کد مطلب: ۳۱۶۴۰۷

اولین شبکه ۵G عمومی دنیا تا چند هفته آینده شروع به کار خواهد کرد

اولین شبکه 5G عمومی دنیا تا چند هفته آینده شروع به کار خواهد کرد

پس از سال‌ها انتظار به نظر اولین شبکه نسل پنجم مخابراتی دنیا آماده عرضه عمومی شده و اپراتور بزرگ مخابراتی امریکایی AT&T اعلام نموده تا برنامه‌های خود را طی چند هفته آینده عملی کرده و اولین شبکه تجاری 5G دنیا را عرضه خواهد کرد.

پس از سال ها انتظار به نظر اولین شبکه نسل پنجم مخابراتی دنیا آماده عرضه عمومی شده و اپراتور بزرگ مخابراتی امریکایی AT&T اعلام نموده تا برنامه های خود را طی چند هفته آینده عملی کرده و اولین شبکه تجاری 5G دنیا را عرضه خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در مراسم عمومی که طی روزهای گذشته دومین اپراتور بزرگ مخابراتی ایالات متحده برگزار کرده بود اعلام شد که این شرکت به زودی و طی هفته های آینده اولین شرکت مخابراتی عمومی 5G خود را در بخش هایی از 12 شهر مختلف رسما عرضه خواهد کرد.

البته این اعلامیه به گونه ای که باید انتظار داشته باشیم این شبکه حداکثر طی یک ماه آینده رونمایی شود و بنابراین می‌توانیم بگوییم که برنامه های AT&T دقیقا مانند آنچه پیش از این قول داده بود تا اواخر سال 2018 اجرا شده و این شرکت وفای به عهد خود را به روزهای پایان سال و به عبارتی دقیقه 90 نکشانده است.

کلید استارت شبکه 5G اپراتور AT&T هم برای اولین بار در شهرهای جنوبی امریکا شامل آتلانتا، هوستون، نیو اورلئان، اوکلاهما سیتی و دالاس خواهد بود و پس از آن هفت شهر دیگر در اوایل سال 2019 به لیست قبلی اضافه می‌شوند که عبارت خواهند بود از لاس وگاس، لس آنجالس، سان فرانسیسکو و اورلاندو.

البته اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم شاید این شبکه را نتوان به معنای واقعی اولین شبکه 5G دنیا دانست، چرا که پیش از این پوشش شبکه 5 جی بزرگترین اپراتور امریکایی یعنی Verizon Wireless و به صورت اینترنت خانگی آغاز و در مقیاس کوچک 4 شهر هوستون، اندیاناپولیس، لس آنجلس و ساکرامنتو عرضه شده بود. به هر حال چندان اهمیتی هم ندارد که کدام اپراتور بزرگتر باشد و بدون شک رقابت شرکت ها در این زمینه می‌تواند نتایج بسیار خوب و پیشرفت های زیادی برای این صنعت داشته باشد.

نکته آخر هم این است که این شبکه در حال حاضر فقط برای دستگاه های شبکه ایستا یعنی هات اسپات های 5G مورد استفاده خواهد بود و دلیل آن هم عدم وجود ابزارهای همراه مانند موبایل و تبلت هایی است که بتوانند از شبکه 5G استفاده کنند.

البته همانطور که می‌دانید شرکت هایی مانند سامسونگ، هواوی و شیائومی پیش از این برنامه های خود را برای عرضه گوشی های 5جی اعلام کرده اند و به نظر دیگر شرکت ها نیز در این زمینه به زودی فعال خواهند شد و در نهایت سال 2019 صحنه رقابت سنگین شرکت ها و اپراتورها برای عرضه و استفاده از شبکه های استاندارد 3GPP نسل پنجم خواهد بود.

منبع: سخت‌افزار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.