کد مطلب: ۵۸۳۴۶۸

گزارش تجارت‌نیوز از پیام‌های رانندگان:

گلایه‌های رانندگان به اسنپ و تپسی / «چرا یکی نمیگه اسنپ کمیسیون زیاد می‌گیره؟»

گلایه‌های رانندگان به اسنپ و تپسی / «چرا یکی نمیگه اسنپ کمیسیون زیاد می‌گیره؟»

افزایش قیمت کرایه‌‌های تاکسی‌های اینترنتی از طرفی باعث نارضایتی عموم مردم شده و از طرف دیگر صدای رانندگان را در آورده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، از آنجایی که افراد برای استفاده از تپسی و اسنپ هزینه کمتری نسبت به آژانس و تاکسی‌ها می‌پرداختند، محبوبیت آنان در میان مسافران افزایش یافت.

سرویس‌های اسنپ و تپسی که رانندگان و مسافران بسیاری را جذب خود کرده و زندگی برخی از رانندگان را دگرگون کرده اما گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که بسیاری از رانندگان این دو تاکسی اینترنتی نسبت به خدمات آن‌ها اعتراض دارند.

هزینه استهلاک ماشین چند برابر شده!

بسیاری از رانندگان می‌گویند که قطعات مصرفی خودروها به شدت افزایش قیمت پیدا کرده است و ادامه فعالیت با این هزینه‌ها برای آن‌ها اصلا صرف ندارد.

«هیچ هم گران نشده با این تورم باید بیشتر بشه کرایه ها الان لاستیک ضعیف شد ماشین رو هم ک صبح روشن میکنیم شب خاموش میشه با این وضعیت گرانی روغن ک باید عوض بشه اسنپ اگه کرایه ها بالا نره هیچ راننده ای کار نمی کنه.»

«من یک راننده هستم یک دیسک و صفحه سمند شده با تعویض ۳ میلیون، حالا با این قیمت چند روز باید کار کرد تا عوض کرد ۴۰ روز! باز بگین کرایه بالاست چون گاز هر دوتاش شده کنج پیدا نمیشه با به نزین هیچی نمی‌مونه.»

«من خودم الآن به خاطر اینکه نمیصرفه دو هفته است کار نکرده ام واگه همینطور ادامه پیدا کنه دیگه کار نمیکنم.»

بیمه نداریم!

بعضی از رانندگان هم می‌گویند بیمه نبودن رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بزرگترین دغدغه‌شان است. در این میان به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی، با توجه به نبود رابطه کارگری و کارفرمایی میان رانندگان و شرکت‌های تاکسی اینترنتی، الزامی برای بیمه کردن آن‌ها وجود ندارد.

«منه راننده جیگرم خون شده بیمه هم نیستم و از همه بدتر روزمزدی ام. شغلی پرخطر و مسئولیت پذیر بدون بیمه و پشتوانه .‌ اسنپ باید خودش تعطیلش کنه تا رانندگان اسنپ به فکر مسیر دیگه ای بیافتن. اسنپ مارو تا ته توو باتلاق خودش غرق کرده.»

«والا اصلا نمی صرفه از لوازم یدکی خودرو بگیر تا تصادف راننده و دردسرهای بعدتصاف و سوخت خودرو وبیمه خودرو رو باید از جیب خودت خرج کنی تا بتونی مبلغی در اسنپ بدست بیاری.»

درصد کمیسیون‌ بالاست

عده‌ای نیز از رقم کمسیونی که شرکت‌های اسنپ و تپسی برای هر سفری که دریافت می‌کنند شاکی هستند و می‌گویند سهمی که اسنپ از درآمد رانندگان به خود اختصاص می‌دهد، رقم بالایی است.

