کد مطلب: ۶۷۸۶۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استارتاپ‌های عجیب جهان/ از ارسال متوفی به فضا تا فروش هوا!

استارتاپ‌های عجیب جهان/ از ارسال متوفی به فضا تا فروش هوا!

کسب‌وکارهای نوین در جهان امروزی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. حالا اما، استارتاپ‌های عجیب با کارکرد‌های متفاوت مانند فروش هوا در حال رشد هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند سال اخیر، کسب‌وکارهای نوآور و استارتاپ‌های زیادی در دنیا راه‌اندازی شده‌اند. اگرچه برخی از آن‌ها به نوعی در زمره استارتاپ‌های عجیب قرار می‌گیرند ، اما توانستند در میان مردم جای خود را پیدا کنند و به درآمدهای بالایی هم دست یابند.

استارتاپ‌ها معمولا مطابق با نیازهای جامعه شکل می‌گیرند. چرا که هویت آن‌ها رفع نیازهای اغلب افراد جامعه است. در این میان برخی از افراد با توجه به نیازهای عجیب و غیرقابل توجیه مردم دست به ایجاد تعدادی از استارتاپ‌های عجیب زده‌اند.

استارتاپ Celestis، Inc

این استارتاپ مراسم یاد بود افرادی را که از دنیا رفته‌اند، به شکل عجیبی برگزار می‌کند. Celestis بقایای انسان‌هایی که سوزانده شدند را به فضا پرتاب می‌کند. روشی که به عنوان دفن فضایی شناخته می‌شود. این استارتاپ یکی از شرکت‌های تابعه شرکت فضایی خصوصی Space Services Inc است.

کاربران این نوع استارتاپ‌ها‌ی عجیب ، همیشه می‌توانند برای یادآوری و تجلیل از عزیزان خود، آنها را در فضا ردیابی کنند. اگر چه که این اقدام مانند یک داستان علمی تخیلی است، اما Celestis به مشتریان خود کمک می‌کند تا همواره ارتباط خود را با متوفی حفظ کنند.

نکته جالب دیگری که درباره این استارتاپ وجود دارد، زمان تاسیس آن است. Celestis از سال ۱۹۹۴ شروع به کار کرد، یعنی زمانی که ایده‌ها و شرکت‌های استارتاپی مانند امروز در جهان مورد توجه نبودند.

کسب‌وکار عجیب Died in House

برای بسیاری از افرادی که قصد خربد یک خانه را دارند، مهم است که از پیشینه آن خانه مطلع شوند. مواردی مانند قتل، مرگ و غیره که ممکن است در هر خانه‌ای اتفاق بیفتد، جزو ویژگی‌هایی است که برای هر خریداری مهم است. اما مشاور مسکن ملزم نیست به خریدار بگوید که آیا قتل، خودکشی یا مرگ خشونت‌آمیز دیگری در خانه انتخابی شما رخ داده‌است یا نه.

استارتاپ Died InHouse، موارد قتل، خودکشی، مرگ‌های مشکوک یا طبیعی را که در یک آدرس خاص رخ داده‌‌اند، جستجو می‌کند. همچنین فعالیت‌ها یا آتش‌سوزی‌ها در آزمایشگاه متابولیک را می‌یابد. این نوع استارتاپ‌های عجیب به کاربران خود کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند یک خانه را بخرند یا به موردهای دیگری فکر کنند.

این استارتاپ در پایگاه داده خود تاکنون ۴٫۵ میلیون خانه را ثبت کرده است و مشتریان ۳۰ هزار خانه را جستجو کرده‌اند.

به عروسی من بپوند (joinmywedding)

بنیانگذاران JoinMyWedding راه عجیبی را برای ارتباط مسافرانی که به هند سفر می‌کنند، یافته‌است. JoinMyWedding این امکان را برای مسافران ایجاد کرده تا فرهنگ متفاوت هند را تجربه کنند. یعنی به مسافران این فرصت را می‌دهد که مهمان یک عروسی هندی باشند.

این استارتاپ ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده است. ایده JoinMyWedding به این شکل است که زوج‌های هندی که ازدواج می‌کنند می‌توانند بلیط عروسی خود را بفروشند تا به گردشگران خارجی اجازه دهند در مراسم آنها شرکت کنند. این استارتاپ گفتگوی فرهنگی را به روشی عجیب و در عین حال خلاقانه تقویت می‌کند.

سنگی که حیوان خانگی است (pet rock)

pet rock، یک اسباب‌بازی کلکسیونی بود که در سال ۱۹۷۵ توسط مدیر تبلیغاتی گری دال ساخته شد. صخره‌های حیوان خانگی، سنگ‌های صافی از ساحل روزاریتو مکزیک بودند. آنها مانند حیوانات خانگی زنده، در جعبه‌های مقوایی سفارشی، با نی و سوراخ‌های تنفسی به بازار عرضه می‌شدند.

این استارتاپ حدود شش ماه فعالیت کرد. پس از افزایش فروش کوتاه‌مدت در فصل کریسمس، فعالیت آن در دسامبر ۱۹۷۵ تقریبا به پایان رسید. اگرچه تا فوریه ۱۹۷۶، محصولات pet rock به دلیل کاهش فروش، تخفیف می‌خوردند.

بنیان‌گذار این استارتاپ در همین مدت، با فروش سنگ به عنوان حیوان خانگی میلیونر شد. چرا که در آن زمان داشتن حیوان خانگی، جزئی از صنعت مد محسوب می‌شد. این فرد با استفاده از احساس نیاز به حیوان خانگی در افراد، توانست ایده خلاقانه‌ای را پیاده‌سازی کند تا همه افراد بتوانند به هرنوعی یک حیوان خانگی داشته‌ باشند.

استارتاپ‌های عجیب هوا فروشی

شاید تا چند سال پیش فروش هوا، یکی از ناممکن‌ترین چیزهایی بود که به ذهن کسی می‌رسید. اما امروزه با آلودگی‌هایی که در برخی کلان‌شهرهای دنیا، گریبان‌گیر شهروندان شده‌است، دیگر فروش هوا دور از انتظار نیست.

Vitality Air یک استارتاپ موفق فروش هوا در چین است. چرا که کاربرانی این استارتاپ؛ عقیده دارند که اگر در یک روز پر از آلودگی به چین سفر کنید، حتما به هوای تازه نیاز پیدا می‌کنید. این استارتاپ به نوعی هوا را می‌فروشد و حتی نحوه استفاده از هوا را در وب‌سایت خود آموزش می‌دهد. امروزه این شرکت تنها در چین ماهانه ۱۰ هزار بطری هوا می‌فروشد.

این احتمال وجود دارد که در صورتی که معضل آلودگی هوا در کلان‌شهرهای جهان، حل نشود، تعداد استارتاپ‌های هوا فروشی روز به روز افزایش یابند.

این استارتاپ‌های عجیب تنها پنج کسب‌وکار نوآور دنیا بودند که در حال فعالیت هستند. امروزه استارتاپ‌های فراوانی در دنیا فعالیت می‌کنند که کارکردهای عجیبی دارند. این نشان می‌دهد که هر ایده‌‎ نوآور در دنیای امروزی شانس موفقیت‌ بسیاری دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.