کد مطلب: ۵۳۱۲۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کی ارز دیجیتال بخریم و کی بفروشیم؟

کی ارز دیجیتال بخریم و کی بفروشیم؟

فعالیت در بازار رمزارزها استراتژی‌های متفاوتی دارد اما کسانی که نگاه بلندمدت به بازار کریپتوکارنسی ندارند کی ارز دیجیتال بخرند و کی بفروشند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار ارزهای دیجیتال نوسان زیادی دارد و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از فعالان این بازار روی موج‌های صعودی برخی از ارزها سوار شوند و بازدهی کسب کنند. اما سوال اینجاست که در استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت کجا و چه ارزی بخریم و کجا بفروشیم؟

حسین مریدسادات، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حالت کلی بازار کریپتوکارنسی سه روند دارد: روند صعودی، نزولی و رنج.

فعالان این بازار معتقدند، بر اساس استراتژی نوسان‌گیری در روند نزولی باید تماشاگر بازار بود و در روند صعودی باید اقدام به خرید و فروش کرد.

کجا بخریم؟

این کارشناس در رابطه با اینکه کی ارز دیجیتال بخریم گفت: ما فقط در بازاری که روند صعودی دارد اقدام به خرید و فروش می‌کنیم و زمانی بازار روندی صعودی دارد که بیت‌کوین حرکتی رو به بالا دارد، چون حدود ۵۰ درصد از بازار رمزارزها در اختیار بیت‌کوین است و روند بسیاری از ارزها به این ارز بستگی دارد. پس وقتی بیت‌کوین روندی صعودی دارد ما باید ارز مورد نظر خود را در کف حمایتی بخریم و در سقف مقاومتی بفروشیم.

مرید سادات گفت: حالا سوال اینجاست که کف حمایتی یک ارز کجاست؟ کف حمایتی ارز جایی است که کل بازار به این نتیجه برسد که این ارز از این محدوده بیشتر ریزش نمی‌کند و محدوده مقاومتی جایی است که بازار به این نتیجه برسد که رشد این ارز بیشتر از این محدوده منطقی نیست.

این کارشناس در رابطه با حد ضرر گفت: اما موضوع مهم در خرید و فروش یک ارز در نظر گرفتن حد ضرر است. اگر به هر دلیل ارز مورد نظر شما به محدوده مقاومتی خود نرسید و روندی نزولی پیدا کرد باید حد ضرر تعیین کنید تا ضرر زیادی نکنید. اصولا حد ضرر یک واحد پایین‌تر از محدوده حمایتی تایین می‌شود.

ADA 2 5

کجا بفروشیم؟

این کارشناس در رابطه با این موضوع که ارز مورد نظر را در چه قیمتی بفروشیم؟ گفت: ارز مورد نظر شما بعد از رسیدن به محدوده حمایتی خود روندی صعودی خود را شروع می‌کند و هدف‌گذاری شما برای فروش این ارز باید محدوده مقاومتی قبلی باشد. کم‌ریسک‌ترین استراتژی برای فروش ارز دیجیتال فروش ارز مورد نظر بعد از رسیدن به محدوده مقاومتی قبلی است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دارن راجع به ارز دیجیتال تبلیغ میکنن معلوم نیست دوباره چه نقشه ایی دارن

  • ناشناس

    واقعا خدا بخیر بگذرونه. فعلا از بورس کشیدن بیرون رفتن تو فکر رمز ارز چطور جبران کسری کنن

  • ناشناس

    خبر خوبی بود. به نظر من اینگونه اطلاعات ساده و مفهومی به کسانی که در این حوزه فعال هستند کمک میکنه.وقتی که مخاطب خبری کل افراد جامعه باید از به کار بردن کلمات نا مفهوم و تخصصی اجتناب کرد و رعایت این موضوع باعث میشه افراد خودشون تشخیص بدهند که آیا توان ورود به چنین بازاری را دارند یا نه؟

  • کارشناس ارشد

    والا قرار بود حضرات تا پایان فروردین تکلیف صرافی های مجاز رو روشن کنند ماهم دست نگه داشتیم ولی انگار دوباره برنامه‌ریزی هاشون به مشکل برخورده

  • ناشناس

    یه مشت شارلاتان تو بازار کریپتو هستند که یا می خوان کمیسیون دلالی شون رو بگیرن یا پکیج های بنجل شون رو به ملت بندازن یا مزخرفات شون رو پر بیننده کنن ، کنارش تبلیغ بقیه رو بفروشن.فقط یه جمله از من داشته باشین اگه کسی خواست بهتون چیزی بفروشه یعنی کلاه برداریه مگه خلافش ثابت بشه. این جمله بعد یه عمر تجربه به دست تون رسیده. فروشنده جماعت هم فکر فروووووووووووش کردن هستند تمام.

    • ناشناس

      دمت گرم

  • سعید

    زحمت کشبدی اگر کف و سقف را ازقبل بدونیم ک نیاز نبود شما بگید الان بگو بیت کوین را توی چه قیمتی بخریم والسلام

  • سعید

    بیت کوین را بگو روی چ قیمت بخریم

  • ناشناس

    رمز ارز از سال 2009 بطور خیلی آرام وارد تجارت ایران شد و خیلی بازار خوبی هست اگر علم معامله گری در این بازار را داشته باشی، دوستانی دارم که در این زمینه فعال هستن وبعنوان درآمد روزانه از 50 دلار تا 200 دلار در روز در امد دارن نوسان گیری میکنند وبعضی هاشون هم بیت کوین 2000 دلاری چند سال پیش گرفتند وترید کردن والان قیمتش به ریال یک میایارود سیصد میلیون تومان تقریبا هست هر یک بیت کوین، علم واگاهی کامل نسبت به این بازار داشته باشی بازار خوبی هست

  • ناشناس

    عالی