کد مطلب: ۷۵۶۰۴۶

ایلان ماسک به دنبال افزودن ارز دیجیتال به توییتر

هفت ماه پیش، قبل از خرید غول رسانه‌های اجتماعی مالک فعلی توییتر، ایلان ماسک، گفت، امکان پرداخت‌ با ارز دیجیتال را در پلتفرم توییتر ایجاد خواهد کرد. به گفته منابع، یک تیم در حال کار بر روی زیرساخت یک پلتفرم پرداخت بوده و توییتر در حال انجام تأییدیه‌ها و ثبت‌نام‌های نظارتی آن است

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته منابع به نقل از فایننشال تایمز (FT)، ایلان ماسک، در حال کار بر روی تدارکات است و یک تیم کوچک برای این منظور تشکیل داده است. ماسک قبلاً قصد خود را برای ایجاد یک سیستم پرداخت اعلام کرده بود، در اواسط ژوئن 2022، مالک فعلی توییتر به ادغام ارزهای دیجیتال با توییتر اشاره کرد.

ماسک در این رابطه توضیح داد: "من فکر می‌کنم منطقی است که پرداخت‌ها را در توییتر ادغام کنیم تا به راحتی بتوان ارزهای فیات و همچنین ارزهای رمزنگاری شده را ارسال کرد و اساساً هر چیزی که برای کسی مفید باشد.

منابع به نقل از FT در 30 ژانویه 2023 می گویند که توییتر همچنین به دنبال ثبت نام های نظارتی و مجوزهای ایالتی است. کسانی که با این موضوع آشنا هستند گفتند توییتر درخواست مجوزهای مالی را در چندین ایالت آغاز کرده است. نشریه FT همچنین گزارش می دهد که ایلان ماسک ، کرافورد را به سمت مدیرعامل پرداخت توییتر منصوب کرده است.

به گفته منابع FT، سیستم پرداخت توییتر در ابتدا ارزهای فیات را مدیریت می کند و برنامه هایی برای اضافه کردن ارزهای رمزنگاری شده در آینده خواهد داشت.

قبل از اینکه ماسک مدیریت توییتر را بر عهده بگیرد، جک دورسی ، مدیرعامل سابق، یک سرویس انعام کریپتو به نام بتا و ویژگی‌های NFT را در سال 2021 معرفی کرد.

در آوریل 2022، توییتر با غول پرداخت Stripe برای اجرای آزمایشی پرداخت‌های رمزارزی کار کرد.همچنین در نوامبر 2022، توییتر برای پردازش قانونی وجوه در شبکه اجرای جرایم مالی ایالات متحده (FinCEN) ثبت نام کرده است. ماسک در طی یک پادکست صوتی توییتر اسپیس گفت که می‌تواند توییتر را ببیند که حساب‌های بازار پول و کارت‌های نقدی ارائه می‌دهد.

با این حال، لیزا الیس، تحلیلگر ارشد حقوق صاحبان سهام و کارشناس پرداخت از Moffettnathanson LLC به FT گفت که شرکت ها هنگام تبدیل شدن به یک شرکت پرداخت با موانع نظارتی زیادی مواجه می شوند که باعث می شود بسیاری پس از تلاش های اولیه از انجام این کار منصرف شوند.

الیس گفت: بسیاری از [شرکت‌های فناوری] تصمیم به انجام این کار می گیرند و سپس تسلیم می‌شوند. آنها سرمایه‌گذاری و ریسک بلندمدت، با جریمه‌های احتمالی برای مسائل و نیاز به زیرساخت‌های فراوان را بار سنگین می‌دانند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.