خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۶۸۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اقدام عجیب دوباره آی‌گپ / کدام دانشجویان باید آی‌گپ نصب کنند؟

اقدام عجیب دوباره آی‌گپ / کدام دانشجویان باید آی‌گپ نصب کنند؟

براساس گزارش‌های به دست آمده، دانشگاه آزاد اسلامی دوباره دانشجویان خود را ملزم به نصب پیام‌رسان داخلی آی‌گپ کرده است، که باعث گلایه‌های فراوانی از سوی دانشجویان این دانشگاه و کاربران شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد اخیراً دانشگاه آزاد اسلامی دوباره دانشجویان را ملزم به استفاده از پیام‌رسان داخلی آی‌گپ کرده است. چراکه برای ورود به سامانه این دانشگاه و دریافت کد تایید، نصب این برنامه ضروری است.

برخی از کاربران در فضای مجازی به خصوص در شبکه اجتماعی توییتر نسبت به این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی واکنش نشان دادند: «گویا دانشگاه آزاد دوباره استفاده از آی‌گپ را برای دسترسی به سیستم آموزشیار اجباری کرده!»

« دانشگاه آزاد، دانشجویان رو علنا مجبور به نصب آی‌گپ کرده! برای ورود به سامانه، کد فقط به آی‌گپ ارسال میشه! الان رفتم تو پلی استور و دیدم خیلیا با دادن امتیاز یک ستاره، اعتراضشون رو دارن مینویسن!»

«میشه لطفا راهنمایی کنید چجوری میشه از آی گپ شکایت کرد‌؟ چرا دانشگاه آزاد مجبورت میکنه که این برنامه کاملا بی مصرف رو دانلود کنی تا بتونی به فرایند ثبت‌نام و پیگیریت ادامه بدی؟ من نخوام از این برنامه استفاده کنم به کی باید بگم؟ چرا برای ارسال رمز دوم از مسیج معمولی استفاده نمیشه؟»

«بچه‌های دانشگاه آزاد رو مجبور می‌کنن آی‌گپ (برنامه پیام‌رسان داخلی) نصب کنند، چون سامانه آموزشیار با این برنامه است.»

IMG 5236

این اولین باری نیست که دانشگاه آزاد دانشجویان خود را ملزم به استفاده به پیام‌رسان آی‌گپ می‌کند. در گذشته نیز این اقدام دانشگاه آزاد باعث اعتراض بسیاری از سوی کاربران شد.

تنها چند دقیقه صبر کنید

در حالی که پیش‌ از این نیز دانشجویانی که مایل نبودند تا این پیام‌رسان را نصب کنند تنها چند دقیقه مجبور بودند تا صبر کنند، اما به گفته کاربران اکنون نصب این پیام‌رسان اجباری شده است.

براساس گزارش‌های به دست آمده و به گفته برخی از مسئولان آی‌گپ و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان مجبور به نصب برنامه پیام‌رسان «آی‌گپ» نیستند و می‌توانند این برنامه را نصب نکنند، همچنین با گذشت چند دقیقه، کد مربوطه به شماره تلفن همراه دانشجویان ارسال می‌شود.

آی‌گپ در چند وقت اخیر با استفاده از روش‌های مختلف از جمله پخش برنامه‌های تلویزیونی مانند فوتبال و سریال‎‌های ایرانی و خارجی، سعی در جذب کاربران بیشتری دارد.

IMG 5234

همچنین این احتمال هم وجود دارد که با مطرح شدن طرح صیانت از فضای مجازی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، آی‌گپ با استفاده از این روش بخواهد کاربران بیشتری را به خود جذب کند. در حالی که کاربران زیادی معتقدند با اجبار در نصب و استفاده از یک پیام‌رسان، این اتفاق نخواهد افتاد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.