کد مطلب: ۵۳۶۷۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاسیس اولین مزرعه رمزارز کشور در اصفهان / مجوز تاسیس ۵۸ مزرعه صادر شد!

تاسیس اولین مزرعه رمزارز کشور در اصفهان / مجوز تاسیس ۵۸ مزرعه صادر شد!

قرار است اولین مزرعه رمزارز کشور در اصفهان تاسیس شود و مجوز تاسیس ۵۸ مزرعه رمزارز دیگر هم صادر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امین خانجانی، سرمایه‌گذار بخش خصوصی در نشستی که با حضور خبرنگاران با محوریت احداث اولین شهرک رمز ارز کشور در استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای فعالیت شهرک استخراج رمز ارز فریدن، توافقات اولیه با شرکت توزیع برق استان اصفهان انجام شده است تا در ساعات اوج مصرف برق، این مزرعه فعالیت نکند.

وی افزود: یکی از محاسن قانونی کار کردن تعامل با اداره برق است؛ این در حالی است که اکنون حجم زیادی از استخراج رمز ارز غیرقانونی است، تفاوت قابل توجه قیمت برق مزارع استخراج رمز ارز و سایر بخش‌های مصرف کننده موجب شده است که استخراج غیرقانونی آن برای افراد جذابیت بیشتری داشته باشد.

این سرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: درآمد دستگاه‌های رمزارزها از جمله بیت‌کوین، هر ۱۰ دقیقه یک بار واریز می‌شود و الزامی برای فعالیت ۲۴ ساعت آن وجود ندارد. تعاملاتی نیز برای احداث نیروگاه بادی شده است تا شهرک بتواند برق مورد نیاز خود را تولید کند.

خانجانی درباره میزان آلایندگی این شهرک، افزود: دستگاه‌های ماینر فقط آلایندگی صوتی دارد که اکنون محل این شهرک از منطقه مسکونی فاصله دارد علاوه بر این برای استفاده هدفمند از گرمای تولید شده توسط دستگاه‌های ماینر توافقاتی با فرمانداری شده تا آب گرم پیست اسکی و گلخانه‌های منطقه تأمین شود.

وی تصریح کرد: با احداث این شهرک در ابتدا بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم در منطقه ایجاد می‌شود و ایجاد این زیرساخت موجب می‌شود که به پشتوانه این سخت‌افزار، توانایی تولید نرم‌افزارهای این حوزه را کسب کنیم و این موضوع می‌تواند اشتغال قابل توجهی در آینده ایجاد کند.

صدور ۵۸ مجوز تأسیس مزرعه رمز ارز در استان اصفهان

همچنین محمد زینلی‌پور، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: تاکنون ۵۸ فقره جواز تأسیس مزرعه رمز ارز استان اصفهان صادر شده است که برای ۶۸۵ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۱۳ هزار و ۵۵۷ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال نیز در آن سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی افزود: تاکنون هیچ پروانه بهره‌برداری صادر نشده و همه مزارعی که مجوز آن صادر شده در حال احداث است بنابراین دغدغه مصرف برق در تابستان امسال را نداریم. در فریدن نیز هوا خنک‌تر است و مصرف انرژی برای خنک کردن ماینرها کاهش می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه یکی از الزامات صدور جواز تأسیس، موافقت شرکت برق بر اساس زیرساخت‌ها و توانمندی‌های موجود است، گفت: مهم‌ترین چالش این روزهای صنعت رمزارز، ایجاد مزارع غیرقانونی است؛ بسیاری از افراد از تعرفه‌های کشاورزی، صنعت و یا صنف بهره برداری کرده و به زیرساخت‌های برق استان ضرر می‌زنند.

زینلی پور افزود: بخش صنعت با چالش مبادلات ارزی رو به رو است، بنابراین تولید قانونی رمزارز می‌تواند به واردات ماشین‌آلات، تکنولوژی و مواد اولیه صنعت کمک کند.

