خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۶۸۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش ۲۰ درصدی سهام متا

افزایش 20 درصدی سهام متا

پس از تعدیل نیروی گسترده نیروی کار در شرکت متا برای کاهش هزینه‌ها، به نظر می‌رسد این شرکت می‌تواند از رکود اقتصادی نجات یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از انتشار گزارش متا از سه‌ماهه پایانی سال 2022 مشخص شد که میزان سهام این شرکت از تخمین‌ها بالاتر بوده و حدود 40 میلیارد دلار ارزش‌ دارد.

این شرکت همچنین هزینه‌های بازسازی را برای بخش «Family of Apps» و واحد «Reality Labs» به ترتیب 3.76 میلیارد و 440 میلیون دلار در طول سه‌ماهه پایانی سال 2022 گزارش کرد.

متا از رکود نجات می‌یابد؟

متا در گذشته اعلام کرده بود که انتظار دارد در سه‌ماهه اول، درآمدی بین 26 تا 28.5 میلیارد دلار داشته باشد. براساس گزارش Refinitv، تحلیلگران نیز انتظار فروش 27.1 میلیارد دلاری را از جانب این شرکت داشتند اما گویا متا قادر است از رکود سنگین اقتصادی نجات پیدا کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در بیانیه‌ای گفت: «جامعه ما به رشد خود ادامه می‌دهد و من از تعامل قوی که در برنامه‌هایمان وجود دارد، خرسند هستم. ما همواره در تلاشیم تا در سال 2023 به یک شرکت کارآمد و یک سازمان قوی تبدیل شویم.»

متا اعلام کرد که تعداد کارکنان آن سال به سال 20 درصد افزایش یافته و تا 31 دسامبر 2022 به 86,482 نفر رسیده است. این تعداد شامل بخش بزرگی از 11 هزار کارگری است که متا گفته بود آنها را در نوامبر گذشته اخراج خواهد کرد.

این شرکت انتظار دارد که مجموع هزینه‌هایش در سال 2023 بین 89 تا 95 میلیارد دلار باشد که مبلغی کمتر از چشم‌انداز قبلی یعنی 94 تا 100 میلیارد دلار برای یک سال است. متا این تعدیل نیرو را عامل کاهش هزینه‌های شرکت و رسیدن به رشد اقتصادی می‌داند.

متا روز چهارشنبه اعلام کرد که مجوز افزایش 40 میلیارد دلاری طرح بازخرید سهام خود را صادر کرده است. این شرکت سال گذشته 27.9 میلیارد دلار از سهام خود را بازخرید کرد.

اوایل این هفته، اسنپ نیز درآمد خود در سه ماهه پایانی سال را گزارش کرد که باعث سقوط سهام این شرکت شد. اگرچه اسنپ بسیار کوچک‌تر از «متا» است، اما با برخی چالش‌های مشابه، از جمله کاهش هزینه‌های تبلیغات آنلاین، افزایش رقابت از سوی TikTok و ضعف سیستم تبلیغات هدفمند به دلیل به‌روزرسانی حریم خصوصی iOS اپل در سال 2021، مواجه است.

آخرین و مهم‌ترین اخبار حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.