کد مطلب: ۴۰۵۱۷۱

پس از ابلاغ دستورالعمل نظارتی وزارت کشور بر تاکسی‌های اینترنتی اتفاق افتاد:

اولین قرارداد شهرداری با تاکسی‌های اینترنتی بسته شد / آیا تپسی قیمت سفرها را افزایش می‌دهد؟

اولین قرارداد شهرداری با تاکسی‌های اینترنتی بسته شد / آیا تپسی قیمت سفرها را افزایش می‌دهد؟

تپسی اولین شرکت تاکسی اینترنتی است که به دنبال دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور برای نظارت بر این صنف، با شهرداری تهران قرارداد همکاری بسته است. از آنجایی که پرداخت عوارض دو درصدی به شهرداری یکی از الزامات این دستور العمل است آیا اسنپ قیمت سفر‌های خود را افزایش می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اواخر شهریور ماه امسال دوباره زمزمه اجرایی شدن دستورالعملی شنیده شد که براساس آن شهرداری بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نظارت خواهد کرد و این شرکت‌ها باید به این نهاد عوارض پرداخت کنند.

در همان زمان مصاحبه تجارت‌نیوز با مدیران اسنپ و ماکسیم، وکیل اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و سخنگوی این اتحادیه حاکی از این بود که این شرکت‌ها نسبت به سهم‌خواهی شهرداری انتقاد دارند و اگر تاکسی‌های اینترنتی مجبور شوند علاوه بر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، مبلغی نیز به شهرداری بدهند در بهترین حالت اگر منجر به نابودی این صنف نشود، این شرکت‌ها مجبور می‌شوند که قیمت سفر‌ها را بالا ببرند و در نهایت به ضرر مصرف‌کننده (مسافر) خواهد بود.

در ابتدای تیر ماه سال جاری بخشنامه‌ای با امضای وزیر کشور و وزیر صمت به تاکسی‌های اینترنتی ابلاغ شد که با عنوان دستورالعمل نظارتی شهرداری‌ها بر فعالیت این صنف قلمداد شد. در این بخشنامه محدودیت‌هایی برای این شرکت‌ها و رانندگان آن در نظر گرفته شده است. نظارت شهرداری و وزارت کشور بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، مطابقت پلاک خودرو شهر محل فعالیت، دسترسی وزارت کشور به برخی از اطلاعات سفر و… از جمله جزئیات این دستورالعمل است.

حال برخی گزارش‌های دریافت شده از مخاطبان حاکی از افزایش قیمت سفر‌های انجام شده توسط این شرکت‌های تاکسی اینترنتی است.

مدیر عملیات شرکت تپسی درباره اینکه آیا قیمت سفرهای تاکسی‌های اینترنتی پس از ابلاغ آیین‌نامه افزایش یافته است؟ گفت: ما به تازگی هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم و قیمت‌ سفرهای تپ‌سی همچنان بر اساس فاکتورهای قبلی محاسبه می‌شود.

هومن دمیرچی ادامه داد: قیمت‌های تپ‌سی بر اساس الگوریتم‌های هوشمند و با در نظر گرفتن فاکتورهایی چون میزان عرضه و تقاضا، ترافیک، شانس قبول درخواست سفر توسط راننده، زمان سفر و موارد دیگر محاسبه می‌شود؛ به عنوان مثال در ساعات اوج ترافیک، قیمت‌ها نسبت به حالت عادی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل ممکن است در زمان‌های مختلف روز، کاربران با قیمت‌های مختلفی روبه‌رو شوند. همانطور که اشاره کردم این موضوع به دلیل فاکتورهای موثر در قیمت‌گذاری تپ‌سی است که به عنوان قیمت‌گذاری پویا در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

براساس جدیدترین خبر از دستورالعمل نظارتی که ابلاغ شده، نخستین قرارداد همکاری بین «تپ‌سی» و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منعقد شد و از این‌ پس فعالیت تپ‌سی در پایتخت به‌طور قانونی رسمیت می‌یابد.(فارس)

مدیر عملیات شرکت تپسی در پاسخ به اینکه آیا قیمت‌های سفر با تپ‌سی با توجه به پرداخت دو درصد عوارض به شهرداری افزایش خواهد یافت؟ تاکید کرد: هنوز برنامه تاکسی‌های اینترنتی در این باره مشخص نیست و بازار رقابتی قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.