وی تصریح کرد: پیش از این موانع قانونی بسیاری برای احداث مزارع استخراج رمز ارز وجود داشت که منجر به ترغیب افراد به احداث غیر قانونی این مزارع می‌شد. اما اکنون دستورالعمل احداث مزارع استخراج رمز ارز تعدیل شده است و افراد با محدودیت‌های پیشین مواجه نیستند.

حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه طی یک سال و نیم گذشته پیگیر ایجاد شهرک رمز ارز یا مزرعه رمز ارز در استان اصفهان بودیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه فریدن از نظر اقلیم سردسیر و دارای طبیعت زیبا است در نظر داشتیم آن نقطه را به منطقه دانش بنیان تبدیل کنیم و به همین دلیل در فریدن طرح‌های بدون آلودگی، سبز و کم آب بر را دنبال کردیم.

وی همچنین تاکید کرد: برای توسعه معیشت مردم هر فعالیت اقتصادی باید ارزش افزوده مناسبی داشته و به دنبال آن زمینه صادرات و ارزآوری مهیا شود که در جهت این راهبرد به دنبال سرمایه‌گذارانی در منطقه فریدن بودیم و شرکت تدبیر افزار پژواک برای سرمایه‌گذاری در شهرک رمزارز انتخاب شد.

به گفته قاضی عسگر، مطابق بررسی های صورت گرفته در مناطق سمیرم، فریدن و محمدآباد جرقویه نیز برق اضافه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه استخراج رمز ارز و تکنولوژی آن نه تنها آلایندگی ندارد، بلکه کم آب بر بوده و با توجه به پتانسیل بالای منطقه، مصرف انرژی پایین‌تری خواهد داشت، گفت: بر این اساس، مکان‌یابی ایجاد شهرک رمزارز با این ویژگی‌ها انجام و دستگاه‌های اجرایی همچون سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، محیط زیست و فرمانداری فریدن با تعامل مجوزهای لازم را صادر کردند و به زودی کلنگ زنی نخستین مزرعه رمزارز کشور در منطقه فریدن اصفهان زده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در مجموع زمانی در اقتصاد موفق می‌شویم که به دنبال مزیت‌های اقتصادی استان رفته و ارزش افزوده‌ای از آن کسب کنیم.

وی درباره ضرورت اینجاد مزرعه رمز ارز، توضیح داد: با توجه به تحریم‌های کشور، یکی از راه‌های مبادله با خارج، رمز ارز است، بنابراین معتقدم حتی اگر شب‌ها ناچار شویم که شمع روشن کنیم و زیر نور شمع بنشینیم، باید با برق موجود کشور رمزارز تولید کنیم تا درآمد خوبی نصیب کشور شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: متاسفانه به دلیل یارانه‌های کور و غیرهدفمند در کشور، انرژی برق با قیمت پایین به دست مردم می‌رسد، بنابراین در مصرف آن صرفه‌جویی نمی‌شود، اما انتظار داریم با آگاهی‌رسانی و کار تحلیلی موجب کاهش مصرف انرژی مردم شویم تا با حرکت به سمت صنایع با ارزش افزوده بالا به کشوری ثروتمند تبدیل شویم و اطمینان دارم با ایجاد یکسری صنایع با ارزش افزوده بالا، آینده بهتری خواهیم داشت.

