خبر مهم:

کد مطلب: ۷۷۶۴۲۲

اخراج مجدد هزاران کارمند متا به دلیل کاهش هزینه‌ها

اخراج مجدد هزاران کارمند متا به دلیل کاهش هزینه‌ها

«متا» شرکت مادر فیسبو‌ک ظاهراً قصد دارد هزاران کارمند خود را با هدف کاهش هزینه‌ها تعدیل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «متا» شرکت مادر فیسبو‌ک ظاهراً قصد دارد هزاران کارمند خود را با هدف کاهش هزینه‌ها تعدیل کند. این تصمیم به سرعت و حتی ممکن است طی همین هفته اتفاق بیفتد.

در ماه نوامبر این شرکت ۱۱۰۰۰ کارمند خود یعنی حدود ۱۳ درصد نیروی کاری خود را اخراج کرد. اکنون هزاران کارمندی که قرار است کار خود را از دست بدهند، به تعداد قبلی اضافه می‌شوند که رقم چشمگیری است.

تعدیل نیرو در شرکت متا همچنان ادامه دارد

با وجودی که به نظر می‌رسد با تعدیل نیروی ۱۳ درصدی ماه نوامبر ۲۰۲۲، متا دیگر برنامه‌ای برای اخراج سایر پرسنل خود ندارد، اما به گزارش بلومبرگ ظاهراً این روند به پایان نرسیده و متا در دور دیگری قصد دارد هزاران کارمند خود را اخراج کند.

این شرکت اوایل سال جاری میلادی اولین گزارش خود را در مورد کاهش درآمد و کاهش تعداد کاربران فعال روزانه در فیسبوک منتشر کرد.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در ماه فوریه اعلام کرد این شرکت به شدت روی کارایی و اثربخشی نیروهای کاری خود در سال ۲۰۲۳ تمرکز کرده است. همچنین وی به این موضوع اشاره کرد که متا به سرمایه گذاری در متاورس و هوش مصنوعی ادامه می‌دهد. کاهش هزینه‌ها در حالی رخ می‌دهد که حجم تبلیغات در متا کاهش پیدا کرده است و تبلیغ کنندگان اطمینان کافی به برنامه‌ریزی تبلیغاتی روی متا ندارند.

مدیرعامل متا در ماه نوامبر و در پست وبلاگی به این موضوع اشاره کرده بود که متا در زمان همه گیری کرونا، افراد زیادی را استخدام کرده است و اکنون نیاز به این تعداد نیرو ندارد. وی در پست خود اعلام کرده بود در آن مقطع زمانی کاربران زمان بیشتری را صرف خرید آنلاین می‌کردند و زمان بیشتری را از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند. اکنون شرایط تغییر کرده است و متا نیز با تغییر شرایط، تصمیم‌های دیگری را دنبال می‌کند.

منبع: دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.