کد مطلب: ۷۱۳۷۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرعت دانلود اینترنت گوگل فایبر به ۵ گیگابایت در ثانیه می‌رسد!

سرعت دانلود اینترنت گوگل فایبر به 5 گیگابایت در ثانیه می‌رسد!

اپراتور اینترنتی گوگل فایبر، از شرکت‌های زیرمجموعه‌ آلفابت، طرح جدید اینترنت ۵ گیگابیت‌ برثانیه تا اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گوگل فایبر که به سرویس‌دهی اینترنت پرسرعت تا ۲ گیگابایت مشغول است، قصد دارد که در اوایل سال ۲۰۲۳ دو طرح اینترنتی دیگر با سرعت‌های ۵ و ۸ گیگابایت را راه‌اندازی کند.

گوگل فایبر چیست؟

Google Fiber سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری گوگل است که در سال ۲۰۱۰ با ۶۰ میلیارد دلار سرمایه معرفی شد. این سرویس برای ارائه اتصال پرسرعت به کسب‌وکار و افراد در شهرهای منتخب ساخته شده و در حال حاضر در ۱۸ شهر ایالات متحده و فرانسه فعال است.

بیشتر جذابیت Google Fiber سرعت اینترنت آن است. در حالی که معیار FCC( کمیسیون ارتباطات فدرال) برای سرعت اینترنت ۲۵ مگابیت در ثانیه برای دانلود و ۳ مگابیت در ثانیه برای آپلود است، Google Fiber دارای حداکثر سرعت ۱ تا ۲ گیگابایت در ثانیه در بالاترین سطح خدمات است.

اپراتور اینترنتی گوگل فایبر علاوه بر خدمات اینترنت فیبر نوری، دسترسی بی‌سیم به اینترنت را هم از طریق سرویسی به‌نام Webpass به مشتریان خانگی در شهرهای محل فعالیت، ارائه می‌کند. حتی سرویس Webpass هم طرح دو گیگابیت‌ برثانیه را دریافت می‌کند. خدمات کنونی این سرویس، شامل سرعت استاندارد ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه تا یک گیگابیت‌ برثانیه می‌شود.

در راستای طرح توسعه پهنای باند ملی در ایالات متحده بود که گوگل تصمیم گرفت که این پروژه را بر عهده بگیرد. حالا با گذشت ۱۲ سال این شرکت توانسته است برای ۱۸ شهر در این کشور اینترنت پرسرعت ایجاد کند. سرعت اینترنتی که بسیاری از کاربران در جهان یک درصد از آن هم تجریه نکردند.

رکوردشکنی فیبر نوری گوگل؛ ۲۰ گیگابایت بر ثانیه!

در حالی که گوگل قصد دارد اینترنت با سرعت دانلود و آپلود ۵ گیگاباتی را راه‌اندازی کند، در حال آزمایش بر روی فراهم کردن سرعت ۲۰ گیگابایت نیز است. به‌طوری که دو هفته گذشته این شرکت اعلام کرد که با تلاش مهندسین غول موتور جستجوی جهان، رکوردشکنی فیبر نوری گوگل با دسترسی به سرعت ۲۰ گیگابایت بر ثانیه میسر شد و در چندین نقطه مورد آزمایش قرار گرفت.

گوگل فیبر، پروژه اینترنت پرسرعت آلفابت با تمرکز بر فیبر نوری، در حال آزمایش سرویس جدیدی است که سرعت دانلود تا ۲۰ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. اما گوگل در یک برنامه بلند‌مدت به دنبال دستیابی به سرعت دانلود و آپلود ۱۰۰ گیگابایت در سرویس فیبر نوری است.

چه کسی به اینترنت ۵ گیگ و ۸ گیگ نیاز دارد؟

گوگل فایبر در پاسخ به این سوال که چه کسانی به اینترنت پرسرعت نیاز دارند، می‌گوید؛ «در Google Fiber، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مشتریان ما برای هر چیزی که اینترنت سر راهشان قرار می‌دهد آماده هستند. در حالی که ۲ Gig پاسخگوی بسیاری از گیمرها و استریمرهای قدرتمند بود، ۵ Gig و ۸ Gig برای کاربران حتی سنگین‌تر اینترنت طراحی شده‌اند. متخصصان خلاق، افرادی که در فضای ابری یا با داده‌های بزرگ کار می‌کنند، خانواده‌هایی که نیازهای اینترنت مشترک زیادی دارند.

افرادی که فایل‌های حجیم را ایجاد و استفاده می‌کنند به توانایی انتقال کارآمد آنها نیاز دارند. برای کسانی که روی فضای ابری یا به‌صورت بلادرنگ کار می‌کنند، مانند تراکنش‌های مالی. ۵ گیگ و ۸ گیگ می‌توانند به این مشتریان کمک کنند تا هر آنچه را که به صورت آنلاین نیاز دارند را انجام دهند و برای هر چیزی آماده باشند.»

دینی جین، مدیر عامل گوگل فایبر می‌گوید که این شرکت خدمات گیگابایتی خود را در ماه‌های آینده به میزان قابل توجهی گسترش خواهد داد. وی همچنین ارائه خدمات جدید را به عنوان یک "دستاورد حیاتی" برای گوگل فایبر می‌داند.

به گفته جین، هدف نهایی گوگل فایبر، یعنی ارائه اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی، دور از دسترس نیست؛ اما چالش‌هایی وجود دارند که درصدد مرتفع کردن آن‌ها هستیم.(تکراتو)

Google Fiber ماه گذشته اعلام کرد که خدمات اینترنت فیبر نوری را در پنج ایالت جدید ایالات متحده در دسترس قرار خواهد داد. همچنین قرار است خدمات فیبر نوری اختصاصی خود را در ۱۲ منطقه شهری و خدمات اینترنت بی‌سیم خانگی را در هفت منطقه ارائه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.