کد مطلب: ۶۴۹۱۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونق بیشتر بورس با عرضه استارتاپ‌ها

رونق بیشتر بورس با عرضه استارتاپ‌ها

امروز اولین استارتاپ در بورس تهران ایران عرضه اولیه شد. کارشناسان عقیده دارند که عرضه سهام استارتاپ‌ها می‌تواند به پویایی بیشتر بازار سرمایه کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تقریبا دوسالی می‌شود که موضوع عرضه اولیه استارتاپ‌ مطرح شده و بالاخره امروز سهام آسیاتک وارد بورس شد.

همواره بورس‌های مختلف دنیا میزبان استارتاپ‌های مختلف بوده‌اند. این بار نیز بازار سرمایه ایران نیز برای اولین بار میزبان یک استارتاپ بود.

پذیریش و عرضه اولیه استارتاپ‌ها موضوع بسیار مهمی است. در بازار سرمایه عرضه اولیه سهام استارت‌آپ‌ها جذاب است. اهمیت این راهکار برای تأمین سرمایه مورد نیاز رشد این نوع شرکت‌هاست. عدم توجه به تجربیات پیشین کشورها در IPO استارت‌آپ‌ها، می‌تواند امکان ورود سایر استارت‌آپ‌ها را به این بازار برای مدتی طولانی با چالشی جدی مواجه کند.

ورود سودآور استارتاپ‌ها به بورس

سعید امیر شاهکرمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با ورود آسیاتک به بورس، رویه عرضه اولیه­‌ها و ورود شرکت­‌های جدید به بازار سرمایه مجددا آغاز شده است.

وی ادامه می‌دهد: عرضه استارتاپ‌ها در بازار سرمایه می‌تواند آینده‌ای روشن برای سهامداران پدید آورد. هر چه شرکت­های خوب با ارزش­گذاری مناسب وارد بازار شوند، تمایل عموم جامعه نیز به بازار بیشتر خواهد شد. در نتیجه بار دیگر حجم معاملات بیشتر و در نهایت عمق بازار بیشتر می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: عرضه آسیاتک امروز در بازار خودنمایی کرد و توانست معاملات تا حدود زیادی مثبت نگه‌دارد. انتقال داده­های آسیا تک اولین عرضه اولیه قرن جدید بود که تحت شرکت­های زیر مجموعه گروه ارتباطات توانست مجوز ورود به بازار را اخذ کند. شرکتی مطرح در زمینه IT و ارائه خدمات نوین که از سال ۸۲ شروع به کار نموده و با داشتن ترکیب سهامداران خوب پتانسیل خوبی برای رشد دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.