کد مطلب: ۶۵۲۰۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار داغ افشاگری‌های اعضای اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی علیه یکدیگر

بازار داغ افشاگری‌های اعضای اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی علیه یکدیگر

انتخابات کسب‌وکارهای مجازی به دلیل اختلاف نظر در تفکیک این اتحادیه دوباره به تعویق افتاده است و همزمان بازار افشاگری‌های اعضای اتحادیه علیه یکدیگر هم به شدت داغ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت صمت چند روز پیش طی خبری اعلام کرد که اتحادیه کسب‌و‌کارهای فضای مجازی به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی تقسیم خواهد شد. اعلام این خبر همزمان با تعویق زمان انتخابات هیئت مدیره اتحادیه سبب بروز حاشیه‌های گسترده‌ای میان اعضای هیئت مدیره شد. به طوریکه برخی تفکیک را بهانه اعضایی می‌دانستند که در انتخابات رای ندارند و مخالفان معتقد بودند که اصرار بر تفکیک نشدن و برگزاری هرچه سریعتر با منافع یک گروه خاص حاکم بر اتحادیه گره خورده است.

همزمان با این حواشی نشست خبری ائتلاف تاد که در آن تعدادی از مدیران عامل چند استارت‌آپ و الیته کاندیداهای انتخاب هیئت مدیره اتحادیه حضور داشتند صبح روز شنبه ۱۷ اردیبهشت با هدف بررسی دلایل طرح تفکیک اتحادیه کسب‌‌وکارهای مجازی از سوی وزارت صمت برگزار شد.

مهدی نجفی، مدیرعامل سفر مارکت، الفت نسبت، عضو هیئت مدیره اتحادیه و رییس هیئت مدیره آساپردازش،اشکان میرآمندهی، مدیرعامل دیوار و عضو هیئت مدیریه اتحادیه و صادق محمدی،مدیرعامل مدیانا از جمله اعضای حاضر این ائتلاف در نشست بودند.

به شکایات مردمی در اتحادیه رسیدگی نمی‌شود؟

تجارت‌نیوز در این نشست خبری پرسش‌هایی درباره ادعای وکیل‌زاده، عضو دیگر اتحادیه راجع به تخلفات احتمالی اعضای ائتلاف تاد و به ویژه اظهار نظرهایی درباره الفت‌نسب، عضو این ائتلاف و هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی مطرح کرد.

وکیل‌زاده در گفتگو با تجارت‌نیوز مدعی شده است که بازرسان اتحادیه به تخلفات شرکت‌هایی چون دیجی‌کالا رسیدگی نمی‌کند. او همچنین مدعی صدور پروانه برای سه هزار کسب‌و‌کاری شد که ۸۰ درصد آن‌ها غیرفعال هستند. همچنین، جلسات هیئت مدیره تشکیل نمی‌شود و الفت‌نسبت با برخی از مدیران عامل کسب و کارهای ارتباط ویژه‌ای دارد که سبب شده به تخلفات آن‌ها رسیدگی نکند.

صحبت‌های دو عضو اتحادیه در این باره را می‌توانید در گزارش «الفت‌نسب:بعضی‌ها چون رای ندارند،تفکیک اتحادیه را علم کردند/وکیل‌زاده؛ انحصارگرایی یک گروه خاص دلیل رسیدگی نشدن به تخلفات شرکت‌ها!» تجارت‌نیوز بخوانید.

همه عضوهای به اطلاعات دسترسی دارند!

