کد مطلب: ۷۵۵۹۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونگی استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT / چت بات OpenAI رایگان است؟

چگونگی استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT / چت بات OpenAI رایگان است؟

فناوری جدید هوش مصنوعی ChatGPT که امروزه در صدر اخبار دنیای تکنولوژی‌ست، در حال حاضر به صورت رایگان در اختیار کاربران اینترنت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ChatGPT، چت ربات AI (هوش مصنوعی) که توسط شرکت OpenAI، دنیای تکنولوژی را با تغییرات اساسی روبه رو کرده است. بسیاری از افراد کنجکاو به وب سایت آن هجوم می‌آورند، تا از نزدیک شاهد مهارت این ربات باشند.

از جمله ویژگی‌های کلیدی هوش مصنوعی، توانایی پاسخ‌گویی به شیوه‌ای مانند انسان‌ و درک آن از موضوعات مختلف از دانش عمومی تا برنامه‌نویسی است. به غیر از پاسخ دادن به سوالات پیچیده، ChatGPT می‌تواند یک مکالمه طبیعی را انجام دهد و اطلاعات را با توجه به اعلان‌های خاص کاربر توضیح دهد.

این فناوری جدید در حال حاضر به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد و افراد می‌‎توانند با مراجعه به وب سایت اصلی ChatGPT از این هوش مصنوعی استفاده کنند.

نکاتی قبل از استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT

شاید ChatGPT ممکن است یک ربات هوش مصنوعی دانای کل به نظر برسد، اما واقعاً اینطور نیست. مانند هر دستگاه دیگری، از تعصبات ضمنی مصون نیست و ممکن است گاهی اطلاعات نادرست یا قدیمی را منتشر کند. این واقعیت که مجموعه داده‌های آن بیشتر داده‌های تا سال 2021 را پوشش می‌دهد، برای کسانی که به‌دنبال به‌روزترین پاسخ‌ها هستند، باعث نگرانی است.

علاوه بر این، کاربر ابتدا باید یک حساب OpenAI ایجاد کند تا بتواند به ChatGPT دسترسی پیدا کند. ایجاد حساب در سیستم ChatGPT با هر ایمیلی ممکن است. کاربران همچنین می‌توانند از طریق اکانت جیمیل یا مایکروسافت خود وارد سیستم شوند.

علاوه‌بر این، باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر این ربات تنها در وب قابل دسترسی است و هیچ اپلیکیشنی ندارد. اما باید مراقب بود، برخی از برنامه‌های مشکوک در فروشگاه Google Play وجود دارند که تظاهر به ChatGPT می‌کنند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که چت بات هنوز در نسخه بتا در دسترس است. در نتیجه، احتمالا ChatGPT گاهی اوقات کمی بیشتر از حد معمول طول می‌کشد تا پاسخ‌ها را تولید کند. همچنین مواقعی وجود دارد که با اضافه بار سرور مواجه می‌شود و اساسا این هوش مصنوعی غیرقابل استفاده می‌شود.

همچنین، محققان با انجام آزمایشی متوجه شدند که چت‌بات‌ها به کمپین‌های فیشینگ و توسعه بدافزارها کمک می‌کنند. چرا که این هوش مصنوعی زبان طبیعی را به کد تبدیل می‌کند و در پی آن اگر اشتباه برداشت کند می‌تواند رایانه‌ها آلوده کنند.

مراحل استفاده از چت بات ChatGPT

برای استفاده از این فناوری جدید باید به وب‌ سایت آن یعنی chat.openai.com مراجعه کرد و پس از آن روی گزینه «Try ChatGPT» و سپس ثبت‌نام کلیک کرد.

پس از اینکه مراحل ثبت‌نام طی و همه اطلاعات مورد نیاز در این بخش وارد شد، از کاربر درخواست شماره تلفن و ارسال کد ورود به پیام‌رسان واتساپ است. در صفحه بعد، کد دریافت شده را باید در گوشی وارد کرد. سپس در گوشه سمت چپ بالای صفحه وب سایت، روی «چت جدید» ضربه و درخواست مدنظر را در کادر چت بات وارد کنید.

با این حال در مورد اینکه چگونه این فناوری جدید و در حال توسعه می‌تواند برای کاربران اینترنت و مشاغل تهدیدآمیز باشد، چراکه برخی عقیده دارند این ربات هوش مصنوعی هم دارای اشکلاتی است که می‌تواند اطلاعات نادرست را گسترش دهد.

با وجود به اینکه به نظر می‌رسد که بازی با آن سرگرم‌کننده باشد، اما یک جنبه تاریک هم وجود دارد. به عنوان مقاله از آنجایی که هوش مصنوعی چت بات ChatGPT در تقلید از سبک‌های انسانی بسیار خوب هستند، این خطر وجود دارد که از چنین چت‌بات‌ها برای تولید انبوه اطلاعات غلط استفاده شود.

در نهایت اما استفاده از فناوری جدیدی مانند هوش مصنوعی ChatGPT که می‌تواند تحولات اساسی را در اینترنت به وجود بیاورد، برای همه افراد جذاب است و امتحان آن برای افراد کنجکاو ضروری است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • HOLVORD

    عالی