قاضی عسگر همچنین تاکید کرد: در استان اصفهان به دنبال سرمایه‌گذاری برای تولید انواع مختلف ساعت از جمله ساعت مچی هستیم زیرا این صنایع چون کم آب بر و غیرآلاینده هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرک رمزارز می‌تواند نقش تنظیمی در مصرف برق ایفا کند و هر کجا که برق زیاد بود در این شهرک مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: مدت‌هاست که به دنبال طرح همزیستی هستیم تا گلخانه‌ها را در کنار صنایعی ایجاد کنیم که پرت انرژی دارند تا این انرژی مورد استفاده گلخانه‌ها قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: پرت انرژی برای گرمایش منطقه فریدن نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و قرار است سطح زیر کشت گلخانه‌ها را در فریدن توسعه دهیم.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شبها با شمع باشیم ۴نفر مثل خودتون مزرعه ارز داشته باشند پول پارو کنند ومردم فقیر برق نداشته باشند دیگه بسه دروغ گوی یکم به خودتان بیاید حق مردم خوردن حدی داره

  • ناشناس

    بازم یه بدبختی دیگه .به فکر مردم که نبستن .این آب و خاک حقه مردمه .اگر راست میگید سهامیش کنید تا پول به جیب مردم هم برود

  • وحید

    فقط مملکت شده دزد بازار واز دش مردم کشیدن قبض آب وبرق رو گرون کردن واسه مردم خودشون برق ببرند وپول پارو کنند ولی این هرفا چه فایده

  • Hasan

    به نظر من باید مزرعه شغلم درست کنید فردا صداش در میاد میگن ایرانها حک کردن اما مسئله برق با ژنراتورهای قوی که الان خدارو شکر مپنا تولید فراوان داره کلی هم دستش باد کرده به خاطر تحریم میشه خریداری کرد یه شهرک صنعتی برق میده

  • مرتضی

    باسلام
    این معاون اقتصادی حرفش مفت نمی ارزه با هزار دلیل میخواهد ثابت کنه که رمز ارز اگر توسط دولت یا سرمایه‌داران وپولدارهایی که ثروت بادآورده از .. بدست آوردند انجام بشه درسته ولی اگر توسط سایر افراد تولید بشه خلافه
    اگر مجوز داده بشه مصرف برقش مهم نیست چون دلار چاپ می‌کنه دلارهاش هم مهم نیست کجا می‌ره به بانکهای خارجی مصرف میشه برای سفرهای وسرمایه گذاری ثروت مندان در کشورهای خارجی چه استفاده و منفعتی برای مردم. داره هیچی
    ولی مصرف برق توسط. مردم و بخش کشاورزی صرف اقتصادی نداره

  • ناشناس

    پول ملت رو در بورس بالا کشیدن ، باهاش مزرعه میزنن ، تابستون هم ملت باید برقشون قطع بشه که اینا پولشون بیشتر بشه

  • علی

    بهتر نبود این مزارع در کنار نیروگاه های فصلی قرار می‌گرفتند که نیمی از سال بی کارند ؟
    مردم زیر نور شمع بمونند؟ سود و عایدی این ارزها به جیب مردم نمیره که مردم تاوان بدندیه صرافی درست درمون داخلی هم نداریم که موقع افزایش قیمت بازار رو دست کاری نکنند که بتونیم بی استرس خرید و فروش هم داشته باشیم

  • ناشناس

    چنان کلاهی سر رمز ارزها بره سرمون که تا زانوهامونو بگیره. همیشه باید عقب افتاده باشیم.

  • ناشناس

    سلام. فکر کنم بعد از قضیه بورس؛ حالا نوبت بازار ارز دیجیتال باشه که زمین بخوره

  • محسن۲

    سلام
    ما همیشه دشمن را در جبهه ایی که فکرش را نمی کرد می کوبیم، نه زمینی که دلش می خواهد.
    ?????
    از کجا معلوم مدیریت نرم افزاری رمز ارز دست همان کسی نباشد که بنظر ما نیاز به هک کردنش دارد؟?
    خود تولید کننده سخت افزار یا ماینرها حاضرند چند درصد در قبال رمز ارز ماینر بدهند، یا کلاً نقدی میفروشند؟
    ?
    چقدر معلوم شده صاحب سرورهای پیچیده معادلات پنهانی و مرموز???
    رمزارز مستقل از صاحبان مراکز دلار و یورو محورند؟
    ?