طرح این پرسش که آیا ادعای مطرح شده صحت دارد یا نه، سبب واکنش اعضای ائتلاف شد. در ابتدا نجفی، مدیرعامل سفر مارکت و کاندیدای انتخابات دوره جدید هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی گفت: «این موضوع رسم بدی است که جا افتاده است. آقای وکیل‌زاده یکی از اعضای هیئت مدیره است و ۴ سال عضو اتحادیه بوده و در این چهارسال این مباحث را مطرح نکرده و گزارش به نهاد نظارتی ننوشته اما به ناگاه این ادعاها را مطرح می‌کند. ایشان خودشات عضو هیئت مدیره بوده، در این مدت چه کاری کرده است؟ مگر می‌شود ایشان به اطلاعات دسترسی نداشته باشد، چرا تخلفات را پیگیری نکرده است؟»

این عضو اتحادیه در ادامه گفت: «اگر هیئت مدیره قبلی به وظایفش عمل نکرده ایشان هم به عنوان دبیر اتحادیه باید جواب بدهند. مگر می‌شود ایشان به اطلاعات دسترسی نداشته باشند؟ به نظر می‌رسد مشکلاتی که در هیئت مدیره دوره قبل وجود داشت، قرار است تا دوره جدید ادامه پیدا کند!»

او اضافه کرد: «گویی برای اینکه نتیجه بگیرند هر ادعایی را مطرح می‌کنند. پیشنهاد می‌دهم ما با اعضای دیگر اتحادیه مناظره برگزار کنیم و صادقانه به مذاکره بنشینیم. بگوییم چرا امروز این مباحث طرح شد؟ چرا همه این افشاگری‌ها بعد از ۱۳ فروردین شروع شد؟ نکند چون عده‌ای رای ندارند می‌خواهند کلا زیر میز بزنند؟»

نجفی در باره بی‌خبر بودن وکیل زاده راجع به صدور ۳ هزار پروانه کسب، می‌گوید: «وقتی مدعی بوده‌اند که خبر ندارند از نظر بنده یعنی اساسا صلاحیت ندارند. روند صدور پروانه که یک‌شبه اتفاق نیفتاده و در طول یک فرایند بوده است.!»

در ادامه؛ الفت نسب، عضو اتحادیه دیگر اتحادیه نیز گفت: «وکیل زاده در جلسات هیئت مدیره شرکت نمی‌کند و هیئت مدیره این موضوع را به بازرس اتحادیه اعلام کرده است. طبق قانون اگر اعضای اتحادیه سه جلسه متوالی غایب شوند، عزل خواهند شد. ما گزارش غیب ایشان را ۲ بار به اتاق اصناف داده‌ و اتاق درخواست دفاعیه از جانب ایشان داشته است. ایشان حتی این تشریفات را هم انجام نداده است!»

او در واکنش به این پرسش که بخش زیادی از کسب و کارهایی که به آن‌ها جواز داده شده، غیر فعال هستند، تاکید کرد: « بازرسان اتاق اصناف در دی‌ماه سال گذشته به اتحادیه آمده و تک به تک پروانه‌ها و موضوعات مالی را بررسی کردند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت. اتاق اصناف به صراحت اعلام کردند که اتحادیه کار خود را به دقت انجام داده و تخلفی در صدور پروانه صورت نگرفت است.»

الفت‌ نسب اضافه کرد: «ایشان جلسات را به بی‌نظمی می‌کشاندند. رییس سابق اتحادیه گروه تشکیل داده و زمان جلسات را اعلام می‌کرد اما ایشان در جلسات شرکت نکرده و اگر هم حضور داشتند، سبب بی‌نظمی می‌شدند!»

او در واکنش به ادعای وکیل‌زاده مبنی بر اینکه به تخلفات دیجی‌کالا رسیدگی نمی‌شود، گفت:« در این مدت که محمدی، مدیرعامل دیجی کالا رئیس اتحادیه شدند، نامه‌های زیادی را امضا کرده‌اند که تخلفات خودشان بوده است. برای مثال نوشته‌اند که دیچی‌کالا موارد اتهامی را قبول ندارد و به مراجع بالاتر ارجاع داده شود. زیر نامه هم اسم ایشان خورده است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا باید جدا شود؟!
    کسب و کار مجازی هم توزیع و هم خدمات را در بر میگیرد
    چرا اصرار به تفکیک آن و سنگین کردن بدنه و دشواری در تصمیمگیریها دارید؟!بنده کاملا مخالف تفکیک سازی هستم و معتقدم در پی آن گرفتاریهای بیشتری گریبانگیر اتحادیه خواهد شد