کد مطلب: ۶۴۹۱۴

آخرین اخبار از طرح جمع آوری گوشی های آیفون + توضیح

آخرین اخبار از طرح جمع آوری گوشی های آیفون + توضیح

رئیس اتحادیه فناوران رایانه اعلام کرد:  متاسفانه اظهارات غیر کارشناسی برخی از افراد موجب افزایش قیمت گوشی های آیفون در بازار شد.سید مهدی میرمهدی در گفت و گو با تجارت نیوز با اشاره به  اظهارات اخیر یکی از مسوولان در خصوص جمع آوری گوشی‌های آیفون از سطح بازار اظهار داشت: در حال حاضر حجم عظیمی

449b57df2a0e3929fac786e7c47718fa_XL.jpg رئیس اتحادیه فناوران رایانه اعلام کرد: متاسفانه اظهارات غیر کارشناسی برخی از افراد موجب افزایش قیمت گوشی های آیفون در بازار شد.
سید مهدی میرمهدی در گفت و گو با تجارت نیوز با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مسوولان در خصوص جمع آوری گوشی‌های آیفون از سطح بازار اظهار داشت: در حال حاضر حجم عظیمی از گوشی های آیفون در بازار کشور وجود دارد که جمع‌آوری این گوشی ها کار سختی و نشدنی است.
وی افزود: در صورت اجرای این تصمیم افرادی وجود خواهند داشت که راهی برای دور زدن طرح رجیستری پیدا خواهند کرد.
میرمهدی گفت: تجربه نشان داده چنین اقداماتی تنها سبب افزایش قاچاق کالا خواهد شد و در آستانه‌ی اجرای طرح رجیستری حتی به پیداکردن راه‌هایی برای دور زدن این طرح کمک خواهد کرد.
به گفته میر مهدی گوشی آیفون کالای پر استفاده‌ای است و تا زمانی که تقاضای خرید داشته باشد، عرضه‌ی آن نیز انجام می شود واجرای طرح یاد شده صرفا موجب افزایش قیمت این محصول و گسترش قاچاق آن می شود.
وی ادامه داد: گوشی آیفون کالایی صد در صد وارداتی است و چناچه قرار باشد ممانعتی از ورود از آن به عمل آید می بایست سایر محصولا ت اپل شامل شود.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اظهار داشت : اجرای این طرح تنها به شکست طرح ریجستری کمک خواهد کرد و موجب افزایش کالای قاچاق خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد: سیاست اخیرطرحی غیر کارشناسی که در موفقیت آن این تردید های جدی وجود دارد. طرح جمع آوری گوشی های آیفون شامل کسانی خواهد شد که پس از اجرای طرح ریجستری اقدام به خرید گوشی آیفون میکنند.
شایان ذکر است عباس نخعی_مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف روز گذشته با بیان اینکه کمپانی «اپل» تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری، فرصت تاسیس نمایندگی در کشور را دارد گفت: ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های این برند صادر شده و در صورت عدم تاسیس نمایندگی، گوشی‌های موبایل آن جمع می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.