کد مطلب: ۵۰۸۶۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اختلال در اپلیکیشن آپ/ گزینه کارت به کارت حذف شد؟

اختلال در اپلیکیشن آپ/ گزینه کارت به کارت حذف شد؟

کاربران فضای مجازی از بروز اختلال در گزینه کارت به کارت اپلیکیشن آپ خبر می‌دهند و می‌گویند دیگر امکان انتقال وجه ندارند اما بر اساس توضیح هم‌بنیان‌گذار آپ، مشکل اکنون حل شده است و کاربران با به روزرسانی می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بخش کارت به کارت اپلیکیشن آپ مدتی با اختلال مواجه شد. در واقع برخی از کاربران گزارش دادند که موقع استفاده از این اپلیکیشن همه مراحل را انجام می‌دهند اما در پایان، پیام خطا دریافت می‌کنند و پولی منتقل نمی‌شود.

برای برخی دیگر هم بعد از به روزرسانی این اپ، کلا گزینه کارت به کارت حذف شد یا کار نمی‌کرد. بعضی دیگر از کاربران هم می‌گقتند هنگام کارت به کارت پول، خطای ارتباط با سرور روی صفحه گوشی می‌آید.

موضوع بروز مشکل در آپ مورد توجه کابران توئیتر نیز قرار گرفته؛ کاربری نوشته است که این اپلیکیشن برای او اصلا «لود» نمی‌شود. کاربران دیگری هم از بروز خطا در آپ نوشته‌اند.

کاربری نوشته است این اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کرده و مشکل حل شده است اما فرد دیگری بعد از حذف، دیگر نتوانسته آن را نصب کند.

کاربری هم این گمانه را مطرح کرده که ممکن است حذف امکان کارت به کارت در آپلیکیشن آپ، به اجبار درگاه‌های بانکی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی و کد مالیاتی مرتبط باشد.

تحریم؛ عامل اختلال

اپلیکیشن آپ، متعلق به شرکت آسان پرداخت است. مهدی شهیدی، قائم مقام مدیرعامل این شرکت، در گفتگو با تجارت‌نیوز، دلیل اختلال رخ داده را چنین توضیح داد؛ شرکت آمریکایی ثبت‌کننده دامین «آسان‌پرداخت.نت»، ارائه خدمات خود را به این شرکت، بدون اطلاع قبلی متوقف کرده است؛ به گونه‌ای که از ساعت دو صبح سه‌شنبه ۳۰ دی، سایت دیگر در دسترس آسان‌پرداخت نیست.

به گفته او، زمزمه‌های توقف ارائه خدمات شرکت آمریکایی به مشتریان ایرانی از مدتی پیش شنیده می‌شد اما هیچ‌گونه هشدار رسمی‌ای، نه از سوی خود این شرکت و نه مجموعه واسطی که آسان پرداخت مشتری آن بوده است، ارائه نشده بود و خدمت‌رسانی به صورت ناگهانی، متوقف شد.

بر اساس توضیح هم‌بنیانگذار آپ، برای دیگر دامنه‌های آسان پرداخت، مشکلی رخ نداده چرا که کشور ثبت‌کننده آنها ایران درج نشده است اما به دلایل امنیتی، دامنه آسان‌پرداخت.نت باید با اطلاعات دقیق به ثبت می‌رسید تا امکان اعمال شاخص‌های SSL (گواهینامه امنیتی برای رمزنگاری داده‌ها در هنگام انتقال) وجود داشته باشد.

چرا دات.نت؟

شهیدی گفت: این اپلیکیشن زمانی که ارائه شد، بر مبنای پروتکل‌های امنیتی داخلی خود شرکت فعالیت می‌کرد اما بانک مرکزی و پلیس فتا خواستار بهره‌گیری از شاخص‌های SSL بودند و در آن زمان، تنها دامنه دات.نت آسان‌پرداخت از این گواهینامه برخوردار بود.

