کد مطلب: ۵۵۶۷۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فلسطین ارز دیجیتال منتشر می‌کند / رمزارزها راهکار استقلال پولی فلسطین

فلسطین ارز دیجیتال منتشر می‌کند / رمزارزها راهکار استقلال پولی فلسطین

مقامات پولی و مالی فلسطین در حال بررسی استفاده از ارزهای دیجیتال برای دستیابی به استقلال پولی نسبت به اسرئیل است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقامات پولی و مالی فلسطین در حال بررسی استفاده از ارزهای دیجیتال برای دستیابی به استقلال پولی از رژیم صهیونیستی است.

بر اساس پیمان دهه ۱۹۹۰ میلادی، فلسطینی‌ها توافق‌ کرده بودند که واحد پولی مختص خود را نداشته باشند به همین دلیل در حال حاضر اقتصاد فلسطین به شکل (پول رسمی رژیم صهیونیستی)، دینار اردن و دلار آمریکا وابسته است.

در حال حاضر رژیم‌ صهیونیستی معاملات بزرگ نقدی را منع کرده و از طرفی میزان شکل (پول رسمی اسرائیل) که بانک‌های فلسطین می‌توانند ماهانه به اسرائیل منتقل کنند محدود است. به همین دلیل بانکهای فلسطینی برخی اوقات برای پرداخت خارجی به طرف سوم مجبور به قرض از بانکهای اسرائیلی هستند. به همین دلیل است که صدور ارز دیجیتال می‌تواند به نقل و انتقال پولی و استقلال پولی این کشور کمک کند.

اگرچه هنوز تصمیمی از سوی دولت فلسطین گرفته نشده اما خبرها حاکی از آن است که تشکیلات پولی فلسطین در حال مطالعه و تحقیق در رابطه با قابلیت‌های ارزها دیجیتال است. فراس میلهم، فرماندار تشکیلات پولی فلسطین امیداور است ارز دیجیتال جای شِکِل را بگیرد و پرداخت‌های برون مرزی با ارز دیجیتال انجام شود. اما سوال اینجاست که این کار تا چه حد عملی است.

اقتصاد فلسطین به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سمت اسرائیل ذاتا ضعیف شده و شیوع بیماری کویید ۱۹ هم ضربه سنگینی به اقتصاد فلسطین وارد کرده است.

به گفته راجا خالدی، مدیر موسسه تحقیقات سیاست اقتصادی فلسطین، از منظر اقتصاد کلان شرای لازم برای پذیرفتن یک پول دیجیتال به عنوان وسیله مبادله وجود ندارد اما پذیرفتن ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک نماد سیاسی استقلال پولی از اسرائیل عمل کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فلسطین رو کم داشتیم اونم اضافه شد،ما هم فقط نگاه