کد مطلب: ۵۹۹۱۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آموزش دانش‌آموزان حضوری شد / برنامه «شاد» حذف می‌شود؟

آموزش دانش‌آموزان حضوری شد / برنامه «شاد» حذف می‌شود؟

با کاهش محدودیت‌های کرونا سرپرست آموزش و پرورش اعلام کرد که مدارس ابتدایی و متوسطه اول به صورت حضوری بازگشایی ‌می‌شوند. با این حال تکلیف اپلیکیشن آموزشی شاد چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از دو سال آموزش مجازی دانش‌ آموزان، روز گذشته سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که از امروز (اول آذر) مدارس ابتدایی و متوسطه اول به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.

با شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت افراد، دولت‌ تصمیم به آموزش مجازی از طریق برنامه شاد گرفت.

تکلیف شاد پس از کرونا

با توجه به واکسیناسیون درصد زیادی از مردم جامعه و بازگشت دانش‌آموزاش به مدارس طبیعتا آمار استفاده از از اپلیکیشن شاد تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند. تکلیف شاد پس از کرونا چه می‌شود؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش دولت پیشین درباره تکلیف شاد پس کرونا اینگونه اظهار کرد که سامانه شاد در داخل سیستم آموزشی می‌ماند، شاد بعد از گذر از این ایام و شرایط بحرانی احتمالاً باید دچار دگردیسی‌ها و تغییراتی بشود تا بتواند در زیست بوم آموزشی حضور داشته باشد.

حاجی میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش پیشین در این باره گفته بود که اپلیکیشن شاد حذف نخواهد شد و در واقع در آینده مکمل آموزش خواهد بود. به عنوان مثال ممکن در روزهای تعطیلات رسمی هم آموزش از طریق این اپلیکیشن ادامه داشته باشد تا ضربه‌ای به آموزش وارد نشود.

محمدرضا نیک‌نژاد کارشناس آموزش به تجارت‌نیوز گفت: شاد از زمان شروع فعالیت خود آش دهن‌سوزی نبوده است، اما مسئله آموزش مجازی در ایران نه تنها با حضوری شدن مدارس نباید حذف شود بلکه باید بیشتر بهینه‌سازی و تکمیل شود.

نیک‌نژاد ادامه می‌دهد: اپلیکیشن شاد نباید از آموزش حذف شود چرا که به طور مثال معضل آلودگی هوا هر ساله وجود دارد و در برخی از موارد باعث تعطیلی طولانی مدت مدارس می‌شود، در این مواقع شاد و آموزش مجازی می‌توانند به ادامه روند آموزش کمک بسیاری کنند.

با این حال هنور برنامه وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم برای چگونگی ادامه فعالیت اپلیکیشن شاد مشخص نیست.

درآمد شاد چقدر است؟

با وجود اینکه قرار بود استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان باشد، اما براساس گزارش‌های به دست آمده درامد وزارت آموزش و پروش در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ چیزی معادل ۵۰ میلیارد تومان بود.

همچنین مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش تأیید کرده بود که این وزارتخانه درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومانی از سامانه شاد دارد؛ درآمدی که مجموع یکسال آن هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را نصیب خزانه آموزش و پرورش می‌کند. (روزنامه جوان)

این در حالی است که پس از چندی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درآمد ۱۵۰ میلیاردی وزارت تکذیب کرد و گفت: هیچ گونه درآمدی از این محل عاید این وزات‌خانه نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعیده سادات

    به هیچ عنوان موافق نیستم فرزندم حضوری برود تا پایان کرونا به جای خانواده ها تصمیم نگیرید یه مدرسه ۶۰۰ نفری رو چه جوری میتون اداره کنن با پرو تکل های بهداشتی یه کم منطقی فکر کنید

  • ناشناس

    نه نظری ندارم
    ممنون

  • ناشناس

    بابام شما دروغ میگید که کرونا بیشتر شده من دیروز رفته بودم‌ بیمارستان گفتن که دیگر خیلی کم شده و مدارس باز می شن هر چقدر هم کرونا افزایشی باشه مدارس دیگه تعطیل نمی شه
    پس باید حضوری بخونیم???

  • حسین

    دوساله غیرحضوریه خب بچه هادیگه براشون سخته..واقعیت اینه تصمیمش باخودشونه هیچ کس کاره ای نیست…ولی مدارس غیرحضوری زندگیاروهم بهم ریخته..تمام وقت بایدرعایت بشه که مزاحمتی برای بچه هانباشه..خب مادرابیشترین زجررومیکشن…بچه هاهم چسبیدن به گوشی چشم واسشون نمونده…یادگیری هم خیلی پایین اومده…فقط خداخودش کمک کنه یه راه درستی جلومون بزاره

  • ناشناس

    فعلا دلسوزی ما در نظام اموزشی غیر از این معلم ها ومدیران مدارس نمیبینیم

  • ممد

    چون مدارس حضوری میشن شاد و پاک کنین ۲ ماه گذاشت هیچی یاد نگرفتیم با شاد سخت با نهم برام ما سخت مدارس رو لطفاتعطیل کنید تا حضوریشن با شاد سخت

  • ممد

    یک سوال امسال امتحان نوبت اول و نوبت دوم نهم ها آنلاین یا حًوری لطفا امتحان نوبت اول و دوم رو آنلاین کنین چون سخت یاد گیری برام اونم تو شاد

  • ناشناس

    مدارس نباید حضوری بشه حداقل سال دیگه حضوری بشه بعد سرویس که ندارن و راه هم دوره چطوری برن مدرسه

  • ناشناس

    واقعا درسته ک غیر حضوری هم سختیهای خودشو داره ولی حضوری بدتره فعلا .تو تاکسی سوار میشن دستاشون آلوده میشه شاید فراموش کنن یا دیگه والا از الکل زدن فراری باشن .انوقت بیمار میشن و گرفتار .تو کلاس اگه یکی خدا نکرده داشته باشه بقیه هم بیمار میشن

  • ناشناس

    لطفا مدارس رو تعطیل کنید بچه ها هنوز واکسن نزدن