شهیدی گفت: با توجه به اینکه اکنون دامنه دات.آی‌آر شرکت آسان پرداخت نیز از گواهینامه SSL برخوردار است، نسخه‌ای از اپلیکیشن که روی این دامنه فعالیت می‌کند، جایگزین شده است و کاربران با به روزرسانی اپ می‌توانند از خدمت کارت به کارت بهره‌مند شوند.

او افزود: چه بسا که بهتر بود این تغییر، زودتر رخ می‌داد تا چنین اختلالی اتفاق نمی‌افتاد اما به هر روی، اکنون مشکل حل شده است و هیچ نگرانی‌ای نیز از نظر امنیت داده‌ها نیز وجود ندارد.

به گفته هم‌بنیانگذار آپ، اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی همراه اول، ایرانسل، رایتل، آسیاتک و شاتل، همکاری خوبی با این شرکت داشتند و زیردامنه‌های آسان‌پرداخت.نت را روی شبکه خود تعریف کردند؛ در نتیجه مشکل مشترکانی که از خدمات این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند، به فاصله چند ساعت رفع شد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    سلام وقتی میخوام کارت به کارت کنم مینویسه ثبت کارت وقتی آدرس اینترنتی باز میشه کد امنیتی هست که باید اون رو درجای خالی تکرار کنیم و لی صفحه کد امنیتی خالی است و عدد یا حرفی ندارد

  • ناشناس

    مشکل حل نشده اول کارت ملت امکان کارت بکارت نبود الان دیگه کل کارتها امکان کارت بکار وجود ندارد….. خیلی مسخره است

  • ناشناس

    سلام چرا اپلیکیشن اپ اختلال داره دو روزه میخوان قبض پرداخت کنم مینویسه خطا در اطلاعات!!!
    در صورتی که قبلا اینطور نبود

  • بهار

    برای منم هر شماره کارتی ک میزنم برا واریز میگ شماره مقصد نامعتبره و درستم نشده نمیدونم ازکجا بروز کنم گوشیم ایفون سیکسه

  • ناشناس

    خیل خوب بود اما پنج روز کارت به کارت انجام نمیشه .لطفاً این مشکل حل کنید

  • حمید

    من یبار حذف کردم و دوباره نصب کردم الان حتی نمیتونم شمارمو وارد کنم کد تایید بیاد برام که وارد برنامه بشم.
    الفاتحه

  • ناشناس

    قبض تلفن ثابت و همراه برا پرداخت خطا میده
    کارت به کارت هم نمیشه کرد

  • ناشناس

    سلام برنامه ی آپ عالی بود قبلاولی الان من حدود۱هفته س میخوام پول کارت بکارت کنم ک انجام نمیده ممنون ازپیگیری ورفع این مشکل

    • ناشناس

      دقیقا….منم چند روز میخوام کارت به کارت انجام بدم..نمیشه اصلا…☹️☹️☹️☹️

  • ناشناس

    سلام بنده بروزرسانی هم کردم ولی همچنان با مشکل مواجه هستم.

  • ناشناس

    من چیزی مشگلی حل کند نبود

  • ناشناس

    سلام نمیشع با اپ کارا ب کارت کرد مشکل هل نشده

  • ناشناس

    ایشالا کی درست میشه.؟

  • ناشناس

    مسولین محترم لطفا درستش کنید.لنگ شدیم والا.خواهشا بررسی کنید

    • فاطمه

      سلام .لطفاً این مشکل آپ را حل کنید بخدا لنگ شدیم من مریض قلبیم و بیرون رفتن زیاد برام امکانپذیر نیست و یه خانم تنهام .خواهشاً این مشکل را رفع کنید

  • ناشناس

    دو روزه تلاش میکنم کارت به کارت کنم همش خطا میزنه

    • امیرمهدی

      کارت مادرم پاسارگاده کارت به کارت می‌کنه.ولی کارت من سپه ولی کارت به کارت نمیکنه.چرا اونوقت؟

  • ناشناس

    الان روز پنجشنبه من نمیتوانم کارت به کارت کنم بروز رسانی هم کردم ولی باز خطا میده

  • ماهان ماکانی

    سلام خیلی خوب بود الان چند روزه خراب شده لطفا پیگیری کنید