کد مطلب: ۶۸۸۰۷۹

اینترنت موبایل گران می‌شود؟/ طراحان صیانت اینترنت را دستکاری می‌کنند

اینترنت موبایل گران می‌شود؟/ طراحان صیانت اینترنت را دستکاری می‌کنند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه اینترنت همراه واکنش نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اینترنت موبایل گران می‌شود؟

به نقل از گجت‌نیوز ، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه اینترنت همراه واکنش نشان داد.

صادق عباسی شاهکوه، در خصوص درخواست اپراتورهای تلفن همراه برای افزایش تعرفه اینترنت همراه عنوان کرد در حال حاضر تصمیم بر آن است که همین وضعیت را ادامه دهیم و در آینده در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر موضوع افزایش تعرفه مطرح نیست و دولت روی ثبات تعرفه‌های اینترنت موبایل تمرکز دارد گفت موضوع‌هایی در این خصوص مطرح شده است، اما در حال حاضر برنامه‌ای نداریم و این موضوع به شرط و شروطی که برای اپراتورهای مبنی بر افزایش کیفیت سرویس در نظر گرفته‌ایم، بستگی دارد.

عباسی شاهکوه در ادامه با تاکید بر اینکه روی کیفیت و توسعه تمرکز داریم گفت اگر اپراتورها برنامه افزایش کیفیت و توسعه خود را ارائه کنند، آنها را بررسی خواهیم کرد تا به نتیجه برسیم. وی افزود ما به افزایش تعرفه علاقه‌ای نداریم و در واقع به دنبال افزایش توسعه و کیفیت هستیم.

از این رو اگر اپراتورها با ارائه برنامه‌های خود اعلام کنند برای توسعه و افزایش کیفیت به افزایش تعرفه نیاز است، ما آن را بررسی خواهیم کرد.

رئیس رگولاتوری در پایان گفته‌های خود خاطرنشان کرد در حال حاضر برای افزایش تعرفه اینترنت موبایل برنامه خاصی نداریم.

طراحان صیانت اینترنت را دستکاری می‌کنند

غلامرضا نوری، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در مورد قطعی‌ها و کندی اینترنت اظهار نظر کرده و گفته است: «درحالی‌که دنیا در مباحث فضای مجازی و علوم و فناوری‌های اطلاعات هر روز پیشرفت می‌کند و دسترسی‌ها بیشتر، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌شود، اما در کشور ما برعکس است و دسترسی‌ها سخت‌تر شده و کشور گران‌تر اداره می‌شود.»

نماینده‌ی مجلس اعتقاد دارد که مسئله اینترنت فراتر از دولت است، ولی این دولت نیز برای کندی و ایجاد اختلال در اینترنت همکاری می‌کند و این مسئله قضیه را پیچیده کرده است: «به‌هرحال آن‌هایی که طرح صیانت را نوشته بودند خیلی خوششان نمی‌آید که مردم در فضای مجازی با هم هماهنگی داشته باشند و با یکدیگر درباره موضوعات اجتماعی و سیاسی صحبت کنند.»

نوری همچنین به جمله اخیر رئیس مجلس درباره اقتصاد دیجیتال و دفاع از کسب‌و‌کارهای فضای مجازی که گفته بود تا پای جان از اقتصاد دیجیتال دفاع می‌کند اشاره کرده و گفته است: «این جملات رئیس مجلس چنین مفهومی را می‌رساند که احتمالاً یک حمله دیگری می‌خواهد در این زمینه شروع شود که ایشان می‌گوید تا پای جان هستیم. هرچند هنوز چیزی درباره طرح جدید نشنیده‌ام ولی مطمئنم که آن‌ها ساکت نمی‌نشینند.»

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به تحرکات جدید طراحان صیانت در مجلس گفت: «آن‌هایی که طراح این داستان بودند ساکت ننشسته‌اند و حتماً دارند کار می‌کنند و یک بخش از همان تفکرات و افراد در عمل اینترنت را دستکاری کردند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.