«همین خطر کرونا و تورم ۵۰ الی ۶۰ درصدی داریم زندگی میکنیم با این تفاوت که روز مزد هستیم و هیچ امنیت شغلی نه بیمه‌ای هیچی بعد جور کرونا بی‌پولی مردم رو که راننده نباید بده شرکت‌های اسنپ وتپ سی که ۱۷ درصد کمیسیون میگیرن میتوند درصد کمیسیون رو کمتر بگیرن و به مشتری تخفیف بدن از ما راننده‌های اسنپ و تپسی بدبخت‌تر هیچکس نیست.»

«چرا یکی نمیگه اسنپ کمیسیون زیاد میگیره؟ چرا کرایه‌ها شناوره ولی کمیسیون اسنپ ثابته چرا راننده باید ۱۶/۵درصد کمیسیون بده با این کرایه‌های نسبتأ رایگان؟»

«من نمی‌دونم مردم چرا فکر میکنن که کل کرایه‌ها توجیب راننده میره بخدا نزدیک به ۱۸درصد بابت کمیسیون عوارض شهرداری کسر میشه اصلا میدانید روغن و فیلترها چقدر شده شده لاستیک چقدر شده دیسک و صفحه چقدر شده لنت ترمز چقدر شده با این بنزین ۳۰۰۰هزار تومانی بااین ترافیک تهران واقعا سخته.»

این‌ها تنها تعداد کمی از مشکلات رانندگان مشغول به فعالیت در شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی بود که به آن‌ها پرداخته شد. با توجه به شرایط اقتصادی عموم مردم مشخصا باید سازوکارهایی طراحی شود که هم رانندگان و مسافران از رضایت نسبی برخوردار شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابوذر

    اسنپ خودش رو جا انداخت حالا داره پول درمیاره از یه عده راننده بدبخت بیچاره، علاوه بر اشکالاتی ک بیان شد حساب یه عده راننده رو به هر دلیلی مسدود میکنن و پولش رو هم دیگه نمیدن و نوعی کلاهبرداری بی سر و صدا میکنن، چون هیچکس هم پیگیر نیست و دارن میتازونن، راننده هایی ک اعتراض دارید کار نکنید اقا مجبور نیستید که، برید توخیابون بچرخید از اسنپ بیشتر درمیارید بدون کمیسیون و ناز و ادای اسنپ

  • ناشناس

    به نظرم رانندگانی که حق بیمه و وام و.. از اسنپ طلب می کنند دچار سو برداشت شده اند شما که مثل یک کارگر یا کارمند شرکت خصوصی یا دولتی در استخدام اسنپ نیستید اسنپ تنها یک اپلیکیشنی با خدمات اینترنتی طراحی کرده و هر فردی براساس تمایل هر وقت که خواست وارد اون میشه و خو شش نیومد خارج میشه اما در اینکه کرایه هاش پایینه و حق کمیسیون بیش از اندازه ای اون شرکت می گیره حرف رانندگان کاملا صحیحه و بهترین اعتراض کار نکردن با چنین سیستمی هست.

  • ناشناس

    همون تاکسیرانی بخواد امتیاز یه تاکسی خطی یا گردشی را بده کلی پول از فرد طلب می کنه یا آژانس هم به دلیل کرایه های بالا مسافرین محدودی داره که حتی به همه راننده ای خود اون آزانس هم نمی رسه خود این اسنپ بازم ابتکاری کرده این ماشین شخصی هایی که قبلا تو خیابان برای یه مسافر می تابیدند و مسافراشون کرایه یه تاکسی گردشی را می دانند جذب کرده هم کرایه بیشتری می گیرند هم تعداد مسافرش بالاست مگه قبلا که با ماشین رانندگان محترم تو خیابانها دنبال مسافر می گشتند کسی بیمه شون می کرد یا بنزینشون می داد یا اونوقت ماشینها استهلاک نداشت پس ناشکری هم نبتید کرد البته که معایبی هم داره.

