کد مطلب: ۷۳۳۱۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فاکسکان برای جذب نیروی جدید چه می‌کند؟

فاکسکان برای جذب نیروی جدید چه می‌کند؟

پس از اعتراض کارگران‌ کارخانه فاکسکان از سیاست‌های کوید صفر، حالا قصد دارد با روش‌هایی به استخدام جدید کارمندان بپردازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فاکسکان، تولیدکننده آیفون پس از وقوع ناآرامی‌ها در بزرگترین کارخانه آیفون جهان، اکنون تلاش‌هایش را برای استخدام کارگران افزایش می‌دهد.

به نقل از بی‌بی‌سی ، کارمندانی که با موفقیت یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را برای کار در کارخانه آن در ژنگژو، چین معرفی کنند، یک جایزه 1000 یوان (141 دلار؛ 117 پوند) دریافت می‌کنند.

این در حالی است که هفته گذشته فیلمی به طور گسترده در فضای مجازی پخش شد که نشان‌دهنده اعتراضات خشمگین در کارخانه بود. از طرفی اپل هشدار داده است که ارسال آیفون 14 جدیدش به دلیل محدودیت‌های کووید با تاخیر مواجه خواهد شد.

پاداش برای جذب نیرو

به کارمندان فاکسکان گفته شده اگر فردی کسی را برای استخدام در این کارخانه معرفی کرده و آن فرد 15 روز در شرکت کار کند، 500 یوان دستمزد می‌گیرد. در پستی که بی‌بی‌سی در برنامه پیام‌رسان WeChat مشاهده کرد، اگر استخدام‌کننده به مدت یک ماه در این سمت بماند، آنها 500 یوان دیگر دریافت خواهند کرد.

اعتراض کارکنان در چین

ماه گذشته، فاکسکان به دلیل «خطای فنی» در سیستم پرداخت خود پس از اعتراضات در کارخانه در شهر ژنگژو به دلیل محدودیت‌های کووید و ادعای پرداخت معوقه عذرخواهی کرد. بیانیه عذرخواهی فاکسکان زمانی منتشر شد که ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صدها کارگر را در حال درگیری با کارکنان امنیتی نشان می‌داد.

در پایان ماه اکتبر، ویدئویی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد که مردمی را نشان می داد که پس از شیوع کووید و اجبار کارکنان به قرنطینه در خوابگاه‌های فاکسکان، از حصارهای خوابگاه به بیرون می‌پرند.

پس از آن شرکت با وعده پاداش‌های سخاوتمندانه، کارگران جدیدی را استخدام کرد.

با این حال، یکی از کارگران به بی‌بی‌سی گفت که فاکسکان با تغییر قراردادها قصد دارد خلف وعده کند و کارکنان نتوانند یارانه وعده داده شده را دریافت کنند. او هنچنین افزود که کارمندان را بدون غذا قرنطینه کرده‌اند.

تولید آیفون کاهش یافت

برخی از تحلیلگران هشدار داده‌اند که اعتراضات و قرنطینه‌های ناشی از کووید تأثیر عمده‌ای بر تولید شرکتی که به‌عنوان «شهر آیفون» در آستانه فصل خرید تعطیلات شناخته می‌شود، داشته است.

این‌کاهش از یک ماه پیش شروع شد، زیرا کمبود سه درصدی آیفون 14 پرو در هفته گذشته به پنج درصد افزایش یافت و اکنون تقریباً 10 درصد از کل واحدها با ظرفیت افزایش در طول ماه آینده بسته به هرگونه بهبود تولید از سوی فاکسکان است.

اگرچه اپل رقمی در مورد تأثیر این مشکلات در کارخانه ژنگژو اعلام نکرده است، اما نسبت به تاخیر در تحویل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس هشدار داده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین 36061 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را در روز چهارشنبه گزارش داد که نسبت به 37828 مورد جدید در روز سه شنبه کاهش یافته است.

سیاست این کشور برای مقابله با کووید صفر و کاهش سرعت اقتصاد جهانی، بر رشد اقتصادی چین تأثیر گذاشته است.

فعالیت کارخانه‌ها در دومین اقتصاد بزرگ جهان در نوامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت. بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه، شاخص مدیران خرید (PMI) نیز از 49.2 در ماه اکتبر به 48 کاهش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.