کد مطلب: ۳۱۶۲۳۲

ارتباطات در مسیرهای منتهی به کربلا پایدار است

ارتباطات در مسیرهای منتهی به کربلا پایدار است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: ارتباطات در مسیرهای منتهی به کربلا پایدار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: ارتباطات در مسیرهای منتهی به کربلا پایدار است. محمدجواد آذری جهرمی افزود: بالن اینترنتی در مرز مهران نصب شده که از نسل چهارم است و می‌تواند با سرعت 300مگابیت بر ثانیه تا شعاع پنج کیلومتر را پوشش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به وقوع طوفان چند روز پیش در مرز مهران و وقوع خسارت به بالن اینترنتی مستقر در این مرز یادآور شد: با بروز طوفان و صاعقه، بالن دچار مشکل شد که بعد از ٢٤ ساعت بالن دیگری در این منطقه مستقر شد و اکنون در حال ارائه خدمات است.

به‌گفته وی، در منطقه جنوب نیز خدمات اینترنتی بی‌سیم (وای- فای) برقرار شده که می‌تواند در لحظه حداکثر با سرعت 54 مگابیت بر ثانیه پوشش‌دهی داشته باشد.

وزیر ارتباطات در ادامه درباره رفع مشکل کمبود تلفن همراه در کشور نیز اظهار کرد: همچنان با کمبود گوشی تلفن همراه در بازار مواجه هستیم و برای رفع این مشکل باید مصوبات اجرایی شود.

وی افزود: در بحث تأمین گوشی، باید بر اساس تسهیلات مورد توافق، تغییراتی در چارچوب واردات تلفن همراه صورت گیرد. کارگروه رجیستری این موضوع را تصویب کرد اما این مصوبه در حوزه اجرا با توجه به تغییراتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال رخ دادن است متوقف شده است.
آذری جهرمی ادامه داد: در حوزه تجهیزات توقیفی نیز هنوز اشکال برطرف نشده و کالاها به بازار وارد نشده‌اند اما هر زمان که مصوبات اجرا شود این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره خبری که بر خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفته است، گفت: در راستای سیاست‌های کلی ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد تعاون سپاه تصمیم گرفته است سهام غیرمستقیم خود را در مخابرات واگذار کند.

آذری‌ جهرمی درباره خروج بنیاد تعاون سپاه از شرکت توسعه اعتماد مبین مربوط به سهامداری شرکت‌های مخابرات ایران و همراه اول گفت: سیاست کلی که در این سال‌ها پیگیری و ستاد کل نیروهای مسلح هم به آن تأکید داشته خروج نیروهای مسلح از عرصه اقتصادی بوده است.

وی افزود: آن چیزی که منتشر شد این است که بنیاد تعاون سپاه تصمیم گرفته است سهام غیرمستقیم خود را در مخابرات واگذار کند و جزئیات مکانیسم آن نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز با اشاره به وضعیت مطلوب ارتباطی در پایانه‌های مرزی گفت: با نصب و راه‌اندازی ۶۱ سایت تلفن همراه در سه پایانه مرزی مهران، چزابه و شلمچه و جاده‌های منتهی به این پایانه‌ها، زائران اربعین از ارتباطات پایداری برخوردارند.

حسین فلاح جوشقانی افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای زائران در ایام منتهی به اربعین حسینی پوشش ارتباطی مناسب است که با توجه به تجربه سال‌های پیش و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال ۱۵ سایت تلفن همراه به تعداد سایت‌ها اضافه شده و حدود ۲۰ سایتی که در سال گذشته به صورت موقت راه‌اندازی شده بود، به سایت دائمی تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه ۱۵ سایت اضطراری نیز در پایانه‌های مرزی دایر شده است، افزود: برای پوشش نیازهای اینترنتی با همکاری شرکت مخابرات ایران در سه پایانه چزابه، شلمچه و مهران امکان استفاده از ۳ گیگا بایت وای فای رایگان فراهم شده است و زائران می‌توانند تا یک هفته پس از اربعین برای پوشش نیازهای اینترنتی خود از آن استفاده کنند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به وقوع طوفان در مرز مهران تصریح کرد: با وقوع طوفان، برخی از سایت‌های تلفن همراه دچار مشکل شده بودند که با تلاش اپراتورها ظرف ۲۴ ساعت سایت‌های اضطراری جایگزین شدند.

وی افزود: در مرزهای شلمچه و چزابه با مدیریت ستاد بحران و پیش‌بینی طوفان به منظور جلوگیری از آسیب، سایت‌ها به طور موقت جمع‌آوری شده و بلافاصله پس از طوفان راه‌اندازی شدند و در حال حاضر نیز ارتباطات در پایانه‌های مرزی در حالت پایدار قرار دارد.

فلاح جوشقانی درباره وضعیت ارتباطات در داخل کشور عراق تأکید کرد: با هماهنگی وزارت ارتباطات و هیأت اتصالات کشور عراق هم در مسیر پیاده‌روی زائران و هم در کربلای معلی، نجف اشرف و سامرا امکانات خوبی پیش‌بینی شده است و زائران در ۹ نقطه می‌توانند از وای‌فای رایگان اپراتورهای عراقی استفاده کنند.

وی افزود: اپراتورهای ایرانی نیز با برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی با اپراتورهای عراقی سرویس رومینگ مناسبی را برای زائران فراهم کرده‌اند به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مشترکان ایرانی در کشور عراق از خدمات رومینگ استفاده می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در این ایام به طور میانگین روزانه بیش از یک و نیم میلیون دقیقه ارتباط از سمت ایران به عراق و بالعکس وجود دارد عنوان کرد: اپراتورهای تلفن همراه کشور و شرکت مخابرات ایران و همچنین هیأت اتصالات و وزارت ارتباطات عراق در تعامل با یکدیگر تلاش می‌کنند ارتباطات پایدارتر و با کیفیت‌تری تا پایان اربعین برای زائران فراهم کنند.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.