کد مطلب: ۵۲۷۲۲۸

ارزش بازار ارزهای مجازی با اپل برابر شد

ارزش بازار ارزهای مجازی با اپل برابر شد

ارزش بازار ارزهای مجازی به رقم ۲۰۰۰ میلیارد دلار رسیده که با ارزش شرکت اپل برابری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزش مجموع ارزهای مجازی موجود در جهان اخیرا و برای نخستین بار در تاریخ به حدود ۲۰۰۰ میلیارد دلار رسیده است، دلیل رشد این بازار افزایش قابل توجه به قیمت بیت کوین در بازار جهانی طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته بوده است.

در حالی که ارزش کل بازار ارزهای مجازی امروز به رقم ۱٫۹۳ تریلیون دلار کاهش یافته، اما روز دوشنبه از ۲۰۰۰ میلیارد دلار عبور کرده بود. این بدان معناست که هم‌اکنون ارزش بازار ارزهای مجازی با ارزش شرکت اپل آمریکا که یکی از گران‌ترین شرکت‌های جهان به شمار می‌رود برابری می‌کند. برای اینکه مقایسه بهتری در این زمینه داشته باشیم باید گفت که ارزش شرکت اپل هم اکنون برابر مجموع ارزش دو شرکت گوگل و تسلا است و تسلا هم در حال حاضر گران‌ترین شرکت خودروسازی در جهان به شمار می‌رود.

درواقع بخش قابل توجهی از افزایش ارزش بازار ارزهای مجازی مربوط به سه ماه گذشته است و ارزش بازار آنها در طول این سه ماه بیش از یک تریلیون دلار افزایش یافته است. برای نخستین بار در ماه ژانویه بود که مجموع ارزش ارزهای مجازی از یک تریلیون دلار عبور کرد.

یکی از دلایل دو برابر شدن ارزش بازار ارزهای مجازی، دو برابر شدن قیمت بیت کوین در بازار جهانی طی سال جاری است. بیت کوین حتی چند روز پیش رقم ۶۱ هزار و ۵۵۶ دلار را رد کرد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.