کد مطلب: ۶۹۱۶۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان فعالسازی اینترنت رایگان دولت / اینترنت یارانه‌ای فعال می‌شود یا نه؟

زمان فعالسازی اینترنت رایگان دولت / اینترنت یارانه‌ای فعال می‌شود یا نه؟

با گذشت یک ماه از ثبت‌نام مشمولان، برخی گمان می‌کنند که خبری از فعالسازی و اعطای اینترنت رایگان نیست. اما به نظر می‌رسد که فعالسازی بسته‌های اینترنت یارانه‌ای در حال طی کردن مراحل لازم است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر ارتباطات ماه گذشته از ارائه بسته‌های اینترنت رایگان دولت به سه دهک کم درآمد جامعه خبر داد. اما با وجود اینکه زمان ثبت‌نام برای مشمولان به پایان رسیده‌است، اما خبری از فعالسازی این بسته‌های اینترنت نیست.

فعالسازی بسته‌های اینترنت یارانه‌ای در چه مرحله‌ای است؟

با گذشت یک ماه از ثبت‌نام مشمولان، برخی گمان می‌کنند که خبری از فعالسازی و اعطای اینترنت رایگان نیست. اما به نظر می‌رسد که فعالسازی بسته‌های اینترنت یارانه‌ای در حال طی کردن مراحل لازم است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از یک منبع آگاه درباره فعالسازی اینترنت رایگان برای سه دهک پایین جامعه به این نتیجه رسید که لیست مشمولان این طرح از سازمان فناوری و اطلاعات در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار داده شده‌است. اما زمان دقیق فعالسازی بسته‌های اینترنت یارانه‌ای برای سه دهک پایین جامعه فعلا مشخص نیست. در صورت اتمام مراحل برای فعالسازی این بسته‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق انجام می‌شود.

این در حالیست که یکی از وعده‌های دولت سیزدهم تسهیل در کسب‌وکارهای اینترنتی و افزایش سرعت اینترنت بود، به‌نوعی که رئیس جمهوری وعده اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف و با سرعت بالا را داده بود و وزیر ارتباطات هم یکی از برنامه‌هایش را رساندن فیبر نوری به همه خانه‌‌ها، اجرای پروژه فیبر در منزل و سرعت‌های چند گیگی اینترنت اعلام کرد.

با وجود این؛ با گذشت حدود یک سال از آغاز به کار وزارت ارتباطات دولت سیزدهم، همچنان پروژه فیبر نوری در مراحل اولیه قرار دارد و کندی اینترنت و نداشتن کیفیت کافی در چند وقت اخیر به دغدغه اصلی کاربران تبدیل شده‌است. از سوی دیگر نیز زمان دقیق فعالسازی بسته‌ای اینترنت رایگان برای اقشار کم درآمد مشخص نیست!

چه کسانی مشمول اینترنت رایگان می‌شوند؟

براساس اعلام وزیر ارتباطات، بسته اینترنت رایگان برای سه دهک اول، چهارماهه بوده و به صورت دائمی تمدید خواهد شد.

همچنین، به نظر می‌رسد که سه دهک اول به معنی تمامی افرادی که در این دهک‌ها قرار می‌گیرند، نیست. چرا که اینترنت یارانه‌ای دولت تنها برای سرپرستان خانوار است. این به این دلیل است که شماره تماس هنگام فعالسازی حتما باید به نام سرپرست خانوار باشد.

همچنین، آنطور که مشاور سابق وزیر ارتباطات اعلام کرد، حجم این بسته‌ها ۱۰ گیگابایت است. این بسته‌های رایگان اینترنت سالانه سه بار و هر چهار ماه یکبار شارژ می‌شود.

جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات هم تعداد حدودی خانوارهای مشمول این طرح را هشت میلیون سرپرست خانوار برآورد کرد.

براساس آخرین اطلاعات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، که مربوط به تیر است، ۷۵۸ هزار سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانه بگیر از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و کد USSD برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینترنتی که به نشریات میدادن رو قطع کردن که به سه دهک اول اینترنت رایگان بدن!
    سه دهکی که معلوم نیست گوشی هوشمند برای دریافت اینترنت داشته باشن یا نه!

  • علی

    بسته ها دیروز فعال شده ۴۰ گیگ هست ۳۰ گیگ آن داخلی و ۱۰ گیگ هم ترافیک بین‌المللی هست برای من دیروز فعال شده

    • امنه

      برای من چرا کار نمیکنه میشه بگین

  • برهان

    من برای شماره رایتل مادرم زده بودم پریروز فعال شد یکسال از مرداد تا مرداد سال بعد ولی فعال نمیشد بهتر بود زده 30 گیگ ترافیک بومی منتخب سایتهای داخلی بعلاوه 10 گیگ اینترنت بین الملل!!! خدایی اینهمه تو بوق و کرنا کردن واسه ده گیگ یک ساله!!!! جل الخالق….

  • ناشناس

    کسانی که جزئ سه دهک هستن ولی موفق به ثبت نام نشدن
    آیا راهی وجود داره برای ثبت نام؟
    ممنون میشم پیگیری بفرمایید
    این سری که از دست دادیم برای سری های بعد لااقل گیرمون بیاد

    • سپهرام

      واسه ما هم هنوز فعال نیست

  • فاطمه

    واسه من میاره چنین شماره اس یافت نشد یعنی چی؟

  • امیرحسین

    با سلام
    متاسفانه از ۱۰‌روز گذشته گزینه‌فعال سازی در سایت دولت و کد ussd غیرفعال شده در حالی که شما گفتید تا ۲۸ مرداد میشه درخواست داد
    در حال حاضر تنها اینترنت خبرنگاران در سایت دولت فعال میباشد
    لطفا پیگیری کنید، دوستان بنده جزو سه دهک اول هستن ولی چون دیر خبردار شدم نتونستم براشون درخواست بدم
    با تشکر

  • ممد

    برامن فعال شد ۱۰گیگبا ۳۰گیگ داخلیکمه انصافن

  • میثم عبدالی

    خوبه

  • Maysamabdali

    خوبه