بلاعوض اختصاص می‌دهد.

سهمیه‌بندی بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان آغاز و قرار شد برای کمک به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه سهمیه بنزین اختصاص یابد. این سهمیه شامل تمام رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌شود که در طول یک ماه، بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند و به ازای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی ر

    من که دیگه کار نمیکنم.همون زمان هم که بنزین هزار تومن بود صرفه اقتصادی نداشت،مخصوصا تو اصفهان که کرایه هاش از همه جا کمتره.واقعا برای مسئولین خود شیرین اسنپ و تپسی متاسفم.اولین کسانی بودن که اعلام کردن افزایش قیمت نمیدیم.واقعا با این شرایط عاقلانه نیست کسی کار کنه.البته این شرایط برای مسافر هم مطلوب نیست.احتمالا خیلی باید معطل بمونن و درخواست بدن تا راننده ای پیدا بشه.

  • داش حسن

    سلام به همه ی همکارای سفیرعزیزمن خودمم راننده ام الان دوهفته است این کاروبه علت افزایش سوخت کنارگذاشتم واقعانمی صرفه به قول دوستمون که گفته بنزین1000تومن بودنمیصرفیدچه به رسه الان که شد3000تومن متاستفانه ازطرفی سهمیه رانندگان300لیتردریک ماه که بی منطقیه محضه چون من روزی فقط 30تامیسوزونم ثانین گفتن100کیلومتر7لیتربازم بی منطقیه چون بااین ترافیکی که ماتوتهران داریم فقط بایدروزی10لیترتوترافیک بسوزونیم ثالثاافزایش قیمت روغن لنت دیسک وصفحه ولاستیک وخلاصه اصتحلاکم بجای خودحالاچی میمونه واسه راننده که زحمت اصلیوداره میکشه رابعااین سهمیه ایم که 300لیترقرارشده بدنم مدیران عزیزومنطقیمونم باقیمت1000تومن قدیم نیست باقیمت1500پس این وسط فقط بزرگترین ضرروراننده های زحمتکش میخورن وواقعااشتباه کاربااین شرایط که اصلان بفکرمانیستن منم استفادادم وبین راهی کارمیکنم باتشکر

  • ناشناس

    سلام
    برا منم دیگه نمی صرفه
    هر کی هم کار میکنه الکی فقط خیابونارو میگرده و برا خودش هزینه استهلاک در میاره،
    میتونن به راننده ها وام بدن که خودرو هاشونو گازسوز کنن
    وگرنه با بنزین ۳ تومنی علافیه کار کردن

  • ناشناس

    همش چرته قیمت بنزین سه برابر شده کرایه ها هیچ فرقی نکرده کمیسیون هم یک هفته تپسی زور زد 10 درصد کرد که اونم بخوره تو سرش باید مشکل راننده ها رو اساسی حل کرد

  • ناشناس

    اصلا برای ماشین بنزینی نمیصرفه فقط برای آوایی که بیرون گازسوز کردن مصرف آقا کرایه هارو کمی افزایش بدید فکر اصطحلاک ماشین هم باشید و واقعا نمیصرفه

  • ناشناس

    شرکت های اسنپ و تپسی فقط به فکر جیب خود و مسافرانشون هستند و اصلا به راننده اهمیتی نمیدن ؛اگر نگاهی به کرایه بندازید و با گرانی بنزین که رخ داده مقایسه کنید میبینید نرخ کرایه با هزینه کمیسیون و عوارص و بنزین و خرابی های خودرو اصلا سازگار نیست و راننده است که این وسط ضرر میکند و در حقیقت نه تنها مسافر را مصورت رایگان جابجا میکنه بلکه مقداری پول هم باید از جیب هزینه کنه؛ افسوس در جایی زندگی میکنیم که قانون آن از قانون جنگل هم فراتر رفته

  • محمد

    با سلام به همه دوستان با توجه به گران شدن بنزین و لوازم یدکی خودرو دیگه صرف نمیکنه با ماشین کار کنی.باید گذری کار کرد، تپسی و اسنپ به عنوان کار دومت باشه و در مسیر محل کار به منزل یا بر عکس مسافر بزنی.تو این مسیرها میصرفه کار کنی اگه بخوای مرتب با ماشین بچرخی چیزی جز ضرر برات نمی‌مونه.اصلا کرایه ها با مسیریکه طی می‌کنی همخوانی نداره، مسافر بخواد از درب منزلش تا مقصد با ماشین تو راهی بره گرون تر از تپسی و اسنپ میشه.اصلا هم فریب کرایه های مسیرهای طولانی رو نخورید که به صرفه نیست از شرق تهران تا کرج رو زده ۴۰ تا ۵۵هزارتومان فقط۲۵ الی ۳۰ کیلومتر تا ورودی مخصوص هستش تا خود مقصد هم حداقل ۶۰ الی۷۰ کیلومتر تازه اگه ترافیک نباشه اونوقت سوخت بنزین رو حساب کن ۱۵درصد کمسیون شرکت رو ازش کم کن تازه برگشتش به تهران اصلا مسافر نداری،باید خالی برگردی اونوقت میبینی یه چیزی هم از جیبت رفته،خداییش اگه کسی کار کرده باشه میفهمه من چی میگم.یا علی.

  • محمد

    با سلام به مدیریت محترم سایت من طی یک ساعت گذشته دو مورد نظر ارسال کردم خواستم سوال کنم چقدر زمان می‌بره تا تأیید بشه و قابل رویت بشه تا سایر دوستان هم آگاه بش؟ ممنون

  • علی رضا

    سلام دوستان با این قیمت بنزین فقط فقط وقت تلف کردن و ضرر به خودتونه دیگه ماشین باید گذاشت تو خونه

  • ناشناس

    من راننده اسنپ و تاپسی هستم.و یک فرد لیسانس و بیکار هستم.
    این قیمت های زیاد بدیهی ترین و متعادل ترین قیمتها نسبت به قیمت در بست تاکسی های تهران هست. تازه این قیمت مربوط می شود به فقط شنبه اول هفته و در باقی اوقات چنین چیزی نبوده است
    قیمت چه چز توی کشور کم شده که قیمت سفر راننده بینوای اسنپ و تاکسی با این حجم از گرانی و تورم در همه زمینه ها باید کمتر باشد. قیمت بنزین 3000 تومن ، لاستیک که نرخ دولتی حذف شده دو حلقه بالای 800 تومان، سرویس کولر 500 تومانی، سرویس روغن 200 تومنی، تعویض کلاچ 850 تومانی ، خرید و صافکاری سپر عقب 300 تومانی. این تازه هزینه های خودرو راننده هست. ایا رانندگان اسنپ و تاپسی زن و بچه ندارند؟ خرج خورد و خوراک و پوشاک و اقساط و کرایه خانه ندارند؟
    قیمتی شنبه قیمتی منطقی بود که بعد از آغاز به کار شرایط کرونایی منطقی بود. البته خبرنگاران خود فروخته و قلمفروشاین خبر را بولد کردند. از قبل شرایط کرونا چه چیز ارزانتر شد که قیمت اسنپ و تاپسی ارزان باید بماند؟ بایدی برای قشر محروم فقط باید باشد؟
    شما را به خدا و وجداندان تنها میگزارم