خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۵۰۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

از تکذیب گمانه‌زنی‌ها تا استعفای فیروزآبادی

از تکذیب گمانه‌زنی‌ها تا استعفای فیروزآبادی

ابولحسن فیروزآبادی، با وجود تکذیب گمانه‌زنی‌ها مبنی بر جابجایی‌اش بالاخره امروز استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی از سمت خود در این شورا استعفا داده است. طبق آنچه که خبرگزاری تسنیم رئیس‌جمهور به زودی درباره این استعفا تصمیم‌گیری و دبیر جدید را معرفی خواهد کرد.

بر همین اساس و به‌زودی با نظر ریاست جمهوری، فرد جدیدی به‌عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی منصوب خواهد شد و عضویت فیروزآبادی نیز در این شورا همچنان ادامه خواهد داشت.

گمانه‌هایی که تکذیب شد

این درحالی است که چند روز گذشته حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی عضو شورای‌عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون شایعات مطرح شده پیرو رفتن فیروزآبادی اعلام کرده بود کارها طبق روال پیش می‌رود و هنوز هیچ چیز قطعی درباره جابجایی دبیر شورای عالی فضای مجازی وجود نداشته و همه چیز درحد گمانه‌زنی است.

طی چندماه گذشته خبرهای گوناگونی پیرامون تغییر دبیرشورای عالی فضای مجازی منتشر شده بود. اواخر تیرماه سال جاری پس از اعلام موضع شورای عالی فضای مجازی درباره طرح صیانت گمانه‌هایی نیز مبنی بر برکناری فیروزآبادی به دلیل مخالفت با طرح صیانت منتشر شد اما او درگفتگو با شرق این موضوع را تکذیب کرده و گفت که همچنان به‌عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی به کار فعالیت خود ادامه می‌دهد.

موضع فیروزآبادی پیرامون طرح صیانت

او در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت طرح صیانت نیز اعلام کرد: «موضع شورای عالی فضای مجازی درباره طرح صیانت اعلام شد و از آن زمان به بعد تغییری در این روند اتفاق نیافتاده است.»

تحریم توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

ابولحسن فیروزآبادی از سال 94 و با حکم رئیس‌جمهوری، دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی شد. او متولد 1340 در شهر نجف عراق است. خرداد 1397 بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا او را به دلیل نقض حقوق بشر و مشارکت در سانسور اینترنت تحریم کرد. طبق این تحریم از ورود او به ایالات متحده آمریکا جلوگیری و دارایی‌های وی نیز در این کشور توقیف شد. شهروندان ایالات متحده نیز از انجام هرگونه معامله با او منع شدند.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ابوالحسن فیروزآبادی به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی، ریاست عالی‌ترین نهاد سیاستگذار در مورد اینترنت را برعهده داشته و در اموری مانند سانسور اینترنت و فضای مجازی نظارت دارد. همچنین او یکی از طرفداران طرح سرسخت پیام‌رسان‌های داخلی است. با اینحال او در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که نتوانستیم در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشیم. قابل ذکر است که فیروزآبادی از دهه هفتاد تا سال 88 معاونت فنی وزارت اطلاعات را برعهده داشته است.

آخرین و مهم‌ترین اخبار اخبار حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.