کد مطلب: ۳۵۴۳۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعدیل نیرو در بامیلو / آغاز اولین واکنش‌ها به یک شوک استارتاپی

تعدیل نیرو در بامیلو / آغاز اولین واکنش‌ها به یک شوک استارتاپی

تعدیل نیرو در بامیلو واکنش‌هایی به همراه داشته است. در توییتی نوشته شده است:«بنيانگذار باميلو نماد كسانی است كه در خارج از ايران بزرگ شده و برای راه‌اندازی كسب‌وكاری نوپا به ايران برگشته اما در انتها با باميلو ورشكسته به كار خود پايان می‌دهد.»

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از دیجی‌کالا این بار بامیلو دست به تعدیل نیرو زده است. این استارتاپ در بیانیه‌ای رسما اعلام کرده است:

بازار اینترنتی بامیلو با هدف حفظ تاثیرگذاری خود در فضای تجارت الکترونیک ایران و ارائه خدمات به کاربران ایرانی، قصد دارد روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده‌فروشی متمرکز شود. بامیلو با توجه به تغییرات بازار ایران، رویکرد خود را هم تغییر خواهد داد و این تغییرات مستلزم کوچک‌تر شدن و حذف برخی از قسمت‌هاست که تقاضای کمتری دارند.

تیم بامیلو به عنوان اولین بازار اینترنتی ایران، همیشه سعی داشته رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهد. اما گاهی پایبندی به تعهدات نیازمند اتخاذ تصمیمات دشوار و متناسب با تغییراتی است که گاهی قابل پیش‌بینی هم نیستند. تیم بامیلو، علی رغم میل باطنی، به این نتیجه رسید که برای تداوم فعالیت پایدار در بازار ایران، ناچار به اتمام همکاری با تعدادی از نیروهای توانمند خود است و از اول اسفندماه ۱۳۹۷ با تیم کوچکتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما بامیلو در کنار اعضای سختکوش خود می‌ماند و برای ایجاد موقعیت‏های کاری جدید برای آنها تلاش خواهد کرد. به‌زودی تعداد زیادی از همکاران ما در بامیلو، به دیگر شرکت‌های وابسته منتقل خواهند شد و دیگر همکاران نیز در فهرست مشاغل احتمالی آینده در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیریت شرکت بامیلو این تغییرات را نشانه انعطاف سازمانی می‌داند و می‌گوید: «ما همواره متعهد به ارائه یک پلتفرم کارآمد و منحصربفرد برای کاربران فضای اینترنت در سراسر ایران و البته ایجاد یک فضای صمیمی در خانواده بامیلو بودیم. این تصمیم نیز نشان می‌دهد با وجود همه تغییرات اخیر همچنان قصد داریم تا با جدیت فعالیت خود را در ایران ادامه دهیم.»

بامیلو بعد از این بیشتر روی کالاهای مصرفی (FMCG) که مورد استقبال کاربران بوده متمرکز است و همه کاربران همچون گذشته می‌توانند از این بازار اینترنتی خرید کنند.

آغاز واکنش‌ها به تعدیل نیرو در بامیلو

پس از انتشار این بیانیه رسمی توسط بامیلو، تعدادی از فعالان حوزه استارتاپ نسبت به این اتفاق که شاید شکستی دیگر در حوزه استارتاپ‌ها محسوب شود، در توییتر واکنش نشان دادند.

اکبر هاشمی، روزنامه‌نگار در توییتر نوشته است: «خبرها در مورد بامیلو اگرچه نگران کننده است.اما احتمالا بحث تعطیلی بامیلو نیست و با توجه به اوضاع اقتصادی و کاهش نقدینگی شاهد تغییر و تحولاتی خواهیم بود.امیدوارم فردا خبرهای خوبی بیاید. بامیلو بماند.»

کاربری به اسم هومن هم توییت کرده است: «گویا می‌خواد اعلام بشه که بامیلو قراره تعدیل بشه. امسال کمر اقتصاد و بیزینس‌های ایرانی شکست. در حالی رو به پایان سال میریم که سال بعد هم ترسناکتره.»

مسعود طباطبایی از فعالان این حوزه هم نوشته است: «خبر بامیلو هرچند تلخ بود ولی یادسال ۹۵ و شکست بایکس افتادم. اون موقع فکر میکردم همه مقصرند جزمن، الان که بهش نگاه میکنم فقط من بودم که بایکس را نقطه پایان و شکست رسوندم، الانم هیچکس جز خود بامیلو نمیتونست بامیلو را زمین بزنه. بامیلو همه چیز داشت جز اونی که باید میداشت.»

محمدرضا ازلی، از فعالان حوزه استارتاپ نیز توییت کرده است: «با توجه به شراکت اسنپ و هایپراستار(کارفور)،‌احتمالا هایپراستار با حفظ برند بامیلو کاربری اون رو به سمت محصولات تند مصرف میبره. منطقی هم هست چون انباراشون که هست حالا فوکوس میکنن روی آنلاین، اینجوری رقابت سخت‌تر و دیجیکالا بیشتر میره زیر فشار»

در توییتی دیگر به قلم امیر کاکایی آمده است: «رامين منزهيان، بنيان گذار باميلو نماد كسانی است كه در خارج از ايران بزرگ شده و تحصيل كرده و براي راه‌اندازی كسب‌وكاری نوپا به ايران برگشته است اما در نهايت با باميلو ورشكسته به كار خود پايان می‌دهد. امثال منزهيان واقعا با چه چشم‌انداز و اميدی به ايران برگردند؟»

در همین حال محمد حافظ حکمی، از دیگر فعالان حوزه استارتاپ هم توییت کرده است: «اتفاقی که در مورد بامیلو افتاده M&A هست و این با تعطیلی متفاوته! منتها موج تعدیل‌های اخیر در اکوسیستم نشان می‌دهد آن تصمیمات «شیک» مدیریتی وحقوق‌های غیرواقعی ونجومی نتیجه‌ای جز این نمی‌توانست در بر داشته باشد! از روز اول منتقد پولپاشی استارتاپ‌ها در منابع انسانی بودم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.