  • ناشناس

    راننده هایی که تفننی کار میکنند و کار دومشون هست و تمام کسانی که بدون نیاز و فقط برای کشتن وقت اقدام به جابجایی مسافر میکنند برای رضای خدا و کمک به قشر بیچاره ای که هیچ راهی و درآمدی ندارند باید کنار بروند که قیمتهای کامپیوتری تعیین شده که بر پایه تعداد ماشین و تعداد مسافر تعیین میشه بنفع راننده های باقی مانده تغییر بکنه. هر چی تعداد ماشین تو سیستم بالاتر نشون داده بشه قیمت پایینتر و پایینتر میره. چون عرضه بالا بره مثل هر کالای دیگری قیمت را پایین میاره. کلا مقصر خود راننده ها هستند که دست را زیاد کردند. من که در کوتاهترین زمان،…همینکه دیدم مسیر نامشخصه در زمان قبول درخواست، عمق کوچه و تنگی کوچه اعلام نمیشه، مسیر خاکی چه تا مبدا ، چه از مبدا تا مقصد اصلا معلوم نیست، تعداد مسافر نامعلومه، کوچکترین سئوال از مسافر منجر به کسر امتیاز و مسدودی میشه بدون سئوال و جواب. حسابت وقتی مسدود میشه که تا برگشتن به خونت دوساعت هم طول میکشه….بکلی گذاشتم کنار. هربار هم اسم اسنپ و تپسی را میبینم یه تُف گنده میندازم طرفشون. همش رندی و نامردیه و لاغیر.

  • ناشناس

    تا هجوم راننده تپسی و اسنپ هست همینه که هست.

  • مسعود

    اسنپ و تپسی کمیسیون خوش روتاقرون آخرمیگیره تازه تواین شرایط وقتی به مبدامیرسی مسافرلغوسفرمیزنه ،هم بنزینت سوخته،هم استعلاک ماشینت،وقتی هم به پشتیبانی اعتراض میکنی،میگه :مسافرچندبارمیتونه اینکاروکنه .اگه بیشتربشه حساب کاربریش مسدود میشه.خوب اینکارچه نفعی واسه منه راننده داره.؟ مگه بنزین و استعلاک ماشین من جبران میشه؟

  • علی

    بخدا ارزش نداره ، یه مسیری رو میری دنبال مسافر ،معمولا ۵ دقیقه طول میکشه بیان ،اگه بهشون هم بگی تاخیر داشتن هزینشو بدن ،رضایت از راننده رو منفی میزنن، خیلیاشون ۵۰۰ تومن رو نمیدن ،مسیرهای بد رو با پول کم میزنه ،خدایی مثلا ۶۵۰۰ تومان چه مبلغیه که میری دنبال طرف مثلا تو عظیمیه کرج ،۴ نفر سوار نیشن کلی سربالایی ، از اون ۶۵۰۰ تومان ۱۰۰ تومانم درصد خود اسنپ میشه ،خدایی ظلم نیست؟ من هم دیگه نمیرم تو مسیر ،چون کار نکنم بهتره ،

  • تدد

    من هم چند ماهه دارم کار میکنم اصلا به صرفه نیست . ما داریم جیب اسنپ و پر میکنیم . هر کسی که میتونه باید از این کار خارج بشه . با این کار نون هیچکس دو تا نمیشه

  • جعفر مومن از گرگان

    بخدا همش دروغه که میگن اسنپ مستقیم با امتیازها کار نداره. بقرآن دروغه، ما اگه ده تا پنج ستاره از مسافرانمون بگیریم یک دوتا میره بالا امتیازمون ولی اگه یکی امتیاز منفی بده بیَست تا ازمون کم میکنن، همشون دروغگوأن، لعنت به این زندگی

  • راننده اسنپ

    این سیاست باعث میشه سفر لغو کنن و کمیسون اسنپ ندن…
    بعضی اوقات کرایه به حدی پایینه که خود مسافر عذاب وجدان میگیره و میپرسه میصرفه؟